Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tenk å kjøre drømmebilen på en smal svingete vei med høstløv liggende i veikanten som virvler opp i det en kommer i god hastighet, mens en hører på denne låta på full guffe:

 

http://open.spotify.com/track/3UOrKWXdwUVtDglahh3OQj

 

Gjerne så høyt at du hører strengene til Mark borre seg langt inn i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å kjøre drømmebilen på en smal svingete vei med høstløv liggende i veikanten som virvler opp i det en kommer i god hastighet, mens en hører på denne låta på full guffe:

 

http://open.spotify.com/track/3UOrKWXdwUVtDglahh3OQj

 

Gjerne så høyt at du hører strengene til Mark borre seg langt inn i hodet!

 

Det er artig at slike gamle favoritter stadig er populære. Jeg kjøpte platen da den kom ut og sammen med et par andre favoritter fra den samme tiden (bl.a Bryan Ferry´s "Slave to Love") var den en gjenganger i et par av Porschene jeg hadde på 80-tallet. Spesielt når vi kjørte om natten på landeveiene i Frankrike og Spania var Dire Straits stort. På Autobahn har Pink Floyd alltid vært det jeg har hørt mest på fordi musikken er såpass monumental som den er (passer godt når man kjører fort)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører aller helst på Telegraph Road av Dire Straits igrunn, har hørt meg litt lei. Hører en del på Led Zeppelin, Slade, America, Lou Reed, Toto, Frank Zappa, Uriah Heep osv. På lengre turer er det spilleliste med 70talls som gjelder, det utvalget er mildt sagt stort !

Sent from my Atmega32A using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hva normal leveringstid på å returnere varer til Utlandet via Posten/bring er?

 

Kjøpte en Avin multimedia spiler, som viste seg å ha en liten feil (var min feil - men ble en garantisak heldigivs! :) ).

Sendte av gårde pakken via Posten for 2 uker siden, og dem har ennå ikke levert varen til selgeren. Begynner å bli små irritert på Posten nå. Er det vanlig at det går så tregt?! :(

Noen som har opplevd noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører aller helst på Telegraph Road av Dire Straits igrunn, har hørt meg litt lei. Hører en del på Led Zeppelin, Slade, America, Lou Reed, Toto, Frank Zappa, Uriah Heep osv. På lengre turer er det spilleliste med 70talls som gjelder, det utvalget er mildt sagt stort ! Sent from my Atmega32A using Tapatalk

 

70-tallet produserte en overflod av kul musikk (spesielt hvis vi ser bort fra disco). Jeg er litt for ung til å ha vært med på mye av det, men jeg kan såvidt huske stemningen og musikken som ble spilt i radioen. På den annen side hørte jeg Dark side of the Moon første gangen på et par rør-monoblokker og det mener jeg var i 79-80 engang (fantastisk dybde i lyden). Apropos Telegraph Road (Love over Gold) kjøpte jeg den også da den var ny i 1982. Jeg har noen spesielle minner med den platen/melodien iom. at jeg hadde tatt opp musikken på kassett (fra LP) og akkurat fått en Sony Walkman. Den var hendig å ha da familien skulle på biltur til England i påsken 1983. Intet er som en Walkman med Telegraph Road på baksetet i en Peugeot 505... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leieinntekten blir lagt på inntekten din.

Så det øker hvor stort lån du kan betjene i forhold til hvor stor inntekt det er på leiligheten.

Gjerne vanlig å regne 10 mnd inntekt på utleiedelen i året..

Sånn jeg har blitt forklart ihvertfall

 

 

BMWE39turbo: Feil oppløsning på skjerm nr 2 iforhold til hva tven oppe takler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med hvor mye mer man får låne i banken om låneobjektet har utleiemulighet?

 

Det er svært varierende og beror på hvor man bor, samt risikoen for å få den utleid. Det vil antakeligvis være vanskeligere å få utleid en hybel i Elverum enn i Oslo. I Oslo/Akershus er det normalt å få rundt èn million ekstra i boliglån ved utleiedel, selv om selve leieinntekten kunne finansiert et boliglån på det dobbelte. Bankene trekker fra en svært stor risiko (omtrent havparten).

 

Du skatter ikke om du leier ut under 50% av boarealet i en bolig du selv bor i.

 

Nja. Det er når du leier ut noe som har en utleieverdi på under 50% av den du selv bor i som gjelder. Som hovedregel sier man at du må bebo mer enn 50%, men det er ikke alltid at dette er tilfellet. Selv om du bor på en større del kan det være at utleieverdien er lavere enn den du leier ut og da blir inntekten skattepliktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...