Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har selv hatt en slik med noen produksjonsnummer tidligere enn den der, min var vel på noe å 500..

 

Den bilen der har mange utskiftninger og endringer enn det som er originalt.. Lakken i motorrom motoren er byttet til en M30B32 evt. M30B34/B35, det er noe rart med midtkonsollen, evt. er den feil satt sammen, håndbrekkboksen skal ikke være der. Senkesett som ikke kan godkjennnes, motoren er heller sikkert ikke godkjent. Å forlange den syke prisen for noe slikt i hjelskrudde greier, er helt bak mål. Se heller på den brune faceliften som Bjarne har liggende ute til halve prisen.. Bilen ser pen ut den, skinninteriøret osv. er det nok mange som synes er ganske flott, men på detaljnivå vil jeg ikke si at denne er verdt prisen overhodet.. Om man er nøye på det, så burde man også ettermontert setebelter baki.

Bilen har knapper til elektriske vindusheiser, men har sveiver på dørene allikevel

 

Karmannbygde E24 biler ruster til tross for nøye oppfølging og jevnlig vedlikehold. Ruster innenifra og ut, i det skjulte. Vips er det hull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen datakyndige som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får hele skjermen inni Tven når jeg kobler til data? Kobler til vanlig via en HDMI kabel, men databilde blir for stort for TVen.. Så jeg ser knapt windowsknappen.
Noen som har en step by step guide:)?

Er en HP med windows 7 og har skjedd på to tver jeg har koblet den til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, den ser flott ut, blank og fin, skinninteriøret er helt klart kult! Allikevel er det tilsynelatende mye mekk som har blitt gjort med årene på den.

 

Jeg gikk selv rett i "fella" da jeg kjøpte en E24 som førstebil, bilen var nydelig den, noe påkost måtte den ha, og det fikk den, men hadde jeg vært nøyere før kjøp, så hadde det nok ikke blitt den bilen.  Jeg undersøkte ikke E24 modellene på forhånd, visste lite om den modellserien generelt. Da jeg hadde kjøpt visste jeg ikke forskjell på prefacelift og facelift engang.. Ble plutselig veldig dårlig tid for bilkjøp, en E30 320 med 105 000km på telleren og aldri vinterkjørt hadde gluppet fra meg, en Mercedes 2.516V det samme.. E34 535i som jeg hadde mest lyst på ble for dyrt, da jeg fant E24n måtte jeg bare ha den, og det fort.

 

Jeg angrer uansett ikke på at jeg kjøpte den den gang, men jeg lurer ofte på hvordan det hadde vært om jeg hadde kjøpt noe litt annet :rolleyes:

Problemet er at disse bilene ruster noe aldeles forferdelig, det begynner som bobler i lakken og fukt inntrengning fra dør- og vinduspakninger som ligger i gulvet og koser seg. Jeg hadde ut isolasjonen i gulvet en gang i året og fikk tørket det opp, vasket bilen 1-2 ganger i uka, vinterkjørte den ikke. Bilen hadde ikke sett salt siste 10-15 år, allikevel rustet det hull i begge forskjermer(hull rundt dempertårn) og det samme med bakskjermer. Dette skjedde svært raskt, over 4 år. Bilen hadde ingen tegn til rust her da jeg inspiserte bilen første gang..

 

Min far besøkte en fjern slektning i sommer som hadde tilsvarende bil, han skulle igang med runde 3 med rustsveising på samme biltype.. Ingen tvil om at rusta koster seg på de bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en bil å få nerver av :P men stilig var dem!

Noen datakyndige som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får hele skjermen inni Tven når jeg kobler til data? Kobler til vanlig via en HDMI kabel, men databilde blir for stort for TVen.. Så jeg ser knapt windowsknappen.Noen som har en step by step guide:)?Er en HP med windows 7 og har skjedd på to tver jeg har koblet den til
Prøvd å stille ned oppløsning? bare sideklikk på start skjermen og deretter "skjermoppløsning" så skru det ned litt. Hvis ikke det hjelper har du kanskje en funksjon på fjernkontrollen for å la tven tilpasse bildet? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en bil å få nerver av :P men stilig var dem!

 

Det er viktig å skille E24 modellene

 

Fra 1976 til sen 1982 ble bilene bygget hos Karmann, disse har understell og interiør preget av BMWs 5-serie fra den tiden, E12.

