Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dataguruer:

Skal ha ny arbeids-bærbar. Jeg har i dag en hp g72. Intel Pentium p6100 2,0Ghz. 3,0gb ram. 256gb lagring.64bit win 7.

Hvorfor ny? Av flere grunner, men bla trenger jeg mer lagringsplass, og gjerne en "kraftigere" data. Brukes jo til å programmere en del biler, så mye "rå" databehandling. (altså, programmeringa, dataen i seg selv blir ikke kasta rundt), og noen tunge programmer.

Krav:

Mer lagring enn i dag (holder 500gb tro?)

Kjappere (!) enn i dag

STABILITET i toppklasse.

Minst 3 x usb, gjerne flere.(kanskje usb3?) 

Fult tastatur (med numpad).

Bra batteri om jeg skulle måtte kjøre på det.

Win7 (orker ikke win 8 greiene)

Bør den kanskje ha SSD hdd?

Så hva er regjerende arbeids Laptop? Thinkpad? Fortsette med HP? Hvilke "serier" gjelder i så fall?

Tar imot tips med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på MPX at de fleste "arbeids" dataer kommer med begge deler. win 7 pro installert, og win 8 på disc.

Dataene som listes ser gromme ut, men acer og asus er ikke det jeg forbinder med super stabil arbeids data? Trenger så vidt jeg kan skjønne ikke noe spesielt skjermkort heller...

Ang filer og programmer, det er i all hovedsak filene som er viktig at ikke forsvinner eller blir skada. Programmene har jeg jo lisens på alle sammen, så skulle disse forsvinne er det ikke nødvendigvis noe problem. (tenker da på at ssd tåler evt støt osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny bærbar i Mai i år - med Windows8. Gudbedre jeg følte meg helt noldus...

Fikk heldigvis installert Shell Classic fort og lettvint, og siden har det stort sett vært gull.

På samme tid som jeg gikk på en smell med Windows8 gikk jeg også over fra old School Nokia til Iphone. Det gikk en kule varmt i banneord et par mnd ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dårlig erfaring med acer, men asus derimot, kjempe pc! Stabil er den også, i tillegg er det mye lettere å rengjøre viftene på den, da alt sitter under en plate og det er kun en skrue før man har tilgang til halve pc'n. Støt? Vel mildt sagt, min tåler en del juling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny bærbar i Mai i år - med Windows8. Gudbedre jeg følte meg helt noldus...

Fikk heldigvis installert Shell Classic fort og lettvint, og siden har det stort sett vært gull.

På samme tid som jeg gikk på en smell med Windows8 gikk jeg også over fra old School Nokia til Iphone. Det gikk en kule varmt i banneord et par mnd ja...

Oldskool Nokia ftw! :D Hatt tre smarttelefoner på to år, og savner det gamle, enkle. Har vurdert å kjøpe en 3310 på Ebay, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldskool Nokia ftw! :D Hatt tre smarttelefoner på to år, og savner det gamle, enkle. Har vurdert å kjøpe en 3310 på Ebay, haha.

Det største problemet med Iphone er at man kan jo fanken ikke skrive sms mens man kjører lenger! Før kunne jeg skrive lange Asbjørnsen og Moe-dikt i blinde mens jeg sluret i kø på Ring 3 - nå må jeg vente med å sende smsen til jeg har kommet hjem. Er jeg eplekjekk sørger jo autokorrekturen for at mld ser helt for jævlig ut, for å si det pent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...