Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Rundkjøringer er et minefelt av dimensjoner her til lands. Senest på fredag var det en nisse som ombestemte seg i ytterste felt i Ryen-rundkjøringa i Oslo, bråstoppet med biler på alle kanter og holdt på å dra i bakskjermen min før han skar over to felt og tuslet videre...

I den eneste rundkjøringen i Drøbak er det mye rar kjøring også. 7-8 ganger har sjåføren i ytterste fil kuttet over og holdt på å knerte meg i innerste. Jeg er jo klar over dette, så holder alltid litt avstand bak for å slippe bulker. Spesielt eldre mennesker på 70+ er ille - selv om de har levd med rundkjøringer siden tidlig 80-tallet er de fortsatt komplett evneveike der...

Bor du i nærområdet av Ryen du eller?

Når det ikke er kaldt og snø og forferdelig ute kjører jeg gjennom Ryen rundkjøringa daglig på vei til skolen. På min moped. Det å være myk trafikant i Oslo, hvor folk gir fullstendig faen og kun tenker på å komme fra A til B fortest mulig uten å blinke, vike, sjekke blindsoner og alt - Det er et mareritt. Spesielt Ryen rundkjøringa.

Jeg skjønner bare ikke hvordan det er så vanskelig å tenke 5 sekunder tidligere hvilken posisjon du skal ha? Og selvfølgelig flytte hånda 3 cm for å blinke. Latskap på høyt nivå, som fører til mange ulykker. Skjønner det virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bil i Oslo et litt som å kjøre i sør europeiske storbyer, ville tilstander, tuting, horn i panna og på kryss og tvers kjøring. Å kjøre i f eks Munchen var MYE lettere og avslappet, ryddig trafikkbilde og GOD trafikk kultur :)

 

Tyskland generelt er et sivilisert land når det handler om bilkultur (og det meste annet)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe deg noen arbeidsklær jeg, så får du henge litt med meg oppi Groruddalen om natta :P

Har flunkende nytt arbeidstøy liggende i haugevis.. et skap fullt faktisk.. sikkert 15 anti-flam bukser, gensere, t-skjorter og jakker i kommunefarger og i blått :)

 

Mye kabeltrekking og skjøting av kobber det går i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives faktisk bedre i Oslo sentrum med vogntog, enn med personbil. Hvorfor? Jo fordi folk som oftest viser respekt, tenker seg gjerne om en gang ekstra og gir meg den plassen jeg behøver. Kjører jeg caddyen er det helvete på jord ved hvert eneste kryss/rundkjøring etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flunkende nytt arbeidstøy liggende i haugevis.. et skap fullt faktisk.. sikkert 15 anti-flam bukser, gensere, t-skjorter og jakker i kommunefarger og i blått :)

 

Mye kabeltrekking og skjøting av kobber det går i?

Driver med generiske arbeidsrutiner nå på Hovedbanen (vedlikehold av anlegget kort fortalt). Megging av kabler, målinger av relé, komponenter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med venstrefelts-kjøring på motorvei har alltid vært irriterende, men jeg har begynt å ignorere det og heller passere i høyrefelt. Sparer mye tid og får lavere blodtrykk av det. 3-felts i samme retning løser ikke så mye, siden nordmenn uansett blir liggende i midtre felt og tette opp flyten. På E18 vest ut av Oslo og E6 nordover ut av Oslo ligger jeg ofte i mitt eget tempo i høyre felt og kjører effektivt siden alle andre ligger i kø i midt- og venstrefelt.

Dette med venstrefelts-kjøring på motorvei ser man også noe av i Danmark....

