Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Var å vaska bilen idag, vasker bilen i hall med høytrykk med varmt vann og bruker vaskehanske. Har tidligere brukt meguiars sin såpe, men den blir for svak nå som kong vinter nærmer seg. Har store områder på bilen , spesielt rundt hjulbuer og hele bakenden med brune flekker og områder, når eg drar vaskehansken over føles det ut som klister. 

Forslag til ny såpe? Helst ikkje sterk avfetting eller lignende som fjerner voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bevare voksen så ikke bruk IronX, vær også forsiktig med annen avfetting. Eventuelt så kan Surfex HD blandet 1:10 være løsningen, men denne kan bli for svak og blandes den sterkere går voksen.

Eventuelt kan du kjøre på og fjerne all voks, claye bilen og påføre ny voks. Men da bør du ta en polering til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påføre voks etter kvar vask er hvertfall uaktuelt, kan ikkje sei eg bryr meg så masse om bmw-en at det eg gidde bruke store tida på det, men kjekt om voksen sitter på etter vask hvertfall, får prøve med prickbort å sjå korleis det blir :) Polering til våren blir det, men da hos firma, lei av å dulle med bilen hehe.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påføre voks etter kvar vask er hvertfall uaktuelt, kan ikkje sei eg bryr meg så masse om bmw-en at det eg gidde bruke store tida på det, men kjekt om voksen sitter på etter vask hvertfall, får prøve med prickbort å sjå korleis det blir :) Polering til våren blir det, men da hos firma, lei av å dulle med bilen hehe.. :P

Mener ikke etter hver vask. Du tar og setter av noen timer en Søndag og kjører på med sterk avfetting slik at gammel voks forsvinner, går over bilen med Clay for å fjærne asfalt og gjøre lakken glatt. Så vokser du bilen på nytt og du skal se det blir lettere å vedlikeholde da skitt ikke får samme feste på lakk med god beskyttelse, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...