Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det lurte jeg også på... Er mer enn nok svada her fra før..skal ikke si at jeg er så dønn seriøs men... Med ett offtopic forum får man snart oversvømmelse av tulletråder... Men man ser jo utviklingen til eierne... Istedet for ett rent bmw forum så er dette snart "bilforumet.net.v.02"...

 

På den måten føler jeg at bimmeren er mer seriøs...selv om det i starten var fyllt av tull og tøys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst å forklare Mercedes / Volvo for meg? 

Tenker da på navn.. 

BMW forstår eg nå, 325 - 3 serie 2.5 liter right.. 

Men hvordan er det med mercedes og volvo? 

 

 

Mercedes har klasse inndeling etter bokstav... C240 er C klasse med 2,4liter bensin...E420 er E klasse med 4,2liter osv...

Tja delvis enig, vill heller si at tallet er etter hvor sprek bilen er :)

 

En 525d, 530d, 535d og M550D er alle 3l rekkesekser liksom :P

 

Og mercedes e200 cdi, e220 cdi og e250 cdi er alle 2.2 liter.

 

Dette er eksempler for gjelder mange flerne modeller :)

 

 

Volvo står vell motoren i liter bakpå luka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.. Flere kategorier, syntes det var fint slik det var. Det var enkelt og oversiktlig, nå blir det bare ut og inn av enda flere kategorier for å holde seg oppdatert i siste trådene. Som Wicky sier, nå kommer snart "Bimmers.no båttråd", "Bimmers store mopedtråd" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 525d, 530d, 535d og M550D er alle 3l rekkesekser liksom :P […]

 

Nja. 525d var en treliters rekkesekser på F10/F11 frem til 09/2011, men etter dette har den dessverre fått en toliters rekkefirer. De tre sistnevnte er fortsatt på tre liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. 525d var en treliters rekkesekser på F10/F11 frem til 09/2011, men etter dette har den dessverre fått en toliters rekkefirer. De tre sistnevnte er fortsatt på tre liter.

joda,

 

men si alle modellene bortsett ifra m550d på eldre modeller(før m550d kom ut) så var alle 3l.

 

Men det du sier bekrefter jo uansett det jeg sier, 525d er blitt til en 2l.. altså ikke noe som modellnavnet tilsier, som var hele poenget mitt :P

 

Dette gjelder jo eldre modeller og da, feks 523i som er en 2.5l og 320i m54 som er 2.2l, e60 525i er 3.0l(ja vet de eldre er 2.5) osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Endringen resulterer først og fremst i to ting:

1. De som ønsker kun å se forum med rent BMW-relatert innhold kan velge bare å gå inn på disse. Man har også muligheten til å filtrere ut den nye seksjonen fra å vises når man trykker på knappen "Vis nytt innhold". Du justerer hva du vil se ved å sette opp dine preferanser ved å trykke på "Filter by forum" nederst i venstre kolonne(etter å ha trykket på knappen «Vis nytt innhold) og lagre dine innstillinger.

2. De som ønsker å diskutere garasjeinnredning, motorsykler, leasingregler, nettbutikker, banekjøring, Tesla, skiltholdere, forsikring, damene på tv2 og annet får nå muligheten til det i det nye forumet."

Skjønner virkelig ikkje at det går an å være så imot dette. Alle som klager om urelevante tråder slipper nå å se dem, og hele kategorien kan filtreres vekk så forumet blir enda mer fokusert mot bmw (tilsynelatende). Hva så om noen du ikke ser diskuterer Opel Ascona på et underforum du har valgt å filtrere vekk? Mister du nattesøvnen av det, så tør jeg påstå du har problem som stikker dypere enn at bimmers.no har omstrukturert.

At de gjorde dette på tross av avstemmingen kan jo være fordi 63% ikke er overveldende flertall, og når endringen knapt får betydning for de som ikke vil ha kategorien (de kan jo skjule den) mens de siste 37% kan blidgjøres, så er det omtrent vinn-vinn spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, så burde det vært annet bil- og motorprat som er relevant til BMW, og så en ren OT-del hvor man kan diskutere jobb, været, hjemmestereo etc. Jeg mener leasing, nettsider, Nürburgring og ikke minst banekjøring har VELDIG mye med BMW å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V12 diesel? Da må du nok over i en Q7... For å si det sånn mister, det er langt mer spennende med en 3.0 liters rekkesekser med triturbo enn med en Aprilia SX50 ;)

Haha, så du velger å pirke på mitt kjøretøy pga. en slik misforståelse? Greit det as, men tror du forsto hva jeg mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...