Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da har man ryddet rundt huset for høsten/vinteren, fått inn utemøbler, rengjort og satt inn grillen, ryddet og ordnet på verandaen. Han som rygget på E90en har tatt kontakt i dag og viste seg å være medgjørligheten selv, time for lakking og ny felg er bestillt til Mandag :D I morgen så får E34en nye stabilisatorstag bak så vi blir kvitt en knirkelyd som jeg nettopp har vendt meg til ;)

Ja også fikk 325en seg en vask, med skrap i bakfangern så får man plutselig ikke så lyst til å kjøre rundt med ren bil men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP: Jeg har tenkt til å kjøpe en hardtop til E30 cab. Selger er på vestlandet og lurer på å sende til meg. Har dere forslag til beste fraktmetode (beste firma til jobben, f eks)? Forslag til pakking?

Hadde vært kjekt med hardtop som tar støyten fra snø, skitt og salt i vinter, enn kalesjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP: Jeg har tenkt til å kjøpe en hardtop til E30 cab. Selger er på vestlandet og lurer på å sende til meg. Har dere forslag til beste fraktmetode (beste firma til jobben, f eks)? Forslag til pakking?

Hadde vært kjekt med hardtop som tar støyten fra snø, skitt og salt i vinter, enn kalesjen.

cab'n har forresten fester til hardtop om du skulle lure :)

ellers så er vell egentlig greieste å kjøre å hente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bobleplast, så ett lag med papp rundt hele og en hel rull gaffatape (til mere du bruker, til bedre "armering" får pappen, du skjærer jo det uansett av) Merk med slike at det må behandles forsiktig og at det ikke må lastes ting oppå. Dersom det da blir skader, så hadde det ikke spilt noen rolle hvor godt du pakka det inn.

Prøv å sende med posten, Bring er relativt dyre. Hurtigruta er jo alltids en mulighet dersom det passer noelunde for begge. Koed sender jo framskjermer med posten foreksempel, men vet panser er merket med at frakt må diskuteres før kjøp. Du bor vell i oslo (?) så du skal jo ikke se bortifra at en på forumet kan dra det med seg for en sum. (jeg fikk frakta baksete og dørtrekk fra sørlandet til ålesund på denne måten)

Har forøvrig sendt både gulvteppe, helt front dashboard (med alt av smådeksel etc) til e36 med posten, felger og mye rart jeg. Grensa er derimot på 60x60x120 - 35kg så det er vell derimot litt i grenseland med vanlig post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cab'n har forresten fester til hardtop om du skulle lure :)

ellers så er vell egentlig greieste å kjøre å hente :P

Jammen... Sogn og Fjordane jo... Hadde det vært sommer så hadde jeg ikke tenkt meg om engang og tatt en roadtrip... Men frister ikke i det været her :P

Først bobleplast, så ett lag med papp rundt hele og en hel rull gaffatape (til mere du bruker, til bedre "armering" får pappen, du skjærer jo det uansett av) Merk med slike at det må behandles forsiktig og at det ikke må lastes ting oppå. Dersom det da blir skader, så hadde det ikke spilt noen rolle hvor godt du pakka det inn.

Prøv å sende med posten, Bring er relativt dyre. Hurtigruta er jo alltids en mulighet dersom det passer noelunde for begge. Koed sender jo framskjermer med posten foreksempel, men vet panser er merket med at frakt må diskuteres før kjøp. Du bor vell i oslo (?) så du skal jo ikke se bortifra at en på forumet kan dra det med seg for en sum. (jeg fikk frakta baksete og dørtrekk fra sørlandet til ålesund på denne måten)

Har forøvrig sendt både gulvteppe, helt front dashboard (med alt av smådeksel etc) til e36 med posten, felger og mye rart jeg. Grensa er derimot på 60x60x120 - 35kg så det er vell derimot litt i grenseland med vanlig post.

Takk for utfyllende svar, sender selger link til denne siden så får han lese seg opp og bestemme seg :)

Svart E30 cab med svart hardtop kan bli litt feit da... Men jeg skal kjøre original look, vil ikke tiltrekke tjuvpakk med senka bil og gromme felger - skal være mulig å parkere ute på gata, over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Mercedes holdt seg til V6 stort sett de siste 10 år, at de nå tar i bruk rekkesekser er i bunn og grunn fordi at man skal ha en modulmotor som skal fåes i 3 og 6 sylindre(sikkert flere konfigurasjoner også), siste rekkesekseren deres var den som sitter i min bil og ble igrunn avskrevet rundt år 2000 med dieselrekkepumpe(ikke helt optimalt?) med turbo og ca. 180hk. Forøvrig en kjempemotor.

Mercedes W211 320CDI hadde rekkesekser fram til høsten 2005....Entusiastene mener at denne motoren er bedre enn V6eren, selv om den bruker litt mer diesel.

Tandberg var/er et vesentlig finere og mer sofistikert radiomerke enn Radionette (begge radioene var imidlertid norske). Prisforskjellen var imidlertid ikke fullt så stor som man skulle tro. Det var en ganske voldsom inflasjon på 60-tallet (gode økonomiske tider) slik at prisstigningen fra 1960 da min radio ble bygget til 1965 da Huldra 8 kom på markedet var betydelig. Dette betyr at prisstigningen målt mot dagens pengeverdi er 1033% på min radio mot "kun" 832% for din radio... :mrgreen:

Når den ene bestemoren min døde i 1995 overtok jeg en Tandberg-forsterker og to høyttalere som må ha vært fra slutten av 60-tallet. 

Disse brukte jeg faktisk ganske mye helt fram til ca 2006, da de ble pensjonert for godt. Gøy å ha noe som er produsert lokalt og ikke i Kina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...