Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Surt det der, [space]! Skikkelig "lure i busken og vente med lasermåler" opplegg det med sivilpurk...

Jeg gav E28en til lillebroren min. Mer eller mindre en måned senere har han klart å kjøre på noen bakfra med den (alle er OK, var bare lav byfart). Det jeg lurer på er om man kan beholde bonusen ved at lillebroren betaler for skadene til bilen foran, når forsikringsoppgjøret kommer? Jeg vil gjerne at han får seg en lærepenge enn at jeg må bruke min surt oppsparte bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt det der, [space]! Skikkelig "lure i busken og vente med lasermåler" opplegg det med sivilpurk...

Jeg gav E28en til lillebroren min. Mer eller mindre en måned senere har han klart å kjøre på noen bakfra med den (alle er OK, var bare lav byfart). Det jeg lurer på er om man kan beholde bonusen ved at lillebroren betaler for skadene til bilen foran, når forsikringsoppgjøret kommer? Jeg vil gjerne at han får seg en lærepenge enn at jeg må bruke min surt oppsparte bonus.

Hvis du vil unngå tap av bonus må det vel ordnes utenom forsikringsselskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe i Bodø by i helgen Kvasi?

Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk

Ikke noe utenom det vanlige, som jeg kommer på i farten iallefall.

Registrert at du har dundret forbi etpar ganger i det det siste. Hvile/pilsnertid her i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil unngå tap av bonus må det vel ordnes utenom forsikringsselskaper?

Okey, det var en varebil han kræsjet med, så jeg regner med at saken ikke kan taes utenom forsikringsselskap.

Får se mer ann på det når jeg er tilbake til Norge innen en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi uenige...A8 er den styggeste av de 3... F01 på en 2plass og S-klassen øverst... i denne klassen SKAL det være volumiøst og vulgært..Er tross alt dette rikfolk betaler for... hvem vil ha en anonym og kjedelig bil i millionklassen?

Dette er ikke den utlegningen man normalt hører fra førstegangskjøperne av disse bilene; snarere tvert imot egentlig. I denne klassen handler nesten alt om maktdemonstrasjon (økonomisk, sosialt og praktisk) fremført så diskret som mulig... et klassisk understatement. Man ser det allerede i reklamen for bilene. Kjølig og målrettet eksklusivitet uten tullball. Bilene har som regel en mørk lakkfarge (for å være så diskrete som mulig), har store felger (originale og tilsvarende diskrete), interiøret er ofte mørkt eller hudfarget (klassisk og diskret). De bilene som fraviker fra denne formelen ved å f.eks være røde med et hvitt skinninteriør ender som regel opp som hyllevarmere hos bruktbilforhandlerne eller skifter eiere hurtigere enn andre skifter underbukse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de raser fort gjennom kodene nå. :)

M3 får jo internkode F80 nå, og M4 får F82.

Synes forøvrig 7-serien kunne fått G01, slik at det ble et system i det.

Så, én bokstav pr. generasjon? Jaja, de har likevel et par hunder år på seg før dem går tom for bokstaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi A8 kan ikke sammenlignes med verkens BMW 7-serie eller MB S-klasse i mine øyne. De har Quattro og stor motor, men innvendig er det like herlig en VAG med seter som er satt inn fra hvilken VAG vogn man vil feks. en eller annen S/RS modell. A8 har uansett noen bra finesser. Blant aluminiums karosseri.

På 80 tallet så 7-Serien(E23) ut som en russisk storbil, sett iforhold til W126 fra MB. Så blir de mindre bilene større, og det hele vannes ut litt mens årene går. De er ganske like hele veien, med sitt eget særpreg(E32 vs. W140, E38 vs. W220 osv.) Siste S-klassen som kommer nå virker så overlegent luksuriøs, det er kanskje litt flaut å si det som BMW entusiast, men ser jeg en F01, så må jeg kikke ekstra nøye på den for å se at det ikke er en F10.. Særlig bakfra. I tillegg må jeg bare si at modellene etter E46 og E39 har et forferdelig dashboard som jeg ikke helt fikser.. Plastikk er det som går igjen, da tenker jeg mest på brytere, knapper etc. Det så bra ut i de eldre modellene, i de nyere synes jeg derimot ikke det. F01 feks. synes jeg bærer litt preg av dette, har sittet i F01 et par ganger og jeg følte ikke at dette var noe heftig.

At de brukte MB konsernet brukte Maybach som sitt ypperste kan kanskje ha noe med at de har ligget likt som BMWs 7-serie i noen år nå, men når Maybach er faset ut og S-klassen på ny skal vise MBs fremgang i teknologi av ypperste klasse så skaper det en bil som nok er rimelig vass.

Når det gjelder fjæringsteknologien, hvorfor skal ikke dette fungere på norske veier? Vet dere hvordan Mercedes tester fjæringssystemene sine? :P

14120_1024.jpg5622172345_6ab94ac9b9_z.jpg

At S-klassens nye fjæringssystem ikke skulle vært testet på like grundig måte så kan man begynne å lure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortsatt kjøre, og han var hyggelig som tok regnet det som 100-sone. Passerte inn i 90-sone der. La ikke merke til regnr. Mener det var pre-face. La ikke merke til M-tech. Var "lysstylet" som en utstillingsbil ;)

Idiotisk opplegg. Vanligvis kjører jeg med barna i baksetet. Da går det gjerne i fartsgrensa. Sånn er det. "Alene" på e6 23.30...

Dagens dilemma: Si noe hjemme eller ikke. Tror jeg bare betaler og holder kjeft. Dritflaut, og passer dårlig på toppen av garasjeregning på 200.000 :)

Uff da... den er lei. Sistemann som ble tatt i fartskontroll her i huset var ikke meg, men jeg kjenner meg igjen når du sier at man blir flau (trolig noe som kommer med årene). Det beste er nok å betale, glemme saken og fokusere på garasjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg synes at Audi generelt er betydelig mer sofistikert og elegant enn mange skal ha det til. Det utvendige designet er kanskje litt kjedelig (vi har liksom sett det før), men når sant skal sies gjelder dette i nesten like stor grad for Mercedes-Benz og BMW også. Det var blandt annet dette fenomenet Chris Bangle ville til livs med E65 dog uten å lykkes helt. På interiørsiden er imidlertid Audi nesten uslåelige... :)

http://www.dinside.no/924063/vi-har-kjort-fornyet-audi-a8#/

gallery_38233_76_6530.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...