 

Fra 1983 kom det en facelift, denne har støtfangere bak som følger rundt hjørnene og avsluttes ved hjulbuer bak, har store likhetstrekk med BMWs nyere 5-serie, E28 både med tanke på interiør og understell, disse er bygget av BMW selv og kan forventes å være av samme kvalitet som de andre BMWene av denne grunn. I tillegg så avviker ikke detaljene slik de gjør på de gamle bilene(knapper og brytere etc. er forskjellig på nesten alle av de gamle fra Karmann). 635 Csi er vel den mest solgte av faceliften, sammen med 628Csi. Dette er E24 bilen jeg hadde kjøpt om jeg skulle ha en idag.

 

Karmann bilene hadde 630CS og 633Csi å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen datakyndige som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får hele skjermen inni Tven når jeg kobler til data? Kobler til vanlig via en HDMI kabel, men databilde blir for stort for TVen.. Så jeg ser knapt windowsknappen.

Noen som har en step by step guide:)?

Er en HP med windows 7 og har skjedd på to tver jeg har koblet den til

Du må nok justere skjermoppløsningen på selve TV'n, hvis ikke det hjelper- høyreklikk på skrivebordet; skjermoppløsning----> 1920x1080p===> Profit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg var uheldig når jeg tenkte å oppgradere bil. Fra E46 ( som forøvrig er mer trofast enn den nye tross noen småfeil som jeg kan leve med.) Til E90.

Har til sammen skiftet følgende: Servopumpe, 2x lambdasonde, oljenivå sensor, alle bremser. Disse kan såklart forklares med slitedeler. Men så kom den skikkelige bomba og det var når jeg satte i nøkkelen og fikk opp gult rattikon og rattlåsen ville ikke opp og bilen startet ikke. Ett verksted fortalte meg at det bare var nøkkelene som måtte programmeres på nytt, greit nok tenker jeg. Så leser jeg litt på nettet og da fant jeg ut at en kjent feil gjør at man kan ende opp med å måtte skifte hele rattstammen, vel her har du meg nå. 14 tusen skulle bavaria ha for denne jobben. Så til dere som tenker på E90, gå for LCI som har utbedret denne feilen.

 

Lurer fortsatt på hvorfor det ikke er tilbakekalling/garanti på denne feilen hos bmw. Hva om rattlåsen skulle slå inn under kjøring eller noe annet galt med styringen skulle skje... Hmpf. Koser meg med E46 med dårlig diff og startmotor jeg heller. Så kan E90 stå og råtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg var uheldig når jeg tenkte å oppgradere bil. Fra E46 ( som forøvrig er mer trofast enn den nye tross noen småfeil som jeg kan leve med.) Til E90.

Har til sammen skiftet følgende: Servopumpe, 2x lambdasonde, oljenivå sensor, alle bremser. Disse kan såklart forklares med slitedeler. Men så kom den skikkelige bomba og det var når jeg satte i nøkkelen og fikk opp gult rattikon og rattlåsen ville ikke opp og bilen startet ikke. Ett verksted fortalte meg at det bare var nøkkelene som måtte programmeres på nytt, greit nok tenker jeg. Så leser jeg litt på nettet og da fant jeg ut at en kjent feil gjør at man kan ende opp med å måtte skifte hele rattstammen, vel her har du meg nå. 14 tusen skulle bavaria ha for denne jobben. Så til dere som tenker på E90, gå for LCI som har utbedret denne feilen.

 

Lurer fortsatt på hvorfor det ikke er tilbakekalling/garanti på denne feilen hos bmw. Hva om rattlåsen skulle slå inn under kjøring eller noe annet galt med styringen skulle skje... Hmpf. Koser meg med E46 med dårlig diff og startmotor jeg heller. Så kan E90 stå og råtne.

Hvorfor ikke ta kontakt med Bmw Norge og se om de tar jobben på goodwill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet av firmaer i Norge som selger sentreringsringer fra standard bmw (72,5/72,6/72,56) til 76mm?

Dekkfirmaer i området ? De pleier og ha sånt.

Hvorfor ikke ta kontakt med Bmw Norge og se om de tar jobben på goodwill?

 

Har tenkt tanken, men mtp. At det er en kjent feil og bilen tross alt er en 2005 modell. Så tviler jeg på at de kommer til å gjøre det. Verdt ett forsøk kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...