Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg var uheldig når jeg tenkte å oppgradere bil. Fra E46 ( som forøvrig er mer trofast enn den nye tross noen småfeil som jeg kan leve med.) Til E90.

Har til sammen skiftet følgende: Servopumpe, 2x lambdasonde, oljenivå sensor, alle bremser. Disse kan såklart forklares med slitedeler. Men så kom den skikkelige bomba og det var når jeg satte i nøkkelen og fikk opp gult rattikon og rattlåsen ville ikke opp og bilen startet ikke. Ett verksted fortalte meg at det bare var nøkkelene som måtte programmeres på nytt, greit nok tenker jeg. Så leser jeg litt på nettet og da fant jeg ut at en kjent feil gjør at man kan ende opp med å måtte skifte hele rattstammen, vel her har du meg nå. 14 tusen skulle bavaria ha for denne jobben. Så til dere som tenker på E90, gå for LCI som har utbedret denne feilen.

 

Lurer fortsatt på hvorfor det ikke er tilbakekalling/garanti på denne feilen hos bmw. Hva om rattlåsen skulle slå inn under kjøring eller noe annet galt med styringen skulle skje... Hmpf. Koser meg med E46 med dårlig diff og startmotor jeg heller. Så kan E90 stå og råtne.

Så forskjellig kan det være, min E90 er definitivt den bilen jeg har hatt med minst feil. I løpet av tre år så har det vært null feil eller mangler, så jeg er meget fornøyd og er faktisk litt redd for å selge bilen med tanke på at jeg skulle få en annen bil med problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet i Oslo er ikke veldig ivrige, altså. Ringte de litt tidligere i natt da jeg kom over noe som åpenbart var stjålet, og dumpet. Av verdi var det 4 nye overvåkningskamera (vanntette, med nattmodus) i eske, ny HD PVR (Canal Digital) dekoder i eske, mosefjerner, høytrykksspyler modemer, og alt mellom himmel og jord. Først ventet jeg der en halvtime for å vise de hvor det var, så ringte jeg opp igjen for å si at jeg ikke hadde mulighet til å stå der hele natten da jeg tross alt var på jobb... Nå, 6 timer senere ligger det der like herlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet i Oslo er ikke veldig ivrige, altså. Ringte de litt tidligere i natt da jeg kom over noe som åpenbart var stjålet, og dumpet. Av verdi var det 4 nye overvåkningskamera (vanntette, med nattmodus) i eske, ny HD PVR (Canal Digital) dekoder i eske, mosefjerner, høytrykksspyler modemer, og alt mellom himmel og jord. Først ventet jeg der en halvtime for å vise de hvor det var, så ringte jeg opp igjen for å si at jeg ikke hadde mulighet til å stå der hele natten da jeg tross alt var på jobb... Nå, 6 timer senere ligger det der like herlig. 

sånn er politiet i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forskjellig kan det være, min E90 er definitivt den bilen jeg har hatt med minst feil. I løpet av tre år så har det vært null feil eller mangler, så jeg er meget fornøyd og er faktisk litt redd for å selge bilen med tanke på at jeg skulle få en annen bil med problemer...

 

Veldig fornøyd med selve E90en, bare ikke min. Nydelig kjørekomfort og høy kjøreglede. Men veldig dyrt. Typisk å få den feilen nå som jeg hadde tenkt og selge den selv. 

 

Og gratulerer med dagen  :happybday:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen @Fredrik 90!Sent from my Atmega32A using Tapatalk

  

Mange takk Fredrik :)

Veldig fornøyd med selve E90en, bare ikke min. Nydelig kjørekomfort og høy kjøreglede. Men veldig dyrt. Typisk å få den feilen nå som jeg hadde tenkt og selge den selv. 

 

Og gratulerer med dagen  :happybday:

Ja det er kjipt, skjer alltid noe når det passer dårligst.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde skaffa en 88' e34, og satt i m50 motor. Hvis den skulle blitt godkjent, måtte jeg da hatt eksosannlegg med katalysator? Tenker hvis jeg skulle godkjent den med turbo, så bille jeg gjort det uten kat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ille er det å skifte startmotor på en m43 montro...

Trangt.... Har du bukk går det greit. Vel nå er det 6 år siden jeg gjorde det med min gamle e36 så husker ikke detaljert, men det gikk greit for å være første gang og ingen peiling. Haynesboka kom godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...