noekult Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Den nye C-klassen var virkelig lekker og MB har selvfølgelig skjønt at en bil i denne prisklassen skal ha moderne LED-teknikk i lyktene i motsetning til BMW 3-serie. Jeg er generelt skuffet over BMW for tiden og med denne i ermet så er Mercedes overlegen med A-klasse vs. 1-serie, CLA vs. 2-serie og C-klasse vs. 3-serie. Facelift av E-klasse har også blitt riktig så lekker og denne står ikke mye tilbake for 5-serie. Om ikke lenge er jeg overbevist om at MB overtar tronen fra BMW, for de er virkelig ute å kjører om dagen. BMW har dessverre blitt tyskernes svar på Toyota. Jeg bare nevner det; jeg forbinder helt og holdent brukernavnet ditt med lykt- og lys-diskusjoner nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Den nye C-klassen var virkelig lekker og MB har selvfølgelig skjønt at en bil i denne prisklassen skal ha moderne LED-teknikk i lyktene i motsetning til BMW 3-serie. Jeg er generelt skuffet over BMW for tiden og med denne i ermet så er Mercedes overlegen med A-klasse vs. 1-serie, CLA vs. 2-serie og C-klasse vs. 3-serie. Facelift av E-klasse har også blitt riktig så lekker og denne står ikke mye tilbake for 5-serie. Om ikke lenge er jeg overbevist om at MB overtar tronen fra BMW, for de er virkelig ute å kjører om dagen. BMW har dessverre blitt tyskernes svar på Toyota. Med unntak av den siste setningen er jeg langt på vei enig med deg. Mercedes-Benz er virkelig i siget om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Men å være tyskerne svar på Toyota er jo ikke dårlig med hensyn til driftsikkerhet Men at en modell er overlegen en annen bare fordi den har LED lys er tull og tøys, er mange andre faktorer som kjøre egenskaper, funksjonalitet, økonomi, design og byggekvalitet ute å går her også for å avgjøre hvilken modell som er best i sin klasse. Er også helt sikker på at F30 får LED ved sin facelift, men ja det er for dårlig at den ikke har led blinklys når E90 LCI har det BMW har siden E36 og E34 vært best i sine klasser, og er det fortsatt per dags dato med F30 og F10. På bakgrunn av dette så kan det virke som om BMW nå slapper litt av og hviler på sin suksess, det kan som du er inne på straffe seg da det kan virke som om BMW på en måte undervurderer sine konkurrenter. Det må en seriøs skjerpings til nede i München nå, legge fokuset over på det verdens markedet vil ha og ikke nisje produkter som EL biler og tre sylindrede motorer. Fortsetter denne utviklingen så kan det være min interesse for BMW stopper ved 2013 modellene.... I3 og 2 serie Grand Tourer med framhjulstrekk vekker IKKE entusiasten i meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Å bli sammenliknet med Toyota er etter mitt syn en fornærmelse og er ikke positivt for BMW som sådan. Når jeg mener overlegen er det naturligvis totalpakken og Mercedes leverer virkelig et produkt som ser bedre og virker bedre enn 1-, 2- og 3-seriene fra BMW. MB A-klasse ligger milevis foran F20/F21 hva gjelder design og det samme gjør CLA og tildels den nye C-klassen. Mens BMW har det ene dumme plastikkdekselet etter det andre (se bare foran girspaken på F20/F30, hvor skal man gjøre av disse forresten??), så har Mercedes et gjennomført elegant interiør (foruten den malplasserte informasjonsskjermen). Når det gjelder lys er dette et designelement som er svært viktig for bilens identitet. Svært mange kjøpere av dagens modell er opptatt av nettopp gadget/high-tech/last thing og det er derfor helt feil at en ny modell ser eldre ut enn utgående versjon. Selv en E46 fra 2004 ser mer "high-tech"ut bakfra enn en F30 fra 2014.. wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Selv en E46 fra 2004 ser mer "high-tech"ut bakfra enn en F30 fra 2014.. Det har du faktisk helt rett i. Hva skjedde egentlig her? Min E90 har heller ikke noe led, og det er virkelig rart at det bare forsvant. Syns også bakenden på F30 er litt kjip, da foretrekker jeg faktisk E90. Fronten derimot.