Oslo er ikke så gærent når man blir vandt til det. Jeg er en av de som har greit tempo rundt der, og passer på å utnytte andre bilisters usikkerhet slik at man får en effektiv trafikkavvikling. Mange treginger på veiene også i Oslo. Noe som er dumt er at mange av lyskryssene ikke har skikkelige sensorer, slik at man bruker mye tid på venting. Derfor er det ofte fristende å kjøre på rødt på nattestid f.eks.  I Sverige har de lyskryss som funker litt mer smidig. Riktignok er rundkjøringer best, men innenfor Ring 3 blir det fort for trangt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storkoser meg i høyrefelt når alle andre ligger i midtre og venstre... og lager kø der... Dessuten...Jeg elsker bixenon lysene på merca..skremmer de fleste som ligger og småsover i venstrefila når jeg kommer bakfra :P

 

Dessuten... jeg liker å gå ut av bilen når det klikker for meg... med det resultatet av at jeg faktisk vinner duellen...hahaha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha jeg er egentlig ganske søt ja...i know...men klikker det så...blir jeg mindre søt...haha :P Verste var faktisk i bogstadveien..En svenskregga volvo 850 kjørte dritsakte foran jaguaren min..Jeg la meg i venstre fila og skulle forbi, da ga de på..ble ett aldri så lite kappløp nedover bogstadveien... Jeg kom meg forbi, stoppet midt i veien og gikk ut sur som faen...og så at det satt 5 litt store gutter i volvoen...det var ikke så veldig kult...Men når man først går ut sånn så man bare fortsette å holde maska...jeg skrek og lagde drama...de sa unnskyld og ble sittende i bilen...jeg vant, satte meg i jaggen og kjørte videre...

 

Derfor jeg alltid har en svær maglight i bilen... Maggie <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten... jeg liker å gå ut av bilen når det klikker for meg... med det resultatet av at jeg faktisk vinner duellen...hahaha :P

Det er kult helt til du møter feil person, som gjerne går på sterke stoffer eller er mentalt i ubalanse....En ting at du går ut av bilen men så setter han bilen i gir og meier deg rett ned, eller drar frem ett våpen av noe slag. Hadde nettopp to episoder her lokalt med en gærning som gikk løs med hammer på en småbarnsfamilie i en XC90, kun fordi de blinket på han når han tok en drøy forbikjøring. Eller han som kjørte Pajeroen sin i ræva på en E90 i venstrefeltet på firefelten. Greit nok så provoserte han i BMWen med å bremse ned siden Pjeromannen lå nærme, han reagerte med å trø flat pedal i ræva på BMWen og sku bilen inn i autovernet....for så å slå ned BMW føreren når de stopper på veiskuldra etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å glana på en e36 idag. Maakan for en rælhaug...

Bilen som var 99% rustfri viste frem kjeks på kjeks med rust som hadde krøpi gjennom plata :s manglet også dørhåndtak på utsiden av førerdør, ikke var det dørtrekk heller :( det, i kombinasjon med bremsepedal som gikk rett i gulvet ved første trøkk og mandelpoteter som var på god tur opp av gulvmattene... ingen kjørelys bortsett fra langlys, og ellers innrøkt bil fikk meg til å dra hjem tomhendt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kult helt til du møter feil person, som gjerne går på sterke stoffer eller er mentalt i ubalanse....En ting at du går ut av bilen men så setter han bilen i gir og meier deg rett ned, eller drar frem ett våpen av noe slag. Hadde nettopp to episoder her lokalt med en gærning som gikk løs med hammer på en småbarnsfamilie i en XC90, kun fordi de blinket på han når han tok en drøy forbikjøring. Eller han som kjørte Pajeroen sin i ræva på en E90 i venstrefeltet på firefelten. Greit nok så provoserte han i BMWen med å bremse ned siden Pjeromannen lå nærme, han reagerte med å trø flat pedal i ræva på BMWen og sku bilen inn i autovernet....for så å slå ned BMW føreren når de stopper på veiskuldra etterpå...

 

 

 

vel....den "feil person" er meg... Jeg er som regel veldig avbalansert og rolig...men er noe med idioter i trafikken som irriterer meg...aldri vært redd for verken mentalt skadde folk, våpen eller andre stoffer..

 

Jeg har fått folk til å rygge på motorveien lissom bare fordi jeg går mot bilen..haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...