Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bruker å sette enten på russisk,eller engelsk utenom den siste samsungen jeg kjøpte som kjører på snapdragon 0 med 16mb ram .P

Sett språket til Engelsk. Jeg bruker engelsk på alle mine "devices", måtte det være windows, Andriod, eller iGreier.

men ja, Samsung er ikke så flink til å oversette. Det du viser til der, er langt fra det eneste eksemplet på merkelige oversettelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke med en "nerd" her i distriktet som har en samling av bilblader som dere vil grine av. At alt dette fantes, det ville dere ikke trodd....

Tror faktisk det er en del "nerder" som har samlet på bilblader i mange ti-år. Husker jeg hadde alle utgavene av BIL og Autofil i fra en 10 års periode selv. Måtte kaste en del når jeg flyttet hjemmefra for noen år siden. Vet jeg kommer til å angre meg for dette en dag, men kan jo ikke samle på alt mulig rart for at det kan bli gøy å ha 30 år etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold inne volum ned+on/off knapp for screenshot. For copy+paste av URL, må du trykke på lenken, så dobbeltappe på lenken :) kommer opp en meny med ikoner om du gjorde det riktig. Hvis du snur telefonen i widwscreen modus, kommer det tekst til ikonene (lettest til du er vandt med hva ikonene betyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det er en del "nerder" som har samlet på bilblader i mange ti-år. Husker jeg hadde alle utgavene av BIL og Autofil i fra en 10 års periode selv. Måtte kaste en del når jeg flyttet hjemmefra for noen år siden. Vet jeg kommer til å angre meg for dette en dag, men kan jo ikke samle på alt mulig rart for at det kan bli gøy å ha 30 år etter :P

Jeg har en god del esker med svenske og amerikanske bilblader fra 60/70- og 80-tallet som jeg fikk av pensjonist for noen år siden. Var så mye at jeg fikk fylt opp en Nissan Prairie varebil helt ut i bredden og taket - bilen ble griselav og blytung....

Silte ut det jeg ikke hadde så stor interesse av og ble kvitt noe. En pensjonist fra Porsgrunn kom og fylte opp sin E60 535DA med ganske mange esker med engelske blader, og en samler fra Florø hentet 31 årganger med Teknikens Varld. Sistnevnte var på helgetur med en VW Transporter på Østlandet for å kjøpe/hente bilblader fra flere folk, meg inkludert.

Jeg har beholdt svenske Automobil fra 80-tallet, Car og Car and Driver. Perioden jeg liker best er 1968-1988 - mange krembiler, fine bilder og nostalgi. Det var også da den største utviklingen i bilbransjen skjedde. Nå til dags handler biltester kun om teknologi - nettverk, skjermer, GPS, apper og masse annet fjas som jeg ikke synes har noe med bil og bilglede og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut for at han kanskje kunne ha det bladet. Han skal se etter og evt kopiere artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å kjøpe alt mulig av bilblader før. Har ganske mange års samling av det norske, nedlagte bladet Drive (eneste skikkelige norske bilentusiastbladet etter min mening). Autofil, Auto Motor og Sport, Gatebil osv. har jeg aldri giddet å kjøpe, bare tull.

Etterhvert oppdaget jeg Evo Magazine og nå er det kun det jeg kjøper, ingenting annet holder mål. Har flere års samling og målet er vel å ha en komplett samling til slutt, fra utgave 001!

Det jeg elsker dog, er kavalkader og samleutgaver fra alle type bilmagasiner, t.o.m. ting jeg ellers aldri ville kjøpt (f. eks. klassiske bilmagasiner)... Til den slags funker halvveis tullemagasiner som Top Gear (britisk utgave), CAR Magazine osv. også!

Så nå gleder jeg - desember og januar pleier å være knallperiode for å kjøpe seg "best of" bilblader med snadderartikler fra året som gikk :D Koz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samlet på bilmagasiner (CAR, AMS og Autofil) i nesten 20 år, men idag ser jeg ikke helt poenget når det finnes flere veldig fine kanaler på nettet som er like bra som magasinene. Flere kjente profiler fra magasinene har migrert til ulike kanaler på nettet (bl.a Angus MacKenzie)... :)

CAR er forøvrig ikke et "tullemagasin", men i likhet med veldig mange andre magasiner lider magasinet litt under av at de må ha en stoffmessig stor bredde for å kunne selge nok. Mer spesialiserte magasiner har det enklere på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første innlegg med min nye z1 :smile:

Funker allright? Har S4 nå, men vurderer sterkt å gå over til Note 3, samt Galaxy Gear :) Har alltid vert en Note person, har hatt 2x Note 2, også en Note... 

Ferdig med ei 12 timers taxi vakt... Satan ford mondeo e ikkje nåkka å skryte av på d føre som e her nu.

Er Mondeoen noe å skryte av generelt? Går faktisk ingen slike her i Ålesund... Kjører selv av og til, når det passer seg :P Men da i en 2013 W212 E220... Ikke særlig god på vinterføre, når det komme til fremkommelighet... Men en kjempegod bil ellers egentlig, med trekk på rette hjula :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...