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Ja akuratt det der er litt rart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen.s Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 foretrekker heller forrige generasjon på de fleste mercedeser også, de nye av dem har blitt utrolig digre og klumpete, svære griller og fæle ledlykter! litt mer oldschool stil synes jeg bare er bra. lar en bil se ut som en bil, noe jeg syns bmw er flinke til.men det er sikkert mange som er uenige med meg der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 En bekjent av meg er hos LibertyWalk og skrur litt bil i dag... Espen.s, Stenbakken og M|Fjeld reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 den sorte er en brabus.... så ...den er vel frabrikk original? Synes fremdeles C klassen er penere og mer sporty enn treern! Neppe er den brabus, amg! http://raceism.com/MERCEDES_AMG.html Å ikke faen 1-serien er styggere mb a-klasse. Mens A-klassen ser litt små søtt ut, ser 1'n mer aggressiv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Er dessverre litt enig med noen av dere angående BMW vs MB om dagen. Synes BMW har blitt litt kjedelig , man vet jo jaggu ikke om man setter seg inn i en 1,2,3,4 serie og X5 er jo heller ikke så ulik inni. Og jeg som har F31 så se jækla godt etter for å se forskjell på den og en F11 på litt avstand. Har aldri hatt sansen for MB, har aldri trigget noe i meg men de siste modellene, C , A og ML liker jeg veldig godt og hadde blitt vurdert neste gang(ikke ML, for dyr). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 1serien ser slapp og feit ut...A klassen er mer sporty... Kan ikke sist høre at 1serien ble rost for sitt design... Eneste nedturen med A klassen er at den er FWD...Ellers banker den 1serien i alt! Og den sorte C klasse stasjonsvogna...Om det er AMG så er det det samme som M-model fra bmw...ergo...den der er tusen ganger fetere enn en M-pakke treer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Er dessverre litt enig med noen av dere angående BMW vs MB om dagen. Synes BMW har blitt litt kjedelig , man vet jo jaggu ikke om man setter seg inn i en 1,2,3,4 serie og X5 er jo heller ikke så ulik inni. Og jeg som har F31 så se jækla godt etter for å se forskjell på den og en F11 på litt avstand. Har aldri hatt sansen for MB, har aldri trigget noe i meg men de siste modellene, C , A og ML liker jeg veldig godt og hadde blitt vurdert neste gang(ikke ML, for dyr). Der er jeg sterkt uenig, BMW er den eneste av de tre hvor det nå går an å visuelt skille modellene fra hverandre. Se bare på Audi, der sliter iallfall jeg med å se forskjell på A4, A6 og A8. Nye C klasse ser jo ut som en krympet S klasse og er ikke det spor bedre. På BMW så har man klare skiller, F30 har en helt annen oppbyggingen av fronten med sine lykter som går innover mot grillen, F10 har en større og mer rundene i kantene og 7 serie har en ganske rett front med store nyrer. Men når det gjelder E32 og E34, samt E38 og E39 så kan jeg forstå at det er lett å ta feil, men der er det på de tilsvarende modellene fra Mercedes og Audi også fra denne tiden... Og den sorte C klasse stasjonsvogna...Om det er AMG så er det det samme som M-model fra bmw...ergo...den der er tusen ganger fetere enn en M-pakke treer.... Den er fortsatt ikke original. Og meg tror ikke vi skal snakke om hvem som lager de peneste stasjonsvognene, der har BMW vært en mester i alle år. Du var selv glad for at Mercedes valgte funksjon fremfor form når de laget stasjonsvogner Nok en gang så skal jeg være rettferdig og velge biler fra samme år og helt fabrikk originale, uten noen stylingpakker. Sier ikke at akkurat E91 er så forbasket lekker men S204 ser jammen sørgelig ut bakfra.... Espen.s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 du fredrikdufredrik.... Skylappene dine må du nok fjerne etter hvert.... F10/F01 er helt like... Audi skiller bilene ved hjelp av ledlykter... Mercedes har forskjellig designspråk som gjør det enkelt å skille modellene... Bmw har...ringer...thats it.... Og de to bildene du la ut... En Classic 200 cdi mot en 330 med ok felger og doble potter.... jaja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 du fredrikdufredrik.... Skylappene dine må du nok fjerne etter hvert.... F10/F01 er helt like... Audi skiller bilene ved hjelp av ledlykter... Mercedes har forskjellig designspråk som gjør det enkelt å skille modellene... Bmw har...ringer...thats it.... Og de to bildene du la ut... En Classic 200 cdi mot en 330 med ok felger og doble potter.... jaja Er det noen som har skylapper her så der deg for Mercedes, jeg snakker når man ser en bil rent visuelt i trafikken. Audi bytter jo design i ledlysa sine annethvert år og Mercedes har jo bare sånne små lys nedi i fangeren slik som Hyndai har, nei jeg snakker når man ser bilene i trafikken i dagslys f eks. Skal være enig i at F10 og F01 er litt like, men jeg kan ikke se likheter mellom F30 og F10 utover den likheten de som produksjonsbrødre skal ha. Poenget med bildet var at S204 er dørgende kjedelig, selv AMG versjonen har det triste draget over seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 jaja sånn kan det gå mister lar deg kose deg med henda under dyna mens du småsikler på bildet av en usenka e90 Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg