Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

De fleste har jo diffbrems så skulle være ganske kapable vinterbiler ;)

I følge fadern, så var det ingenting som stoppa den når det gjaldt snø, såfremt man ikke fikk vesentlig større marktrykk diagonalt. Å pløye gjennom en meter med nysnø var ikke et problem overhodet om bilen hadde likt marktrykk på alle hjul.

Modern og fadern reiste på Europatur i starten av 80 tallet en gang med den, med en feiltagelse havnet de på utsiden av vest-Tyskland, og da de ble stoppet i tollen på Øst-Tysk side fikk tollerne store øyne, de var vant med Trabant, og aldri sett en så stor bil og V8 før.. Så det skapte furore! I Paris var det ikke plass til å parkere, så de fikk parkere på hele fortauet istede(sperret hele greia).

Må si det ligger en ålreit Caprice på Finn, hadde vært gøy å ha noen år!

Samme farge som mor og far hadde, Caprice har lengre tak og er derfor litt større i bagasjerommet(høydemessig).

9ymynajy.jpg

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "må" ha egenkapital, men man kan fint få noen til å kausjonere for egenandelen.

15 prosent egenkapital pdd, blir sannsynligvis satt ned til 10 prosent etter hvert. Kan du få noen til å kausjonere for bare egenandelen, altså? Trodde du måtte kausjonere for hele lånet om du ikke hadde egenkapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hos folk i dag ? 

 

 

Kommet meg ut av leilighet fra litt " gal " samboer, flyttet hjem til mamma igjen, bra lønn i ny jobb, spare masse og gjeldfri bil, blir ikke bedre enn det. 

 

 

Fortsatt samme " gal " kjærste, men får ho litt på avstand og da går det vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90, on 11 Apr 2014 - 11:04, said:

Andre generasjon ja, regnet med at du mente MK 3 Malibu jeg siden det er den modellen som er desidert mest populær i Norge. Da de var nye så kostet Malibu bare noen tusenlapper mer en Volvo 240 så det er ikke rart at disse solgte i bøtter og spann, kunne sammen med Caprice Wagon kjøpes som varebil og så hvor baksetene kunne settes gratis inn etter et år bare. Søstermodellen Oldsmobile Cutlass Cruiser var mist like populær, kunne også leveres med 5,7 liters V8er dieselmotor på 115 hester

 

Faren til en kamerat hadde noen slike på slutten av 80- og tidlig 90-tallet. Oldsen ble ombygget fra bensin til den sure dieselen.

På et tidspunkt hadde han disse tre modellene (utseende/farge stemmer, men bildene fra Google):

 

1_Dodge_Aspen_wagon_005.jpg

 

10214673_2012826174811.jpg

 

31909570002_large.jpg?v=0

 

 

Tragisk hvordan varebil-reglene har blitt verre og verre for hvert år.

Har tittet en del på Caprice selv. Fine biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hos folk i dag ? 

 

 

Kommet meg ut av leilighet fra litt " gal " samboer, flyttet hjem til mamma igjen, bra lønn i ny jobb, spare masse og gjeldfri bil, blir ikke bedre enn det. 

 

 

Fortsatt samme " gal " kjærste, men får ho litt på avstand og da går det vel

 

 

var det du som hadde dame som alltid klagde på at du ikke var med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve! :)

 

Er nytt utløserlager, ny clutch og nytt svinghjul. Har ikke anelse om det var der før bytte da det var automat før. haha.

Utløserlageret fulgte med i pakken med clutch og svinghjul.

Kommer i alle gir, og kun ved bestemt turtall som sagt. Jævlig irriterende. Nummeret før jeg sparker nedi noe glava rundt girspaken :lol:

Eg har hatt veldig mye problemer med girkasser det siste året, hadde 3-4 brukte dette til e34 m5 da.. Blei aldri fornøyd før eg kjøpte en fabrikk ny! Merker du noe forskjell om du har clutch inne eller ute når du ruser den? eller er det kun når bilen ruller? Høres nesten ut som det kan ver lager på inngående aksling på girkassen det er vel et kjent problem på noen eldre girkasser hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens klage.. Skulle få igjen bilen fra verksted på onsdag etter bytte av vannpumpe, men nei. Kontaktbrudd gjorde at verksted måtte bestille nye kontakter, skulle da få den igjen i går. Kontakt ble byttet i går, men de fikk ikke gjort mer. Skulle da få den igjen i dag, men neeei.... Fortsatt samme feil, selv etter bytte av både pumpe og kontakter. Dette blir nok dyrere enn planlagt.. ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hos folk i dag ? 

 

 

Kommet meg ut av leilighet fra litt " gal " samboer, flyttet hjem til mamma igjen, bra lønn i ny jobb, spare masse og gjeldfri bil, blir ikke bedre enn det. 

 

 

Fortsatt samme " gal " kjærste, men får ho litt på avstand og da går det vel

Dama var så "gal" at du måtte flytte fra henne, men dere er fortsatt sammen?

Er det noe å satse på da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 prosent egenkapital pdd, blir sannsynligvis satt ned til 10 prosent etter hvert. Kan du få noen til å kausjonere for bare egenandelen, altså? Trodde du måtte kausjonere for hele lånet om du ikke hadde egenkapital.

Man har normalt kausjonist for den summen man "mangler", enten for man ikke får nok lån, eller at man har for lav egenkapital.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama var så "gal" at du måtte flytte fra henne, men dere er fortsatt sammen?

Er det noe å satse på da? :P

 

Er gaaanske sikker på at hun akkurat nå sier noe ala det samme! "Puh! Endelig kvitt gærningen, er fortsatt sammen men nå bor han hos mammaen sin igjen"

:wink:

 

 

Pussa forøvrig våpenet i dag jeg og, men jeg mistenker at dere ikke hadde satt pris på bilder av det.  :bart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...