Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om de stopper meg helt random så skal jeg love deg at de skal komme med mange ordre før de får ransake meg og bilen min.

 

Tja. Om politiet stopper deg har de som oftest en eller annen grunn til at de stopper deg og det kan være et godt nok argument i forhold til "skjellig" mistanke. Det følger av politiloven § 7 at politiet kan "visitere person eller kjøretøy" for blant annet å avverge eller stanse lovbrudd, så dersom de har lyst til å gjennomsøke bilen din har de full rett til det. Hvorfor vil du leke tøff og ikke samarbeide egentlig? Har politet gjort deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra saken for langt? I forhold til hva? Svaret du ønsker? Så lenge debatten foregår på et saklig og konstruktivt nivå kan jeg ikke se hvorfor vi skal stoppe her. Det er sikkert mange som er usikre og lurer på hva man kan gjøre i situasjoner som dette. Dersom du opplever å bli stoppet ofte ville jeg nok heller forsøkt å samarbeide da det som oftest lønner seg i det lange løp. Når det gjelder skjellig grunn til mistanke kan jo motarbeidelsen mot politiet i seg selv forsterke/skape en mistanke. Således får de allerede der en grunn til å foreta en ransaking. Bare et tips. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vær utlending i oslo med bmw...så skal du se hvorfor jeg er "vanskelig"...

Jeg ble stoppet flest ganger da jeg hadde den slitne E30 Touringen min. Den var blinkskudd for "rutinekontroll", spesielt nattetid. Kjørte ikke for fort og oppførte meg heller ikke rart.

 

Eller så har jeg bare positivt å si om politiet. Ene gangen var en av dem amper og veldig på kanten ("vi må holde fartsgrensa i dette landet" :-x ) fordi jeg hadde kjørt ca. 65 i 50-sona. Ellers bare hyggelige folk.

 

Påstår på ingen måte at de driver med utsiling av folk etter utseende, men kjør en shabby BMW ved midnatt i ett "hvitt" strøk og du begynner å telle til neste gang det er "tifeldig" kontroll :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid møtt hyggelige politifolk selv om jeg har blitt tatt for å kjøre fort... jeg har ikke fått en eneste fartsbot siste 6årene.. Og har jeg blitt stoppet så har jeg alltid klart å snakke meg ut av situasjonen..fra en bot til en advarsel... Jeg kan prate for meg, jeg kan reglene for hva de har lov til å gjøre, og jeg har aldri noe de kan ta meg på....

 

Også har jeg flere advokater i nærmeste familie som gir meg tips om hva som skal sies og gjøres om man blir stoppet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ble stoppet av politiet en sen natt ute i ingenmannsland da jeg var 18 år, kjøre da 2002 E39 520I som var en forholdsvis fin bil for en 18 åring. Var sikkert jævlig mistenksomt å kjøre rundt der på den tiden, men jeg hadde ho jeg var sammen med den gangen med i bilen og vi kjøre litt uttafor allfarvei for å....ja dere vet. 18 åringer, bor hjemme med nysgjerrige foreldre, må benytte seg av de sjansene man hadde til å ...ja :P

Iallfall så får jeg blålysa bak meg på vei tilbake og jeg stopper, viser vognkortet og den vanlige forklaringen at bilen står på min far pga forsikring osv. Så spør han om det virkelig er min bil, var litt for flott bil til en 18 år gammel skole elev synes han. Jeg svarte at i motsettning til flesteparten av dagens ungdom så bruker jeg pengene mine på bil, i stede for festing, stoff og annen jævelskap. Fornuftig ung mann sa han og lot meg kjøre videre, men jeg måtte være enig i at det var veldig uvanlig å kjøre rundt her, i slik en bil og i vår alder ;)

Holdt på å spør om ikke han også hadde vært ung en gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...