Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

De fleste politidistrikt i Norge bruker E91 som sivil UP, som oftest sorte 325d LCI M-sport :) Går en her også som har regnummer PD37xxx ett eller annet som patruljerer mest på motorveien

I Vestfold har vi den kjente LJ43068 (325D med sikkert 1000 hk under panseret, E46) og en E90 (tror jeg) jeg enda ikke har fått med meg regnr på. Disse kjører MYE på E18 mellom Kopstad og Holmestrand, for dere som er kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W126 er helt klart den beste veteranbilen på markedet. Vi snakker om en 34 år gammel konstruksjon som fortsatt er god å kjøre, forholdsvis moderne, behagelig interiør som ikke er utdatert og et bensinforbruk som ikke er helt håpløst. Og ikke minst driftssikkerheten.

Designmessig er vel BMW E24 den tøffeste veteranen (da ser jeg bort fra 911 og div italienske sportsbiler), men den sliter vel litt mer med deletilgang, driftssikkerhet og forbruk i direkte sammenligning med W126.

Da jeg var 17 år var den første bilen som fikk han far i sving med å få igang min bilkjøpelyst en 280SE 1983 modell med en km.stand på intet mer enn 144 000km. Kjørt av eldre mann i alle år. Bilen var kongeblå og godt utstyrt og med de riktige fargene. Dessverre var bytte av kammer på denne DOHC motoren i meste laget kostnadsmessig for en 17 åring uten jobb. Bensinforbruket var også litt avskrekkende. Har siden hatt lyst på en, den er søren meg stilig! Neste bil var en damekjørt E30 320i, gått hele 102 000km, lyseblå. Aldri vinterkjørt :P Den ble rivd vekk raskt.. Så fant han far en W201 2.5-16V, han satte i vei, men kom fram til selger hvor allerede to stykk bydde over hverandre :P Så ble det E24.. Egentlig veldig tilfeldig, og jeg hadde selv ikke sett bilen da jeg kjøpte den.. :P Deletilgangen på disse er svært gode, og som Fredrik 90 sier må jeg nesten motsi han om at originaldelene er dyre, for det er de ikke. Karosseridelene er dyre, men typiske slitedeler for å holde bilen gående er både billig og lett tilgjengelig.

Jeg sitter idag og lurer på hvordan bil-livet mitt hadde vært med den 280SEn   :) Tror den hadde liggi godt på tverra på sene vinterkvelder :)

Når jeg leter litt fram i arkivene mine ligger denne linken vedlagt, og vips.. Dette er bilen jeg en gang hadde lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg sittet i baksetet på, i 2011. Går Gardermoen-Halden.

Så den senest forrige uke da den hadde stoppet en bil ved Tusenfryd (tredje gangen jeg ser den der med blålys).

For en nydelig film. For en bil - elsker designet og alle de spesielle fargene. Er en skam at jeg ikke har eid W126 - har vært på nippet flere ganger, men endt opp med diverse annet istedenfor. W126 500 SEC er noe av det peneste i bilverdenen - og blir skamfet med styling fra Wald, AMG, ABC eller Lorinser.

Ellers enig angående F01 - vanskelig å se at det er en sjuer. Den må jo ha solgt ganske dårlig? Ser den nesten aldri i Norge, selv ikke på Oslo vest eller Bærum kan jeg huske å ha sett noe til den. I Sverige og Tyskland har jeg også sett lite til den.

Jeg klarer ikke Bangle-interiørene dessverre. E39/E46 er mer tidløse og mindre fjasete.

Jeg foretrekker W126 helt original (og som SWB), men ellers er jeg helt enig med deg i at W126 er en av MB´s aller fineste modeller. Jeg tror jeg har nevnt det tidligere, men jeg angrer stadig på at jeg ikke kjøpte en 300SE fra 1989/90 med manuelt gear. Den gangen var manuelt gear på en S-klasse veldig spesielt, men jeg hadde litt erfaring fra en E23 735i med manuelt gear og tenkte derfor litt annerledes. Når man idag tenker på at W126 bare er litt større enn E39 og 100 Kg lettere virker ikke konseptet helt bak mål. Nå er det dessverre ikke så enkelt å finne fornuftige eksemplarer av W126. De fleste er kjørt til veis ende... :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte Hylle 03 oktober. Det var ikke noe problem.

På det tidspunktet var ikke jeg moderator her. Og jeg tror heller ikke han vet hvem jeg var uansett.

Dette skjedde på et arangement fra BMW CCN. Hylle har også kranglet med BMW CCN. Så de er heller ikke helt på godfot med Hylle.

