FredrikE24 Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Æsj.. Savner gamlebilen Forøvrig gamle E18 som gikk under gamle trafikkmaskinen i Bjørvika, trafikken som nå går gjennom Opera-tunellen. Jås reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Æsj.. Savner gamlebilen Forøvrig gamle E18 som gikk under gamle trafikkmaskinen i Bjørvika, trafikken som nå går gjennom Opera-tunellen. hvorfor solgte du egentlig din til den første som ga bud på bilen? skjønte meg aldri på det der siden det gikk så fort. Rust er jo bare kosearbeid på eldre bilen siden man i praksis gir de en ny kjangs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 hvorfor solgte du egentlig din til den første som ga bud på bilen? skjønte meg aldri på det der siden det gikk så fort. Rust er jo bare kosearbeid på eldre bilen siden man i praksis gir de en ny kjangs. Den var temmelig gjennomrusta, tydeligvis. Ja, prosjektet tok en brå vending idag da jeg tok meg en tur til et verksted for EU kontroll. Bilen har alltid sett svært bra ut med tanke på rust! Det kom derfor litt som et sjokk at kontrolløren stakk en skrutrekker tvers igjennom venstre innerskjermen forran, samme tendenser var godt på vei på høyre siden også, samt at det er rusthull i høyre bakskjerm og påbegynt rustangrep godt på vei gjennom venstre bakskjerm også. Dette har altså gjemt seg under et tykt lag med understellsmasse. Når det gjaldt det tekniske så var det ingen feil, men er den forbanna rusta Bensintanken er rustet godt og vel og må byttes, var en og annen foring som også burde vært byttet. Jeg får ikke fiksa rusta som er selv, og jeg anslår at rustutbedringer forran vil koste rundt 15-20 lapper å gjennomføre med kompispris. Bilen kom med andre ord ikke igjennom EU kontrollen på grunn av rust i bærende konstruksjoner. Jeg var selv med på kontrollen og jeg kan ikke si meg uenig i hva kontrolløren noterte seg. Bilen ble derfor solgt til teknisk sjef på AutoCo i Bærum til en ganske lav pris. Han trengte et prosjekt etter å ha blitt ferdig med en BMW 2002 han har restaurert nå nylig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 hvorfor solgte du egentlig din til den første som ga bud på bilen? skjønte meg aldri på det der siden det gikk så fort. Rust er jo bare kosearbeid på eldre bilen siden man i praksis gir de en ny kjangs. Det var i utgangspunktet om og gjøre å bli kvitt den, hadde ikke fått noe mer for den ved avertering på Finn(budet var meget bra..(Husk.. Karmann bygget bil fra 76' uoriginal motor og vært restaurert tidliger(sikkert mye "fint" arbeid)), så benyttet sjansen der og da. Når det gjelder rusthull, var dette rundt alle dempertårn og kanaler som trengte litt kjærlighet, batterikasse og rammevange trengte rep(rust), under gummilista på bagasjeluka var det "ingenting" igjen av falsen lista er tredd nedpå. Generelt mye rustbobler på hele bilen, en dør som måtte byttes. Motor var bra og elektrisk var originalt på bilen og veldig bra, men motoren kunne hatt nytte av å få nye ventiltetninger og ny servopumpe. Rustprobleme oppsto under et tykt lag tectyl/understellsmasse, var sikkert fukt her i mange år, før det tilslutt rustet hull(sikkert hastverk fra tidligere restaurering, gjort i sverige) Man kunne ikke se stort til det før man tok skrutrekker og pirka.. Karmann bilene er jo også kjent for å ruste noe hinsides, tremenning av min far har tilsvarende bil og han har hatt hele 3 runder med rustsveising på den iløpet av hans eie.. Jeg angrer ikke på at jeg solgte den til første og beste, hadde det for meg vært mulig å reparere rust på egenhånd så hadde det tatt sin tid å fått fiksa det, men den muligheten kommer jeg nok ikke til å få på mange mange år. Kjøper var motivert til å ordne alt tipp topp. Allikevel, det er lov å savne den, og det blir nok en gang i fremtiden en ny E24. Er vel den BMWn jeg har kjørt som har gitt mest kjøreglede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Det var i utgangspunktet om og gjøre å bli kvitt den, hadde ikke fått noe mer for den ved avertering på Finn(budet var meget bra..