RS-Heggem Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Jeg har alle mine forelegg og alt jeg har blitt straffet for dokumentert hjemme. Med alle atk-bøter, parkeringsbøter og alt sånn, havner jeg på over 90000kr. Fikk 6000kr i forelegg juni i 2005. Jeg og en kamerat tauet bilen fra der jeg kjøpte den, til der hvor jeg bor. (20km). Ble stoppet, å fikk spørsmål om hva vi holdt på med. Vi tauet bil sa vi, men da kunne vedkommende tjenestemann fortelle at å taue en ikke registrert bil var ulovlig. I 2003 var forøvrig bøtesatsen for blotting på kr 6000kr.. I 27. Mai 2007 mistet jeg lappen med en 82-modell merc 300tdt. Grunnet et par tidligere prikker, resulterte dette i 10000kr i bot, og inndratt førerkort i 6 måneder. November 2001 kjørte jeg fra en sivilpoliti med en 86 Sierra cosworth. (Bildet havnet forøvrig i Vg). Den dagen skjedde det noe tragisk i familien, så jeg var ikke meg selv i det hele tatt. Iløpet av årene etter jeg mistet lappen, har jeg ikke pådratt meg et eneste forelegg eller anmerkning. Så det viser at de fleste kan lære, bbare de får opp øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Bare 150 hk? Dama hadde 54 hester i sin 1,2 Polo, det er "bare" det Kjører selv med 150 hester i 1500 kilo 5 serie og det er såklart ingen racerbil, men det holder i massevis til norske fartsgrenser og veier, og ikke minst Norske bøtesatser Vår lille Up har et vekt/hestekraftforhold på 12. I dette perspektivet er et forhold på 10 rene sportsbilen. F20 114d har forøvrig et vekt/hestekraftforhold på 14,5 og F30 316d er ikke mye mer imponerende med 12,8... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Har du sett Top gear episoden der de tar en ''up!'' til Tjernobyl Fredrik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Mangen som har det Hadde E34 540 når eg va 18 år og kjøpte M5 en når eg va 20år. Hadde en smått frisert 200sx fra første stund og hoppet over på s4 et halvt år etter. Gikk helt fint det, motorsterke biler er sundt for en hver ungdom med ferskt førerkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Hermano. Den heter altså Up exclamationmark hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Dette gikk min gårsdag ut på.. Bytte registerkjede på Mercedesen, det gikk med god hjelp! Litt usikker på om strammern ble riktig klargjort før montering(fyllte den med olje..). Motoren gikk flere timer igår etterpå og folk jeg har truffet som kjenner bilen godt mente den gikk jevnere, jeg vet ikke helt jeg altså.. Det skal sies at kjedet hadde strukket seg, og at innsprøytningstidspunktet/dieselpumpa drives av kjede, dette kan jo ha en positiv innvirkning med nytt kjede. Nytern og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Hermano. Den heter altså Up exclamationmark haha, indeed, it does! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Bare 150 hk? Dama hadde 54 hester i sin 1,2 Polo, det er "bare" det Kjører selv med 150 hester i 1500 kilo 5 serie og det er såklart ingen racerbil, men det holder i massevis til norske fartsgrenser og veier, og ikke minst Norske bøtesatser En kompis hadde en Seat Ibiza 1.0 med forgasser som sin førstebil, den har likhetstrekk med Polo, 50 hester. Synes denne gikk veldig fint jeg for å være såpass "slapp" skal sies at toppfarten var 140 km/t og jeg brukte halvtank fra Moss til Oslo med den en gang.. Dvs. klampen i bånn hele veien. Ellers gikk den på eim av bensin bare Perfekte økonomibil.. Damekjørt, 115 000km, 19 000kr i innkjøp, kjørte på bilen 80 000km og kastet den etterpå, byttet bremseklosser forran, that's it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Min Golf 2 1.6 Diesel hadde 55 hk og toppfart på 140 i neddoverbakke xD 1000km gjorde den på 40 liters tank på blandet kjøring Kosta 5000, varte i 40 000km (1år og 2-3mnd) og solgte for 3000 da EU godkjenningen var over. Bytta ikke èn del, bare diesel og tut og kjør Nytern og 7ertzen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 En kompis hadde en Seat Ibiza 1.0 med forgasser som sin førstebil, den har likhetstrekk med Polo, 50 hester. Synes denne gikk veldig fint jeg for å være såpass "slapp" skal sies at toppfarten var 140 km/t og jeg brukte halvtank fra Moss til Oslo med den en gang.. Dvs. klampen i bånn hele veien. Ellers gikk den på eim av bensin bare Perfekte økonomibil.. Damekjørt, 115 000km, 19 000kr i innkjøp, kjørte på bilen 80 000km og kastet den etterpå, byttet bremseklosser forran, that's it. Ja den var overraskende grei kjøre i det daglige, men jeg måtte helt klart legge om kjørestilen noe for med samme kjøremønster som de andre bilene så brukte den mye bensin da jeg tømte hele motoren hele tiden for å opprettholde de vante kjøremønsteret. Så fort man la om kjørestilen slik at den passet til motorens ytelse så brukt den nesten ikke bensin, men å ligge i 130 km/t på motorveien var en plage. Da gikk den på over 4000 rpm og slukte bensin, brukte lett over en halv tank Arendal - Kristiansand - Arendal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Kjørte du på avgiftsfritt hadde den gått enda billigere Men ble nesten litt redd her nå jeg, en begynte med å si at han var utlending også ble nesten hele gjengen det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Vet ikke om jeg har vært heldig, men aldri fått bot for noe i Oslo, har blitt stoppet for både tåkelys, manglende førerkort, blitt ransaka, fartsovertredelse, lysfeil, rutinekontroll etc. Og jeg er shcvart i tillegg. Hvis man er vanskelig eller frekk da ber du om det, selv har jeg alltid vært medgjørlig overfor politiet når jeg blir stoppet. Det betyr ikke at man skal sitte som en nikkedukke, men at man er avslappet og har en vanlig samtale, husk at politiet er vanlige mennesker, som bare gjør jobben sin. Meeen det hender man møter på den ene jævelen som absolutt skal være vrang om absolutt alt En annen ting å kunne er reglene...for hva politet har lov til å gjøre og ikke... Der er jeg en mester.. Kunne sluppet unna kontroll med 10kg kola i baksetet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Har du sett Top gear episoden der de tar en ''up!'' til Tjernobyl Fredrik? Nei, men det har jeg nå. En artig episode... takk for tipset. Vår Up er forøvrig helt lik, men har fire dører... http://www.streetfire.net/top-gear/top-gear-season-21-episode-3_part-1_2451472.htm hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Min mercedes er også helt lik som den...Bare at den er sort...med flere dører...annet interiør...motor...merke.... men ellers HELT lik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Så en e-up! hinn dagen. For noen tåkelys de har. Ble nesten blendet før solen var nede. Var to svære "L" i diagonal vinkel, svære som i alt for svære. Så hadde de masse LEDs. Veldig ubehagelig blikkfang. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg