Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er vell kun vesentlige store ting som selger burde vite om og skulle ha fortalt deg som kan gjøre at du kan heve kjøp osv.

 

Andre ting skulle du selv ha funnet ut da du har prøvd og sett på bilen og godtatt slik den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah okei.. for feilen som har oppstått(iløp av de første månedene) er:
Vannlekkasje inni bilen(fukt på golvet)
Oljeforbruk 1l per 800km 
Viftemotstand er byttet. Nye lykter og blinklys(dårlig lys). 
Veivaksel sensor, Veivhusventilasjonsfilter. 

Rusta bremseskjold bak, som førte til dyr reperasjon. 
osv..

Er vell oppi 30 000kr i reperasjon til nå + utgifter for utallige liter med olje.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er flinke med lover osv :D

Gjelder en bil eg har kjøpt via bruktbil forhandler uten garanti.. og "selges som den er" 

5 måneder siden kjøpet. Enda mye feil og kostnadene stiger høgt. 

 

Utifra denne informasjonen er det helt umulig å komme med noe konstruktivt. Klausuler som "sold as is", "selges som den er" etc. brukes for å begrense kjøpers rettigheter. Det foreligger krav om at feil og mangler må reklameres innen rimelig tid og det må være en vesentlighetsgrad. Hva slags bil, kjøpesummens størrelse og forholdene ellers er avgjørende. Mye avhenger også i forhold til hva som er sagt og gjort under forhandlingene og hva som fremgår av kjøpskontrakten. At lommeboken din begynner å bli slunken er helt klart ikke å anse som en mangel. Forbrukerkjøpsloven skal anvendes der kjøper er privat (forbruker) og selger opptrer i næring, jf. fkjl. §1 (2) 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah okei.. for feilen som har oppstått(iløp av de første månedene) er:

Vannlekkasje inni bilen(fukt på golvet)

Oljeforbruk 1l per 800km 

Viftemotstand er byttet. Nye lykter og blinklys(dårlig lys). 

Veivaksel sensor, Veivhusventilasjonsfilter. 

Rusta bremseskjold bak, som førte til dyr reperasjon. 

osv..

Er vell oppi 30 000kr i reperasjon til nå + utgifter for utallige liter med olje.. 

30 000kr for å fikse det der? Da kan du ikke ha skrudd selv i allefall?

 

Årsmodell på bil osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er flinke med lover osv :D

Gjelder en bil eg har kjøpt via bruktbil forhandler uten garanti.. og "selges som den er" 

5 måneder siden kjøpet. Enda mye feil og kostnadene stiger høgt. 

Fikk det samme, saken endte opp i Forbrukertvistutvalget, som igjen endte opp i at jeg måte ta regningen selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke plass til å skru eller tid... så det ender opp med at verkstedet tar jobben :-/

 

Gallay: Hmm.. det høres ikke bra ut for min del.. 

 

Må få ordnet meg en torpedo heller.. så går det sikkert min vei! 

 

trenger jo ikke plass for å ordne det der, og mesteparten er jo typisk 2 timersjobber medregnet murhpys lov. Det med tid er jo greit nok, men hadde du gjort det selv kan du jo tenke slik at du hadde hatt ditt livs beste timelønn. :)

 

 

Du må derimot huske at e46 er faktisk blitt en rimelig gammel bil, og kjøper man en slik som den står bør man i mine øyne regne med litt. Utenom oljeforbruket er jo ikke det noen vanvittige feil i mine øyne, det er jo gjengangere på e46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger jo ikke plass for å ordne det der, og mesteparten er jo typisk 2 timersjobber medregnet murhpys lov. Det med tid er jo greit nok, men hadde du gjort det selv kan du jo tenke slik at du hadde hatt ditt livs beste timelønn. :)

 

 

Du må derimot huske at e46 er faktisk blitt en rimelig gammel bil, og kjøper man en slik som den står bør man i mine øyne regne med litt. Utenom oljeforbruket er jo ikke det noen vanvittige feil i mine øyne, det er jo gjengangere på e46.

Sant nok ! :P 

Men i mine øyner så er det litt trist at motoren ska bruke så mye olje.. kjøre mellom 700 - 9 00 i uken ! Så blir jo mye olje..

rundt 8 000kroner i året.. er jo faktisk ikke så gale da.. men ekstra utgifter er stress :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok ! :P 

Men i mine øyner så er det litt trist at motoren ska bruke så mye olje.. kjøre mellom 700 - 9 00 i uken ! Så blir jo mye olje..

rundt 8 000kroner i året.. er jo faktisk ikke så gale da.. men ekstra utgifter er stress :D !

 

Hvilken olje er det du kjører på da? Hadde vert artig å sett komperasjonstest av motoren også, jeg har sett diverse e46 motorer har "lov" til å ha ett helt vanvittig oljeforbruk, men det slår meg ikke som noe normalt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne linken her, litt moro å lese om sånne hendelser. Får håpe bilene er ivaretatt av noen..

Altså sønnen til Saddam hussein...

http://performancedrive.com.au/exotic-car-collection-owned-saddam-husseins-son/

I Norge tar man faktisk svært godt vare på bilene i forhold til land i øst-Europa og i Midtøsten. I Øst-Europa blir de bulka og kjørt i hjel på dårlige veier og i Midtøsten gir varmen bilene et ekstremt hardt liv (tenk på små sandpartikler som sniker seg inn over alt på bilen!).

 

Etter Emiratene å dømme så holder det sikkert med å la en bil stå ute (uten skygge) i to år, før plasten i interiøret smelter og skinnet sprekker, for å ikke nevne helt uttørring av aaalt av gummideler... De har 2-3 år gamle biler som ser ut som 8-10 år gamle norske biler, tuller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobbertyveri på jobben i går natt... Klipt seg gjennom et gjerde, krysset 3-4 spor og stukket av med en del, samt rasert noen reoler og hyller. Jammen meg var det flere ferske spor utenfor i kveld også... Lurer på om jeg skal koble 16000 volt i gjerde så får de seg en ørliten overraskelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...