Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

bmwfanboy brilla dine er på igjen ser jeg..skjerme deg for snøen kanskje? Kanskje vi skal lage en konkurranse..du og jeg? Møtes og kjører opp en bratt bakke? Den som kommer først opp vinner heder ære og en stor flaske med kebabsaus?

jeg ber deg, gjennomfør dette og legg ut video  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer langt med heimelaga differensialbrems også :)

Hehe, det er sant ;)

bmwfanboy brilla dine er på igjen ser jeg..skjerme deg for snøen kanskje? Kanskje vi skal lage en konkurranse..du og jeg? Møtes og kjører opp en bratt bakke? Den som kommer først opp vinner heder ære og en stor flaske med kebabsaus?

Skal ta dem av hvis du får av Mercebrillene som har grodd fast i huet ditt, du henger på feil forum med dem på. Jeg henger i allfall på ett BMW forum med "bmwfanboy brillene" 8)

En konkurranse burde vi absolutt hatt, så skal jeg gi deg ett handikap ved å erstatte det ene bakdekket mitt med ett sommerdekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært mann nok så hadde du garantert møtt opp mister :) Men jeg vet du aldri vil møte opp og gjennomføre noe sånt no! og husk..du skal ha ett sommerdekk også... jaja lykke til mister :)

Mercebrillene mine er dessverre ikke like inngrodde som bmwbrillene dine... Jeg liker både bmw og Mercedes, og har hatt flere bimmere enn deg...så...hvem er du til å nekte meg å henge her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært mann nok så hadde du garantert møtt opp mister :) Men jeg vet du aldri vil møte opp og gjennomføre noe sånt no! og husk..du skal ha ett sommerdekk også... jaja lykke til mister :)

Mercebrillene mine er dessverre ikke like inngrodde som bmwbrillene dine... Jeg liker både bmw og Mercedes, og har hatt flere bimmere enn deg...så...hvem er du til å nekte meg å henge her på forumet?

Er ikke spørsmål om å være mann nok men å kjøre fire timer for å teste en bil i en bakke...Du kan være mann nok å komme ned her på det snødekte Sørlandet...

Poenget er at du henger åpenbart på feil forum hvis du tar deg nær av at ikke alle stryker Mercedes fjaset ditt medhårs, jeg nekter deg overhodet ingenting men du må forvente reaksjoner... Hvor mange flere BMWer du har hatt enn meg spiller da ingen rolle, entusiast kan man være uansett om man har hatt en eller 15 stk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E61'n min, med speller nye conti piggdekk har på ingen måte sjanse mot en god gammal 124 med ASD på snø, den fantastiske tractioncontrollen er bare drit, bruker mer energi på å kvele motoren enn å hjelpe bilen frem. Lengst kommer man med alt avslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på at mange overvurderer deres evner på glatta. De fleste moderne biler isolerer føreren nesten totalt fra elementene utenfor bilen og når bilene også har mer enn nok effekt kjører mange alt for fort og alt for aggressivt når det er glatt på veiene. Falsk trygghet er derfor ved å bli et problem når veiforholdene skifter såpass mye som de gjør nå om dagen med regn, sne og holkeføre om hverandre.

Jeg opplevde noe pussig i går morges. Jeg fikk to biler bak meg (Golf 5 og Touran), og selv om jeg kjørte det jeg turte på svingete, nedsnødde fylkesveier (60-80km/t) ble de liggende oppi rompa. For FØRSTE gang noensinne stoppet jeg i en lomme og slapp bilene bak forbi fordi jeg kjørte "tregt"....Vanligvis er jeg en av de aggressive sjåførene som holder jevnt godt tempo, men ser jeg begynner å bli hentet inn av andre bilister etter hvert.

Nytern, on 15 Jan 2014 - 23:40, said:

Det burde være en selvfølge at vi hjelper hverandre, da spesielt når man møter på folk som befinner seg i livstruende situasjoner. Bare det at jeg ble tilbydd betaling for dette er for meg ett varsku om hvor vi befinner oss i 2014. Jeg håper at alle de som passerte uten å hjelpe har den samme følelsen som jeg selv har nå, skam.

Har tre tilfeller som jeg husker godt.

Sto langs E6 en sen kveld med nødblinken pga gått tom for bensin (kjørecomputer og tankmåler var ikke korrekt). Plutselig bråstopper en kar i en Mercedes 190E, og før jeg får sagt så mye er han framme og fester slepetauet...Fikk tauet meg 6km til nærmeste stasjon.

En annen gang bråstoppet en buss foran meg på snø, og jeg heiv bilen i grøfta for å unngå mos. Utrolig nok kjørte han bort og parkerte 150m bortenfor, og kom tilbake for å hjelpe meg å dytte bilen ut av grøfta. Uten han sin dyttehjelp måtte jeg hatt redningsbil. Ga han det jeg hadde i lommeboka, en hundrings...

Men det verste minnet jeg har er en vintermorgen i Oslo. Jeg møtte en uvanlig ståkø fra Lambertseter ned bakken til Abildsø/E6. Problemet var en MB S124 som sto fast oppi en is svulst/trafikkøy midt i bakken ovenfor E6. Køen ble nok 5-600m lang. Jeg sto som nr 10, men kjørte i feil fil ned bakken og stoppet opp ved Merca. Sjåføren og samboer var selvfølgelig litt stresset siden de sperret en av de mest trafikkerte veien i Oslo syd en torsdag morgen.

Etter 15 minutter med sjauing klarte jeg og to taxisjåfører (innvandrere) å grave ut og løfte Merca ut på veien. Det som virkelig skuffet meg ENORMT var holdningen til Oslo-folk - hvordan de ga totalt faen og heller ble sittende i bilen sin. Det sto en buss med mange passasjerer rett ved, og ingen brydde seg. Alle ville heller sitte inne i bilen og høre på P4 enn å hjelpe ut en bil som lagde kaos. Merker jeg blir ordentlig sint av å skrive dette...Typisk Oslo-folk - flesteparten av dem er egoistiske drittsekker. Typisk at det måtte to innvandrere/nye landsmenn og en fra bygda til for å løse floken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang vises elbil eiernes egoisme seg...

Nok en gang tar du feil. Hva om en som årlig bidrar med kroner til 18 fadderbarn, jobber frivillig for å hjelpe narkomane, har arvet 13 millioner fra sin rike onkel men velger å donere bort 10 av de til frelsesarmeen, og bruker de siste på seg selv, blant annet ved å kjøpe en tesla (for å redusere lokalt utslipp i byen sin). Er han egoist fordi staten sier han skal slippe bompenger?

Det er faen meg enten eller med deg! Sist var det at alle elbileiere er hyklere fordi de påstår de bryr seg om miljøet men de egentlig kun vil ha de økonomiske fordelene. Nå er de egoister hele bunten fordi myndighetene har gitt incentiver for å øke elbil-bestanden. Kan det tenkes at det finnes noen ålreite folk der ute, som også kjører elbil? Eller er de noen jævla sataner hele gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...