Geir Anders Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Folkens, trenger noen innspill her. Jeg solgte bilen ( E92'en ) , og skulle levere med vinterhjul. Det er ok det, men vinterhjula mine er borte. De stod da på jobben (inne), og er mest sannsynlig solgt med en annen bruktbil. Spørsmålet nå er: Jeg fikk noen E46 vinterhjul av en kollega, med 195/60/16 (husker ikke HELT dimmen, men er 16"). ET er ca 37. Får nå beskjed at de ikke passer på E92'en. HVORFOR skal ikke de passe over?! Navstørrelsen og innpresset er likt på E46 og E9x. 16" er vel minimum på E9x, men du sier ikke noe hvilken modell du har. Med mindre det er snakk om større motor enn 3 liter, så skal vel ikke bremsene være for store heller, tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Hvem er det som sier at de ikke passer? De som tok bilen i innbytte. Åssen det? Navstørrelsen og innpresset er likt på E46 og E9x. 16" er vel minimum på E9x, men du sier ikke noe hvilken modell du har. Med mindre det er snakk om større motor enn 3 liter, så skal vel ikke bremsene være for store heller, tror jeg? Bilen er en 320i. Så det er ikke M3 bremser på den akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Jeg ville prøvet selv tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Da får jeg ta turen bort i morgen, og se hva de sliter med. Takk for svar dere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Er du Mercedes elsker eller ? du hyller jo merce opp i skyene Ikke noe å bry seg om, Wicky er Mercedes mann på sin hals og det skal han få lov til å være Greia er den at BMW har absolutt en sjanse, om de kanskje ikke tar de mest populære valga hos oss entusiaster så er det ikke til så stikke under en stol at f eks I3 of I8 kommer til å selge i bøtter og spann og gi BMW mye nye kunder. På den måten så slipper BMW å spe på med produksjon av varebiler og lastebiler slik som Mercedes må Om jeg skulle sett meg om etter noe annet enn BMW hadde nok Mercedes stått høyt på ønskelisten, men da CLS, evt. CLS Shooting Brake. E-klasse synes jeg dessverre har blitt litt "ødelagt" av taximarkedet, og de få gangene jeg treffer en E-klasse uten taxi-skilt på taket synes jeg noe mangler. Ellers er det også en meget pen bil. Audi har jeg ikke helt samme drømmen om, men en A7 kunne jeg igrunn gjerne hatt. Hvis jeg skulle hatt noe annet enn Mercedes så måtte nok det blitt Audi eller Volvo, er ikke så glad i Mercedes. Vet ikke hva det er men jeg liker bare ikke Mercedes, men noen Mercer har likevel funnet veien inn på min drømmebil liste. C126 560SEC og 300 SEL 6,3 Ellers så kunne jeg lett ha hatt noe amerikansk, Camaro SS, Cadillac Escalade, Dodge Charger SRT8 eller Ford Crown Victoria (kødder ikke, hadde vært gørr kult å hatt en sånn ) http://www.fvn.no/lokalt/aust_agder/Bil-kolliderte-i-fjellvegg-2495092.html#.UmmFfxCn4qI åi bimmersbruker tro? Jeg håper ikke det er en Estoril E36 M3.... Ikke helt ny artikkel men.... http://e24.no/bil/mercedes-verdt-halvparten-av-bmw/20314351 Hehe, ja jeg kan jo også legge ved denne: http://www.tv2.no/underholdning/broom/bmw-troner-fortsatt-oeverst-paa-statustoppen-4063677.html BMW har vært større en Mercedes helt siden 2005 og med nye I modeller, 2-serie, M3/4, X5 og 4 serie så tror jeg ikke dette kommer til å forandre seg i årene fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Morsomt når man "oppdager" sanger/melodier man hadde glemt. På slutten av 90-tallet så jeg litt på CKY-videoer på nettet - det prosjektet ble etter hvert fusjonert med Skate-bladet "Big Brother" sitt prosjekt og endte opp som Jackass på MTV. I går så jeg "Jackass the Movie" fra 2002, og på rulleteksten dukket det opp en grom låt som vekket svake minner. Det viste seg å være denne: http://www.youtube.com/watch?v=aeCrpUEITdY CKY-Flesh Into Gear. Gromsang som nytes best med en kald pils (Ja jeg er klar for helg).... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 så litt mørk ut til å være estoril? men bildet var forfedelig dårlig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Du SofaKingFresh, nå som du har gått over til SKODA, burde ikke du ha byttet nick til SoveSofa? Andy520iA og wicky124 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Eneste brukbare mercer er bygget av Brabus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 De som tok bilen i innbytte. Åssen det? Bilen er en 320i. Så det er ikke M3 bremser på den akkurat. er lavere inpress på e90, men ikke så enormt. 16" e46 felger går fint på e90 UTEN coilovers, med coilovers tar dem i demperene foran mener jeg å huske. jeg har selv hatt 16" e46 på gamle e90 320in min, gikk fint det, men mener jeg måtte ha spacer foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Agree to disagree: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43750192 wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Eneste brukbare mercer er bygget av Brabus ....eller før 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Noen som har erfaring med hvor nøye BT går over bilen ved godkjenning av senkesett? Kompis skal snart inn med sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 De sjekker at ting er montert riktig og leser av delenumre/identifikasjon på fjærer/demper. Dette sammenliknes og må stå i samsvar med dokumentasjonen du allerede har. Papirer for firehjulskontroll med korrekte verdier og papirer på lysjustering (dersom det er halogenlys) må fremvises. Noen krever også kvitteringer på delene som er brukt. Som oftest vil dem sjekke at hjulene er lovlige og at dem ikke subber med oppsettet du har påmontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg