Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Helt enig, blir jo nesten som at jeg skal prøve å blokkere folk som kjører forbi, selv om jeg ligger over fartsgrensa.. Er jo dem som risikeree bøter, og politiet som ska håndheve det, ikke jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, blir jo nesten som at jeg skal prøve å blokkere folk som kjører forbi, selv om jeg ligger over fartsgrensa.. Er jo dem som risikeree bøter, og politiet som ska håndheve det, ikke jeg :P

Du kjører moped enda? Da jeg kjørte mopp (gikk helt greit, 90-95 tenker jeg, med 70cc Airsal T6, uoriginal dreving og større forgasser) la jeg meg alltid helt til venstre i eget kjørefelt med gassen i bånn, likevel skulle folk alltid forbi, samme om det var 70 eller 80 der jeg kjørte. Utrolig irriterende, var et par episoder hvor jeg gira ned og dro forbi i det jeg så det var klart, for å ligge og bremse foran idiotene :lol: Må innrømme at jeg er en bedre bilfører enn mopedfører med tanke på både fartsgrenser og kjøring generelt. Hadde en Derbi som det var mye kødd med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med Transport og sjåfører fra Latvia osv.

 

En semi ble stoppet med 2 paller for mye på den ene akselen, bestilte et firma for å flytte på dette slik at han skulle kjøre videre.

 

Han hadde da for mye vekt på ene akselen, dette ble som sagt flyttet og firmaet fikk en bot. vi fikk bota på mail med konto og kid nummer, etter den var betalt og sto som utført. så ringte Tollvesenet / Statens vegvesen  opp igjen og fortalte at vi måtte skrive på et ref number, ringte til banken og det var ikke mulig og legge inn dette når utbetalingen står som utbetalt/utført..

 

Skal ringe tilbake til Statens vegvesen på Svinesund nå, sååååååååå firkanta de skal være.. Semien står der enda.... og han ble stoppet klokken 6 til morgen idag ..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FYFAEN for noen tapere dere er!! hvem gir dere rett til å stoppe folk som passerer i kollektivfeltet? Skal jeg da smadre inn i bilen din fordi DU ligger sidelengs når det snør!? Håper en av dere virkelig prøver å komme foran meg og stopper opp...da hadde det smelt på flere måter as...Jeg hater folk som skal leke politi og bedrevidere overfor andre. Jeg bestemmer selv om JEG vil kjøre i bussfila og dermed risikere bøter. Det er dog en annen ting når en buss/taxi etc som har lov til å kjøre i bussfila stopper og blokker meg...da blinker jeg med lysa som en unnskyldning og legger meg fint inn i køen igjen...

 

Trenger vel ikke ta helt av fordi noen har andre meninger en deg hver gang vel? Men er enig at det er poengløst å stoppe biler i kollektivfeltet, å være hobby politi er ingen tjent med. Men dersom man kjører i bussfila kan man hvertfall være mann nok til å kjøre der hele veien. Bare tragisk å se alle som sniker 30-50 meter i bussfila og tror det er innafor. Er du over streken så er du i bussfila, da kan du likegreit kjøre hele veien..

Ser det gang på gang ved Alnabru opp mot Statoil. Artig å se dem som har på blinklys til venstre og tror det gir dem lov til å ligge der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sant as... Spesielt fra statoil og nordover... folka blinker...og ligger i bussfila...Men det er også det med å ikke skape kø...holde trafikkflyten...

 

Men la meg si det slik...jeg ligger i 80 i bussfila forbi køen fordi jeg skal kjapt hjem siden kona er dårlig og ungen gråter og jeg må hjem og passe på dem..Så ser noekult at jeg kommer der i en helt vanlig rød jaguar. han skal leke superhelt og svinger ut for å stoppe meg. jeg klarer ikke å bremse ned...smeller inn i e30 cabben hans i bakskjermen på  passasjersiden.. Siden bilen hans ikke er så...moderne eller tung...så pløyer jaguaren min inn i den... den snurrer opp ned og treffer bilen som lå foran noekult i køen. I denne bilen er det ett lite spedbarn og en ung mor...E30ens spinkle frontrute ramme pløyer inn i sideruta på denne bilen med moren og ungen...

 

 

Vil du være en heltemorder noekult? bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvordan noen gidder å diskutere på at det er mer miljøvennlig å kjøre tilsvarende bensinbil iforhold til Tesla S..

 

Det er fordi de lærde strides om det er miljømessig bedre å kjøre elbil.

 

sett mange mx5er...den der var en av de mest...."ikke mannlige"...

 

Denne da?

Savner henne jeg <3 (Hun hadde innhold som sto til stance og hjul)

532754_4134102194974_469230736_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også ligger det litt underbevisstheten at jeg vil motarbeide det dårlige ryktet vi BMW sjåfører har i trafikken med å heller vis god atferd og medmenneskelighet. Men ja, jeg lar meg provosere av andre bilister jeg også, men det er kun de som kjører sent, parkerer idiotisk og viser dårlig trafikk kultur.

 

Morsomt at du sier det, samtidig som du forsvarer at du kjører med ulovlige lys.

Ingenting er som litt hykleri!

 

FYFAEN for noen tapere dere er!! hvem gir dere rett til å stoppe folk som passerer i kollektivfeltet? Skal jeg da smadre inn i bilen din fordi DU ligger sidelengs når det snør!? Håper en av dere virkelig prøver å komme foran meg og stopper opp...da hadde det smelt på flere måter as...Jeg hater folk som skal leke politi og bedrevidere overfor andre. Jeg bestemmer selv om JEG vil kjøre i bussfila og dermed risikere bøter. Det er dog en annen ting når en buss/taxi etc som har lov til å kjøre i bussfila stopper og blokker meg...da blinker jeg med lysa som en unnskyldning og legger meg fint inn i køen igjen...

 

Husk at snikingen din går ut over alle som du kjører forbi. Den gjør at ærlige mennesker må stå enda lengre i kø, for å vente på at dere som driter i lover og regler skal kjøre foran.

Straffen for å kjøre for fort er også satt av lovverket, men du kan ikke kalle folk for tapere fordi de velger å reagerer på folk som kjører som idioter. Jeg forbeholder meg retten til å konfrontere mennesker som kjører uforsvarlig i nabolaget mitt - jeg driter langveis i om de føler seg berettiget til å bryte loven fordi de føler at de tar risikoen. For det er andre som også blir påvirket av at du og de velger å gi faen, og det er nettopp de som skal beskyttes av de reglene du og de velger å bryte.

 

Greit å se litt lengre enn nesa strekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var faktisk tøff :P Skulle kanskje hatt litt smalere hjul foran :P Men ja...  Hvit bil med sort front er faktisk tøft!

 

Jeg gikk ned på dekkdimensjonen, det ble litt for mye poke :P

Edit: Det er 205/50/15 på 8x15 ET0 felger. Det er litt smådrøyt på en så mektig senka MX.

 

Det ble ikke så verst med fronten, men planen var å ha hele bilen hvit. Jeg bare rakk det ikke før jeg ga faen og solgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremgutt: Er forskjell på å kjøre som en tulling i et befolket tettbygd strøk, og å kjøre forbi køen i bussfila. Om jeg er villig til å betale boten så er det opp til meg hva jeg gjør...jeg kjører der på lik linje med busser og drosjer og elbiler... eneste forskjellen er at jeg eventuelt må betale en bot om jeg blir tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de lærde strides om det er miljømessig bedre å kjøre elbil.

 

 

Elbil er veldig bra for LOKAL miljøet.. F.eks i Bergen gir det endel gevinst på røyklokket mellom byfjellene! På verdensbasis derrimot er det muligens like miljøskadelig som alle andre transportmidler.

De må fremdeles finne opp noe som forhindrer alt veistøvet som produseres og virvles opp av dekk også da. Det er et annet stort lokalt miljøproblem...

Og utslipp fra båter. Litt usikker på hvordan fly utslipp påvirker.  Men er lite fan av at billistene blir straffet og at kjøring med bil blir "strupet" istedefor at de finner effektive løsninger og godbiter til de som kan klare seg uten å forrurense..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...