Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jo, det BLE bra men det samme problemet oppstår atter en gang. Skal de komme til bunns i problemet tror jeg de MÅ bite i det sure eple og slipe ned hele driten. Håper det blir bra snart :)

Kjipt..

Idag har jeg vert på 1års kontroll med vesla, UTEN kjerringa til stede.. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg mener det var i 1987 Mercedes kom med sitt ECS system mens BMW kom med dette på E32 ved lanseringen av denne i 1986. Begge systemene ble forøvrig utviklet parallelt i sammarbeid med Bosch :) Sånnsett så var Buick først ut med såkalt antispinn i 1971 med deres MaxTrac, ett enkelt databasert system som overvåket drivhjulenes omdreininger i forhold til bilens hastighet. Xenon var i forbindelse med linselyktene på E32 og E31 i 1992, dette kostet nesten 100 000 kr ekstra i Norge på den tiden.... Jeg mener også bestemt at Check controll slik vi kjenner det i dag kom ved lanseringen av E28 sent i 1981, kan det være at det var ettermontert i din bil? E38 kom med Navigasjon i 1994, altså skjerm med farger i dashbordet med TV funksjon. Dette ble videreført på E39 i 1996, systemet i den nevnte Mazdaen var vel kartbasert og uten posisjons markør.

E28 524TD som kom i 1983 var verdens raskeste dieselbil frem til 1987 da Citroën lanserte sin CX med turbodiesel. Leste en test i AMS fra 1983 hvor 524TD overrasket sort som en sportslig dieselbil, 0-100 på 11,8 sekunder og en toppfart på 190 km/t. Respektable tatt uansett drivstoff tidlig på 80 tallet, er faktisk ganske like tall til 2014 Passat TDI Bluemotion :P Audi har noen heftige dieselmaskiner i racing, men BMW var tidlig ute her også da de hadde diesel firer i en E36 "320d" DTM bil i 1997.

Ikke dtm men "supertourer" / STW / fisa class 2. Og den er kjent som 1998. M47 motor (136 hk) med 245hk, tørrsump, ingen servo (hverken brems eller styring), sekvensiell kasse. Ble kjørt av bla Hans J. Stück og er mest kjent for å vinne 24h på ringen i 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt..

Idag har jeg vert på 1års kontroll med vesla, UTEN kjerringa til stede.. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

 

skal det selv snart...Men da får kona betalt fri fra jobb for å bli med...dessuten har hun masse spørsmål som jeg aldri husker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det selv snart...Men da får kona betalt fri fra jobb for å bli med...dessuten har hun masse spørsmål som jeg aldri husker...

 

Det er det samme her, spesielt om en av jentene må til legen. Fruen min er sykepleier, og forstår alt det der legespråket, mens jeg har glemt ut halvparten før jeg går ut døren. Det ble med den ene gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Se der ja, var noe av den samme testen jeg så i AMS ifra 1987. Hvor kan man laste ned dette?

Ikke dtm men "supertourer" / STW / fisa class 2. Og den er kjent som 1998. M47 motor (136 hk) med 245hk, tørrsump, ingen servo (hverken brems eller styring), sekvensiell kasse. Ble kjørt av bla Hans J. Stück og er mest kjent for å vinne 24h på ringen i 1998.

  

Stemmer det, husker nå at det var 24 timers løpet på Nurburgring også :)

arg.. måtte taue 5-serien.. sannsynligvis vannpumpa som har tatt kvelden!

Typisk E34 feil altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...