Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg rusler til toget på 12 minutter, tar et såkalt innsatstog(avgang hver halvtime på innsatstog, det er også hver halvtime for vanlige avganger, dvs. et kvarter mellom hvert tog som går, annenhver er innsatstog..) som kun stopper på et knippe stasjoner, bor såpass nære utfartsstasjonen at det alltid er sitteplass. Dette tar ca. 20 minutter i rushen. Så reisetid fra jeg går ut døra hjemme er 32 minutter før jeg spaserer gjennom slottsparken og drar inn luft, får sett meg litt rundt, før jeg entrer skolebygningen.. På tur hjem er det vanlige avganger som gjelder, aldri i rushen, og dette tar 22 minutter + gangavstand hjem.

 

Tog må heller ikke sammenlignes med T-bane, som Oslogutt har jeg kjørt T-bane i 20 år som Oslobeboer, dette hatet jeg.. Det er annerledes å være togpendler, mer behagelig, mindre stress, større vogner og mer å titte på langs trasén :)

 

Den gang jeg jobbet og hadde firmabil hadde jeg arbeidstid fra 7-15, skulle jeg til sentrum til klokka var 07, så måtte jeg reise 06:10. Skulle jeg på kontoret på Bryn, så måtte jeg senest reise 06:25. Noen dager var jeg 5 minutter for tidlig ute, andre dager et kvarter for sent(grunnet kø på E6).. På tur hjem 15:00 fra Sentrum tok det meg minst 45 minutter før jeg parkerte hjemme, helst prøvde man å reise et kvarter før, men det er ikke alltid like godt likt blant arbeidsgivere.. Reiste man fra kontoret 15:00 sto man gjerne i kø i et kvarter bare for å komme seg ut av Ole Deviks vei :P

 

Toget er punktlig når det går, kanskje 2-3 ganger i halvåret det står..

 

Jeg er faktisk ikke i tvil om hva jeg foretrekker slik jeg bor og studerer idag.. Man får rørt litt på skråtten mens man kan få kjenne litt på by-pulsen hver eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da jeg var i Trondheim sentrum fant jeg ingen parkeringsplasser som var gratis fra 17-08 slik det er i Oslo. Måtte parkere ved Studentsamfundet (eller hva heter) og gå tilbake inn mot byen til hotellet. Så det kunne vel vært verre...

 

Er ikke mye jeg vet av som er gratis 17-08 nei, det er 20-08 på hverdager og 18-08 i helga som er standard her. Og det gjelder vel så godt som alle parkeringsplasser jeg kommer på i farten i sentrum, bortsett fra soneparkering naturligvis.

 

Bor i sentrum og har egen privat parkeringsplass, så det problemet er iallfall ikke-eksisterende for meg. 

 

Er litt for mange mindre intelligente løsninger på lyskryss og enveiskjørte gater gjennom sentrum for tida, og tviler sterkt på at det blir bedre med tida. Med de nye bomringene som har kommet opp i det siste har politikerne mer eller mindre sagt de ikke ønsker at folk skal gidde å reise til sentrum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal. Skal dette liksom være et amerikansk firma, med engelsktalende ansatte? Kommer ingen vei. Utrolig at de tjener penger. Hehe.

 

 

Meg: Dear aspecwheel, I was wondering if it would be possible to order 4 ET20 9,5", instead of 2x9,5" and 2x11"?

 

                     
Sjappen: dear buyer


this wheels we only have the 19" inch only no 20"

 

Simon
A Spec Wheels & Tires LLC
2035 American Ave
Hayward, CA 94545

 

 

Meg: Dear aspecwheel,

19" is what I want!
ET20 as in offset 20/ +20
You're selling two 19" x 9,5" Offset 20 (front), and two 19" x 11" offset 25 (rear)

I'm asking if it's possible to buy 4 front wheels?
As in four 19" x 9,5" offset 20.

 

 

Sjappen:

 

VARRSTOEN ES6 (HZ-11) 19X9.5 5X120 +20 72.6 GUN METAL MACHINED LIP (M/GM)
VARRSTOEN ES6 (HZ-11) 19X11 5X120 +25 72.6 GUN METAL MACHINED LIP (M/GM)

 

Christopher
A Spec Wheels & Tires LLC
2035 American Ave

 

---------------------------------------

Sånn har det holdt på siden fredag. 2 forskjellige kundebehandlere og ingen forstår hva jeg vil frem til.

Har kontaktet Varrstoen direkte også, men de har ikke svart i det hele tatt.

                      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Her har de full oversikt over hva de selger. Haha.

Prøvde en gang til, der jeg brukte deres eget svar mot dem:

 

YES..I want 4 of these: VARRSTOEN ES6 (HZ-11) ->19X9.5<- 5X120 +20 72.6 GUN METAL MACHINED LIP (M/GM)

 

NO..none of these..Too wide...:VARRSTOEN ES6 (HZ-11) ->19X11<- 5X120 +25 72.6 GUN METAL MACHINED LIP (M/GM)

 

Can it be done or not?

--------------------------

 

Haha. Det er så enkelt jeg klarer å få det. Produsenten har ikke prisliste, fraktberegning etc. Skummelt å sende inn bestilling i blinde. Men tror jeg skal gjøre det og heller avbestille (for noen uker) om det blir for dyrt. :P Kanskje de svarer litt fortere på bestillinger enn ved vanlig "kontakt."  Så i bestillingsskjemaet at man selv måtte skrive inn specs på hjul, antall, farge på senter osv. Så da går det i hvert fall greit å få kun framfelgene der i fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å handle brukte dekk (ikke døm meg!) er skumle saker, det burde egentlig være en regel om at man MÅ opplyse om MINSTE gjenværende mønsterdybde når man selger dekk her inne.

 

Sendte pm til en kar som beskrev dekka sånn "kjørt en halv sesong, mye dekk igjen her!". Jeg spurte om han kunne måle minste mønsterdybde og VOILA! 3mm på innsiden. Da hjelper det jo nada at dekka har aldri så god mønsterdybde ellers, må jo kastes i nær fremtid uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området har vi overlegent bra kollektivtilbud, men i rushen er også det skikkelig mas (helt stappet, blir en stressende opplevelse å ta bussen liksom...).

Vet ikke om myndighetene har lykkes med sin agenda, men skal jeg til byen i verste rushen så tar jeg trikken eller t-banen... Svindyr privatparkering (opp mot 70 kr. timen) eller tilnærmet umulig å finne ledig og lovlig p-plass i nærheten av der man skal med bil... På toppen av det hele så blir stadig flere offentlige p-plasser fjernet for å holde bilene unna sentrum...

 

Da jeg var i Trondheim sentrum fant jeg ingen parkeringsplasser som var gratis fra 17-08 slik det er i Oslo. Måtte parkere ved Studentsamfundet (eller hva heter) og gå tilbake inn mot byen til hotellet. Så det kunne vel vært verre...

 

Jeg bodde på Tonsenhagen i Oslo og jobbet på Alnabru.

Dette gjorde at jeg kunne ta bussen direkte fra der jeg bodde til nærmeste stopp utenfor jobben. (Rett ved HA)

 

Kollektivt:

Gå 5 minutter til bussen. Dette utsetter meg for vær og vind i uviss tid, avhengig av om bussen er presis.

Stå på bussen i 20 minutter, inneklemt sammen med folk som stinker og/eller er våte. Sild i tønne med risiko for lommetyver.

Gå 5 minutter fra bussen til jobb. Igjen er vær og vind et tema.

 

Total reisetid: Ca 30 minutter.

Kostnad: 7-8.000 i året

 

Bil:

Gå 3 minutter til parkeringsanlegget.

Kjøre 10 minutter.

Parkere i garasje på jobb.

 

Total reisetid: 15-20 minutter.

Kostnad: Hvem faen vet, det spiller ingen rolle.

 

Jeg tok bussen 2 ganger på 2 år. Det holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Her har de full oversikt over hva de selger. Haha.

Prøvde en gang til, der jeg brukte deres eget svar mot dem:

 

YES..I want 4 of these: VARRSTOEN ES6 (HZ-11) ->19X9.5<- 5X120 +20 72.6 GUN METAL MACHINED LIP (M/GM)

 

NO..none of these..Too wide...:VARRSTOEN ES6 (HZ-11) ->19X11<- 5X120 +25 72.6 GUN METAL MACHINED LIP (M/GM)

 

Can it be done or not?

--------------------------

 

Haha. Det er så enkelt jeg klarer å få det. Produsenten har ikke prisliste, fraktberegning etc. Skummelt å sende inn bestilling i blinde. Men tror jeg skal gjøre det og heller avbestille (for noen uker) om det blir for dyrt. :P Kanskje de svarer litt fortere på bestillinger enn ved vanlig "kontakt."  Så i bestillingsskjemaet at man selv måtte skrive inn specs på hjul, antall, farge på senter osv. Så da går det i hvert fall greit å få kun framfelgene der i fra. :)

 

 

http://www.aspecwheels.net/index.php?route=product/product&path=20_1352_2865_2866_2868&product_id=5760

 

Skjønne ikkje heilt problemstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...