Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

"For oss ..." Den var vel litt spydig ;)

Bittelitt kanskje :unsure::P .. men sånn egentlig tenkte jeg mest på oss som bare kjører rundt på slaps i Bergen og aldri er borti vinternedsnødde bakker, isete skogsveier eller ubrøytete fjellstier. Kan faktisk ikke komme på en eneste gang jeg har hatt behov for 4hjulstrekk fordi jeg ikke har kommet meg fram :) Men det betyr jo ikke at ikke andre har andre bruksbehov :)

Og jeg kan komme på flere fordeler ved å ha "SUV" selv om det er kun 2WD. Man sitter høyere og har mere oversikt, tryggere ved kollisjon, takler ujevnheter i veien bedre, kan se grommere ut parkert ved hytta på fjellet, og bagasjeplassen er bedre i høyden.  

Men sånn utenom alle forklaringene, så er jeg egentlig helt enig med deg at det er litt fjasete.

Ang X1 vs E9x så ville jeg gått for en E9x så lenge du ikke har behov for høy bakkeklaring , mest fordi kjørefølelsen er så mye bedre. X1 er veldig oppstivet for å være "sportslig", og krenger likevel mere enn E9x fordi den er høyere, pluss at den er veldig trang.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn kjenner en annen venn som kjenner en person som lurer på følgende:

Hva om han har en x-drosjebil.. med ekstra antenne etc.. Og at den bilen nå er i privat bruk...Hva er straffen for om han setter på ett taxiskilt på taket for å kjøre i bussfilen....?

Kjøring i strid med skilting (enveiskjøring, kjøring i kollektivfelt etc.) belønnes med kr. 4200,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn kjenner en annen venn som kjenner en person som lurer på følgende:

Hva om han har en x-drosjebil.. med ekstra antenne etc.. Og at den bilen nå er i privat bruk...Hva er straffen for om han setter på ett taxiskilt på taket for å kjøre i bussfilen....?

Vel, for ikke å bli umiddelbart oppdaget må man ha et løyvenummer på takskiltet, siden dette er påbudt. Da vil jeg tro det kommer under kategorien dokumentforfalskning på samme måte som det gjør om du forfalsker kjennemerket på bilen, noe det er rimelig alvorlige sanksjoner for.

Uten å kunne si noe for sikkert så vil jeg hvertfall tro at man uansett hadde fått kjøreforbud og skiltene konfiskert, noe som neppe gjør det verdt risken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om man da låner ett taxiskilt fra en venn av denne bekjente... så er det vel ikke så stor sjanse for å bli stoppet... "mercedes stasjonsvogn av nyere type med små felger og taxiskilt på taket og mørk person bak rattet" er ikke akkurat en... ulovlig bil i bussfila :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du hadde fått problemer med kjøring i kollektivfeltet, Wicky. Skal litt til for å bli stoppet i en slik Mercedes.

Minner meg litt om når jeg kjørte inn til Oslo hver dag uten skilt foran...Sparte 4-500kr i mnd. Men etter 4-5mnd ble jeg stoppet og fikk bot på 2000kr for kjøring uten skilt foran, så da kan man si at vinninga gikk opp i spinninga...For din del sparer du jo ikke penger, men mye tid. Absolutt verdt å teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt kanskje :unsure::P .. men sånn egentlig tenkte jeg mest på oss som bare kjører rundt på slaps i Bergen og aldri er borti vinternedsnødde bakker, isete skogsveier eller ubrøytete fjellstier. Kan faktisk ikke komme på en eneste gang jeg har hatt behov for 4hjulstrekk fordi jeg ikke har kommet meg fram :) Men det betyr jo ikke at ikke andre har andre bruksbehov :)

Og jeg kan komme på flere fordeler ved å ha "SUV" selv om det er kun 2WD. Man sitter høyere og har mere oversikt, tryggere ved kollisjon, takler ujevnheter i veien bedre, kan se grommere ut parkert ved hytta på fjellet, og bagasjeplassen er bedre i høyden.  

Men sånn utenom alle forklaringene, så er jeg egentlig helt enig med deg at det er litt fjasete.

Ang X1 vs E9x så ville jeg gått for en E9x så lenge du ikke har behov for høy bakkeklaring , mest fordi kjørefølelsen er så mye bedre. X1 er veldig oppstivet for å være "sportslig", og krenger likevel mere enn E9x fordi den er høyere, pluss at den er veldig trang.

:)

De nevnte forhold er jeg borti så og si hver vintedag, i bunn og grunn. Ikke nå da, nå er snøen borte her i Molde.

Jeg er ikke mega-fan av SUV og synes E91 x-drive og A4 avant quattro -type bil er mye bedre. Men jeg får ikke SUV-følelsen av X1, den er liksom så liten at det blir en E91 som er høynet på en måte og med større grill. Den er heller ikke nok SUV til å være wannabe-SUV slik som Q3 og Tiguan i mine øyne. Derfor er X1 aktuell. Er X1 mye trangere enn E91? Synes liksom E91 er fin størrelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant selv en taxilampe bortgjemt i en krok en gang.. Satt den på taket på Merca, tok bilde, la den så pent tilbake.. Tenker at OsloTaxi kusker har god kontroll på hvem som har hva av løyvenummer og hva slags biler som bærer de. La bildet ut på facebook, og det var ikke få som trodde jeg hadde fått løyve på ordentlig.. haha

530829_10152253721320341_113479938_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...