(Husk.. Karmann bygget bil fra 76' uoriginal motor og vært restaurert tidliger(sikkert mye "fint" arbeid)), så benyttet sjansen der og da. Når det gjelder rusthull, var dette rundt alle dempertårn og kanaler som trengte litt kjærlighet, batterikasse og rammevange trengte rep(rust), under gummilista på bagasjeluka var det "ingenting" igjen av falsen lista er tredd nedpå. Generelt mye rustbobler på hele bilen, en dør som måtte byttes. Motor og elektrisk var originalt på bilen og veldig bra, men motoren kunne hatt nytte av å få nye ventiltetninger og ny servopumpe. Jeg angrer ikke på at jeg solgte den til første og beste, hadde det for meg vært mulig å reparere rust på egenhånd så hadde det tatt sin tid å fått fiksa det, men den muligheten kommer jeg nok ikke til å få på mange mange år. Kjøper var motivert til å ordne alt tipp topp. Allikevel, det er lov å savne den, og det blir nok en gang i fremtiden en ny E24. Er vel den BMWn jeg har kjørt som har gitt mest kjøreglede. Da skjønner jeg litt bedre, det fremsto ikke så langt komt den gangen jeg leste det shattered dro opp nå. Tenkte hovudsaklig som nevnt på at bilen var relativt spesiell, og at det kanskje blir vanskelig å skaffe ett tilsvarendes objekt i bra stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 27. Januar i Norge.Nei.Det er ikke bestemt når de sendes i England en gang, og siden filming uansett ikke er begynt 27. er det nok isåfall repriser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Jeg kjøpte bilen som 17 åring, og bilen var billig i innkjøp den gangen også, selvom man kunne få en veldig bra E34 535i for den prisen.. Altså en E34 i øvre prissjiktet. Satt og regnet litt på det med tanke på forsikringer og årsavgift, kjøp, salg og delekjøp, så var bilen alt i alt ikke så veldig dyr å eie, sett iforhold til feks. en E34 Altså ble fordelen at den var veteran, og at man sparte penger på årsavgift og forsikring. Bare dette utgjør mange tusen kroner pr. år på en ikke-veteran, men kostet 1000lappen pr. år på den bilen. Trekker jeg fra salgssum med kjøpesum, samt besparelser i forsikring og årsavgift så er det slettes ikke galt. Mercedesen har kostet meg mye mer pr. kilometer, det er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=36355776 Fine biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Nei. Det er ikke bestemt når de sendes i England en gang, og siden filming uansett ikke er begynt 27. er det nok isåfall repriser. 2. februar sendes første episode i England. Kommer på tbp/finalgear ca klokken 22:20 samme kveld. "Julespesialen" kommer i Mars en gang. Sent from my telegraph using Morsecode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Det er vel ikke helt bekreftet, men mest sannsynlig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Wops feil post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Nei er ikke lett.. I sommer ringte jeg nok sikkert 30 redierer, ikke en eneste jobb å få har søkt på Hurtigruten nå så satser på napp der. Di flagger nok ikke ut med det første. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Wuut, er det så vanskelig å få jobb på båt for tida? Har absolutt ikke inntrykk av det selv Hvilken erfaring har du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=36355776 Fine biler Nå er dem bilen der et sammensurium av ting som ikke stemmer, ikke er den særlig pen å se på heller, den er liksom feil Har ligget ute i 2 år eller noe slikt? Det er det en grunn til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Hvor får man kjøpt m3 glassfiber skjermer til grei pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Wuut, er det så vanskelig å få jobb på båt for tida? Har absolutt ikke inntrykk av det selv Hvilken erfaring har du da?Har kun 2 år erfaring fra brønnbåt, nå har jeg vertfall fiksa god referanse fra mpsvSent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg