Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på denne:

 

56_1999473379_xl.jpg

 

Men eier, en gammel mann...vil ikke helt kvitte seg med sin 1979 280C helt enda...Han sa jeg skulle ringe han om en mnd..kanskje han vil selge da :P

 

Ellers hadde det vært rått å kjøpt denne:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29877777&folderId=1765477

 

Den er litt for kul as...haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite 6ern du linka til for noen dager siden?

 

Dette er bilen han la ut bilde av tidligere, og nå stå det solgt på den så det er bare å legge to og to sammen og man får en Moderator med 640I 8)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46827025&searchclickthrough=true

Nå vil jeg gratulere og si rått bilvalg :D

Jeg er fornøyd så lenge det er 500 SEC jeg as..må ikke ha 560..selv om den er den ultimate modellen... Men ja...kaksebil var det..og det er vel kanskje det som gjør at folk ser litt...stygt på den enda... På slutten av 80tallet kom jo krakket.. jappetiden var på topp...de med alt for mange penger kjøpte en SEC...alle andre som hadde lite så på denne modellen med ett misunnelig og delvis hatefult blikk...

 

Nei jeg vet ikke jeg... jeg skal iallefall ha meg oldschool merce... SEC er vel det beste valget..Moderne nok til å ha komfort, sikkerhet etc..men gammel nok til å være veteran... Den har jo 4 gode sitteplasser med nok benplass til alle, bagasjeplass, motor..utseende..som regel "alt" utstyr, slik som elvinduer, soltak, cruisecontrol, skinn, elektriske stoler... Motoren er også ganske sprek... abs..airbags..hm hm hm...

Ja det kan godt være, var ikke bare kult å kjøre 560 SEC i en liten Sørlandsby på 80 tallet slik min onkel gjorde. Var MYE sjalusi ut og gikk og det hende ikke så rent sjelden at eiendelene hans i form av anleggsmaskiner ble utsatt for hærverk, men så var han en kødd selv også da... Gikk konk noen år senere slik de fleste gjorde helt på slutten av 80 tallet, da kjøpte han brukt S124 300TE så litt downsizing ble det jo :)

Er derfor jeg liker denne bilen da den er gammel men likevel såpass moderne med hensyn til driftsikkerhet og sikkerhet forøvrig, er det som er skummelt med mange veteranbiler at de har kollisjonsikkerthet som en sardinboks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne..men noe dyr og ikke veteran...

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=47575772

 

Kunne tenkt meg denne selv om den mangler skinn

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=39917305

 

Heller denne en Gemballaen:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=43534984

 

Også har vi en som ikke skjønner at kromfelger i den størrelsen og utformingen IKKE kler denne bilen..eller andre biler...

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27715680&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med stoff setene ville jeg styrt unna, står hos Olsen Bil så den har det helt sikkert vært noe humbugg med. Den nederste er veldig fin, ville fått vrengt av de felgene og kasta de på sjøen i en vill fart...Står en sabla fin 87 modell SEC 420 også, kjøpt ny i Nordnorge og kjørt på usalta veier i alle år av samme eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ganske mange av kaksebilene fra 80-tallet som ikke har tålt tidens tann spesielt godt. Jeg mener at C126 er en av disse tiltross for at den er en Mercedes-Benz og top of the line. Som flere er inne på er det stadig for mye "sigøyner" preg over den (hmmm... hverdagsrasisme kommer fra de mest utrolige steder, men alle forstår at konteksten egentlig ikke er rasistisk ment). På den måten er W126 mer avdempet og mindre korpulent. C126 ble forøvrig allerede på 80-tallet av mange oppfattet som litt for mye av det gode... korpulent... over the top designmessig. Det ble heller ikke bedre av at diverse stylingfirmaer kastet seg over modellen. Da snakker vi virkelig om sigøynermodeller.

 

Jaguar XJ I/II/III og XJS er en annen klassisker fra 80-tallet som ikke har tålt tidens tann spesielt godt. Hvis de ikke er fulle av rust har teknikken stort sett alltid sagt takk for seg. De koster nesten alltid mer enn de smaker, men stilen er upåklagelig. De er klassisk sofistikerte på den samme måten som C126 er sigøynerbrakke.

 

Porsche 928 har et design som mildt sagt er omdiskutert sett med dagens briller, men det er den eneste 80-talls kaksebilen som i relasjon til moderne bilmodeller stadig går nogenlunde bra (spesielt som GT/GTS). Jeg liker modellen og prisene er på vei opp, men jeg forstår at mange stadig er skeptiske. Teknikken er imidlertid bunnsolid selv om viktige deler dessverre koster et halvt hus.

 

Mercedes-Benz R129 er trolig den ultimative kaksebilen fra 80-tallet (såvidt iom. den kom i 1989). Både stilen og teknikken er upåklagelig... bunnsolid og den går ganske bra selv som 280/300 SL. Dette er mitt optimale valg hvis bilen også skal brukes som den er bygget for og ikke bare luftes 400-500 Km hvert år. Med mindre man sikter seg inn på en AMG modell eller 280/600 er det bygget såpass mange at det burde være mulig å finne et eksemplar til en sympatisk pris.

 

Mercedes-Benz C124 og A124. Spesielt A124 er jokeren når det gjelder fine biler fra 80-tallet. Kun ca. 34000 stk. ble bygget og det er mange nok til at prisene ikke tar helt av, men få nok til at den er relativt sjelden idag. Som 4-seters cabriolet vil den alltid være spesiell og når hele familien også kan være med på turer tiltaler den mange. Den er sober på den riktige måten og folk hilser når man kommer... den vekker gode følelser på en helt annen måte enn C126... selv som C124... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vertfall testet billig motstand til e36, den røk etter 3 uker...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...