Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror E34n din fikser det helt fint, så er jo både 124 og E34 det beste med tanke på easy-fix og deletilgang i Tyskland :)

Blir nok alltids et reisebrev til tross for stjerne på panseret :)

 

Jeg har bytta olje på automaten på Merca nå i helga, så skal det byttes en stikkaksel og registerkjede + kjedestrammer, så skal det tekniske være i orden etter oljeskift på både differensial og motor før avreise! AC anlegget skal fylles og PC skal integreres i dashbord :)

Ja statser på det, har jo kjørt snart 30 000 km uten å oppleve drifts stans så det går nok greit. Kommer ikke til å presse den i det hele tatt, skal ligge i 130 km/t og cruise :) Har du cruisekontroll på Mercedesen? det er det største savnet på E34 når jeg kjører langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja statser på det, har jo kjørt snart 30 000 km uten å oppleve drifts stans så det går nok greit. Kommer ikke til å presse den i det hele tatt, skal ligge i 130 km/t og cruise :) Har du cruisekontroll på Mercedesen? det er det største savnet på E34 når jeg kjører langt.

 

Jeg har hatt cruisecontrol på mange av mine biler, men tar meg selv i å ikke bruke det overhodet. Liker best å ha kontroll på farten selv. Føler også at reaksjonstiden ved uforutsette hendelser der man må bremse hardt eller nødbremse blir lavere når jeg allerede har foten på gasspedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ingen tempomat(cruise), men man får bare utnytte fordelen av treg wire, heldigvis får jeg ikke krampe av gasspedalen på langtur, sliter veldig med dette på E39n til mor og far.. Ikke så stort problem på E36n, men merker det litt etter 4 timers kjøring i et strekk.. Mercedesen har jeg ikke hatt noen problemer med dette heldigvis.. 

Jeg vet at det uansett har noe med den sære gassfoten min å gjøre.. bruker ikke hele fotbladet på gassen, men foten legges nesten vannrett og bare skotuppen trykker midt på pedalen :P

 

Jeg er forøvrig ikke vant med slik luksus i bil, så for meg har det aldri vært noe alternativ å ikke gasse. Har kjørt Tr.Heim-Oslo med et ufrivillig stopp(punktert tilhenger) uten å egentlig føler for å stoppe med Merca, vil tro at dette også kommer til å gå bra.

Med nye diffen trives bilen best i 140km/t sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg er redd for...at mx5 vil bli for liten for meg... men ser fredrik la ut en film om miata/jay leno i tråden sin..og han også lovpriser den.. Men ser at prisene på ok biler fremdeles er ganske høy...samme med mr2... den virker mer "bil" for meg enn en miata... pluss den er noe større med større akselavstand...  Roadster blir dessverre for dyrt... må nærmere 100k og der er ikke budsjettet mitt as...

 

 

 

Boxtern er dessverre out of my league.. prismessig er de en fin konkurrent til en e46 cab... men passer ikke mitt budsjett dessverre... hvilken hadde du valgt av mr2/mx5?

 

Antall HK er ikke så viktig..har 200 i merca med 490nm..går helt ålreit..er mer ute etter smiles pr miles.. :P

 

1gen Nissan 200sx gir mye smiles pr miles til en billig penge, solid er det også :) Ligger i samme prisleie som mr2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,

 

Får gamle e90n min ligger på finn nå, eneste som er nevnt er at den er lakkert :P

 

Den ble kondemnert med skader over 100k... :P Nei høyre bakdør gikk ikke lett igjen

 

20130828_121532_zpsa68862d4.jpg

Fikk du beholde felgene? :P Dæven, var skikkelig bulk det der! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...