Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

whaaat? fikk du ett verksted til å stenge? :P Er ikke Skoda sin microbil den samme som Up!?

 

Ja... Skoda Citigo og Seat Mii er teknisk identiske med Up. Jeg synes imidlertid at Up fremstår som kulere i relasjon til at den er en Folkevogn og dermed visuelt har mer av Boble DNA´en. Polo og Golf har konseptmessig fjernet seg for mye fra Boble. Up er enklere og mer tro mot det grunnleggende konseptet.

 

Joda... verkstedet valgte å stenge etter at jeg hentet min bil. Den kunne ikke kjøres og eieren av verkstedet skjønte at det var relativt poengløst å fortsette forretningen. Det var små forhold på Oslo vest for 30 år siden... en annen tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visuelt er vel den nye bobla lik den originale? Men skjønner greia... UP er liten...bobla var liten..spartansk og enkel men gjorde jobben...

 

Rart at verkstedet stengte fordi de ikke klarte å fikse en bil? Måtte de stå erstatningsansvarlige for din bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visuelt er vel den nye bobla lik den originale? Men skjønner greia... UP er liten...bobla var liten..spartansk og enkel men gjorde jobben...

 

Rart at verkstedet stengte fordi de ikke klarte å fikse en bil? Måtte de stå erstatningsansvarlige for din bil?

 

Visuelt er den nye Boblen mer lik originalen, men den er basert på Golf og er en mye mer avansert, gjennomført og ikke minst dyrere bil enn både den originale Boblen (justert for inflasjonen) og Up. Volkswagen sier selv at Up konseptmessig er en moderne Boble.

 

Ja... verkstedet måtte erstatte mine økonomiske utlegg for å få bilen kjørbar, men dette var ikke avgjørende. Det var små forhold lokalt i Oslo på 80-tallet og fikk man først et dårlig rykte gikk det ikke lang tid før kundene forsvant. Dette er litt vanskelig å forstå idag, men slik var det i Oslo og jeg vil tro at folk som kommer fra mindre byer idag vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cab!!! Den fine vegen fra Charlottenberg du og wicky har snakka om, er den den som går til oslo? Altså denne?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Ja det er den veien som er over Lillestrøm, Fetsund, Bjørkelangen og Skotterud. Fin vei er den vel ikke om du ser på standarden. Men fin tur vei om man liker svinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder en hundrings på at den havner hos Olsen Bil i Grimstad, de kjøper jo og fikser opp de fleste superbilene som blir vraka i Norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den veien som er over Lillestrøm, Fetsund, Bjørkelangen og Skotterud. Fin vei er den vel ikke om du ser på standarden. Men fin tur vei om man liker svinger :)

hehe, ja var vell egentlig det jeg mente :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om Enkei 15" med 195/45 dekk... Blir ikke det for små dekk for en CRX? Noen med mening om dette? Får de splitter nye til 6500 kr., med nye Toyo T1R...

 

Ja det er den veien som er over Lillestrøm, Fetsund, Bjørkelangen og Skotterud. Fin vei er den vel ikke om du ser på standarden. Men fin tur vei om man liker svinger :)

Syns den veien er fin nok, forventer aldri silkemyk underlag på skogsveier :) Der har jeg kjørt endel ganger nå. Midt på dagen er det mye trafikk og på kveldstid har jeg ofte litt angst for dyr i veien som jeg ikke ser med mine gamle bilers fjernlys og tar det dermed rolig! Men på kontortid på en hverdag f eks. er det jævlig artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://touch.f-b.no/nyheter/bruker-data-pa-en-fornuftig-mate-1.8319490

Pappa passer tydeligvis ikke på nøklene lenger...

 

Pappa har en Ferrari 458. Sønnen (18), som ikke har førerkort, tyvlåner bilen sammen med en kompis og vraker den. Pappa er glad for at sønnen (og kanskje kompisen) overlever. Pappa sier til media at han er stolt over sønnen fordi han, i en annen sammenheng, bruker data på en fornuftig måte... og at hele hendelsen derfor bør være til skrekk og advarsel til andre unge som har tanker om å tyvlåne Pappas bil (som om det er en helt vanlig rampestrek). 

 

Jeg vet ikke hvem som er den største idioten her, men Pappa´en bør etter min mening fortelle sønnen et og annet om livet... og hva som skal til for å bli voksen... ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo sønnens bil, som han hadde kjøpt for selvtjente penger i følge den artikkelen? Virker som den gutten har forstått mye om livet, bare ikke å ikke kjøre superbil uten sertifikat..

 

OK, men jeg synes faktisk ikke at det gjør den helt store forskjellen i dette tilfellet. Sønnen mangler jo beviselig respekt for lover og regler og hvorvidt faren er stolt av sønnen og/eller sønnen bruker data på en fornuftig måte har ingenting med saken å gjøre. Sønnen er voksen å må ta konsekvensene av dette. Faren forsøker etter min mening bare etter beste evne å pusse på sønnens/familiens image i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja.. Eg fikk iallefall aldri noe inntrykk av noe annet, ville vært veldig rart om familien skulle få lov å skryte av sønnen og fortelle om bragdene uten at det blir nevnt i en bisetning engang at han har kræsjet den nye ferrarien ved en barneskole!

Og eg synst uansett at ungen har gjort mye riktig, når han har råd til en 458 bare 18 år gammel. Men dumt gjort det han gjorde, selvsagt var det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...