Jeg var nå på treff i mai som var arrangert i regi av BMW CCN og E30Meet. På det treffet var tonen bedre enn noe treff jeg noengang har vært på. Pluss at når jeg var på E30Meet på Rudskogen, så var det da mange fremtredende medlemmer der fra CCN, og kan jo ikke akkurat si at tonen var verken trykket eller dårlig mellom Hylle og øvrige CCN medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - jeg har ikke ord. Sant er det i alle fall ikke. Jeg hadde med meg min kone, og et annet medlem her på forumet - ReidAre - (og hans samboer). Vi var på vei til en privat feiring. Jeg kan ikke si annet enn at hvis det er slik denne karen opererer, så må han bare fortsette. jeg kommer ikke til å øke pulsen av den grunn. 

Jeg var ikke tilstede i første del av samtalen, men sant er det iallefall at du og jeg hadde en voksen prat uten unoter av noe som helst slag, right? Bare for å poengtere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nå på treff i mai som var arrangert i regi av BMW CCN og E30Meet. På det treffet var tonen bedre enn noe treff jeg noengang har vært på. Pluss at når jeg var på E30Meet på Rudskogen, så var det da mange fremtredende medlemmer der fra CCN, og kan jo ikke akkurat si at tonen var verken trykket eller dårlig mellom Hylle og øvrige CCN medlemmer.

Det er jo helt klart sånn det burde være. Det burde absolutt være en god tone oss klubber i mellom. det være seg Bimmers.no, E30Meet eller BMWCCN. Vi er jo alle her av samme grunn? BMW! Any shape, or form! som en klok mann en gang sa ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke tilstede i første del av samtalen, men sant er det iallefall at du og jeg hadde en voksen prat uten unoter av noe som helst slag, right? Bare for å poengtere det.

:-) Jupp! Det var ikke mange ordene sagt før du kom ut av bilen - jeg hadde såvidt rukket å hilst på, og fortalt hvem jeg var. Da snudde han seg rundt og ropte på deg inni bilen umiddelbart (stort sett, mener jeg å huske). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så / overhørte ham på oslo motor show. Virka som en litt bråkjekk type, men til hans forsvar kan det jo også bli sett på som entusiasme.

Har ikke tenkt å henge meg opp i sånt.

Sånn ut fra hva som skjer på bakrommet her på bimmers så får jeg ikke akkurat det inntrykket av de nye eierne som Hylle beskriver (i fylla?) på facebook.

Da regner jeg med at du såg meg også der, pratende som en foss med armer som gikk i ett - that's me ;) . Hvorfor kom du ikke bort og hilset på? Får bare ikke håpe du såg på meg som bråkjekk også, for jeg hadde tidenes helg fullspekket med trivelige mennesker rundt meg - og BMW-prat til øra mine omtrent datt av :)

HVIS jeg skal forsvare Hylle (på Oslo Motorshow vel å merke..) - så kan jeg ikke fatte hvorfor Hylle skulle virke bråkjekk egentlig. Jeg tror nok mer at alle vi som var med der var "dopet" på stemningen fra motorshowet. Vi hadde en fantastisk helg, uten å verken diskutere Bimmers eller CCN. Alt vi snakket om var positivt og om både standen og menneskene som besøkte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt klart sånn det burde være. Det burde absolutt være en god tone oss klubber i mellom. det være seg Bimmers.no, E30Meet eller BMWCCN. Vi er jo alle her av samme grunn? BMW! Any shape, or form! som en klok mann en gang sa ;-)

Det innrømmes av hele mitt hjerte at dette er ord som jeg vil dele med hele menigheten. Slik holdning er det jeg har stått for hele tiden, og den kan ingen ta fra meg. Uenighet finnes i alle leire og i de beste familier, men det er BMW som gjelder når kvelden er kommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en perle av en M3 som eies av David Søvik...

post-38754-0-21064800-1383333829_thumb.j

Den danske E30 Touringen eies av Dennis, fantastisk flott bil. Nydelig farge, som gir effekt langt inn i beinmargen...

post-38754-0-58782000-1383333953_thumb.j

Familiebilen er min, men såvidt jeg forsto på deg var E30 nærmere hjertet ditt enn E28 ;) Men hiver nå ut et bilde av den også... ;)

post-38754-0-64851200-1383334056_thumb.j

Favorittbildet mitt kan du jo også få se, av hele gjengen samlet...

post-38754-0-62626400-1383334103_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...