Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hørte på radioen at flere russebusser med jenter gladelig betaler alt fra 80 til 150 000kr for å produsere en egen "russelåt" tilhørende bussen.. Hva skjer med verden?

Å bruke over en million kroner på å få russebussen i stand var visst langt ifra unormalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte russebil for en del folk i noen år, med forholdsvis fersk lapp(da kjøring var gøy), og det var kanskje 1 eller 2 biler som ikke hadde et fancy navn eller hadde fått produsert en eller annen dårlig låt laget på en gammel syntheseizer av en eller annen 14-åring som tok seg godt betalt.. Hva de gav for dette aner jeg ikke, men antar at det var en del! Motor og drivverk var ikke så viktig, clutchen røyk på vei til Lillehammer midt i rushen, og hver Tryvannshelg så stoppa faenskapen :P

På Tirsdag i påskeuka var jeg på harrytur til Sverige, og samtidig var det russetreff på Fredriksten festning, tror jeg ikke har sett så mange biler/busser stående langs E6 noen gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig! Det bor veldig mange mennesker der og bilmarkedet er veldig stort og utvalget fantastisk, Storbritannia har en meget velstående og stor overklasse som kan velte seg i bøse biler. Steget ned til middelklassen er stort i forhold til samme steget i Norge :)

 

Fem (5) britiske familier har til sammen en større formue enn de 25% fattigste i den britiske befolkningen. Dette betyr at under 1000 personer har en større formue enn 16 millioner mennesker til sammen. Gjennomsnitslønnen i Storbritania er ca. 75% av den norske etter skatt. Dette betyr at både formuene og inntektsnivået er ekstremt skjevt fordelt i Storbritania. Det er stort sett bare en klikk familier med gamle penger, en finanselite i London og nyrike oljearbeidere i Edinburgh som virkelig har mye penger på de britiske øyene. 

 

Nå kan det høres ut som om jeg nesten er en kommunist, men det er jeg ikke. Jeg er liberal/konservativ, men på den gamle måten der man forstår at inntektsutjevning og konstruktiv fordeling av velstandsgoder er til det beste for oss alle. Skandinavia som vi kjenner det er en fantastisk konstruksjon og folk utenfra står formelig i kø for å komme inn. Vi bør derfor aldri glemme hva vi er laget av og hvordan vi skapte velferden vi alle nyter godt av idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ratta rundt i Dodge B200 Van i russetiden jeg, siden jeg var en eneste på bilen som ikke drakk så var jeg fast sjåfør og det passa meg greit :) Likte å kjøre den jeg, myk V8er bensin på 5,2 liter som var god og tørst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ratta rundt i Dodge B200 Van i russetiden jeg, siden jeg var en eneste på bilen som ikke drakk så var jeg fast sjåfør og det passa meg greit :) Likte å kjøre den jeg, myk V8er bensin på 5,2 liter som var god og tørst ;)

Jeg kjørte bare råtne Ford Transiter, VW LT31 og slikt, alle brøyt sammen, var dritt å kjøre alle som en.. Hadde foretrukket en Starcraft og kapteinstol gitt.. Men som tjenesteytere for russ flest, så er jo leia av sjåfør forholdsvis dyrt, og det kan man jo si kom meg til gode uansett.. Brøyt bilen sammen fikk jeg bare ta kollektivt/sponset taxi til der gamle Bimmern min var parkert for natten slik at jeg kunne kjøre hjem :D Så kunne alltids et forelder komme ungene til utsetning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radioen at flere russebusser med jenter gladelig betaler alt fra 80 til 150 000kr for å produsere en egen "russelåt" tilhørende bussen.. Hva skjer med verden?

Å bruke over en million kroner på å få russebussen i stand var visst langt ifra unormalt!

 

Ikke hva skjer med verden, men hva skjer i Norge?...  :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte bare råtne Ford Transiter, VW LT31 og slikt, alle brøyt sammen, var dritt å kjøre alle som en.. Hadde foretrukket en Starcraft og kapteinstol gitt.. Men som tjenesteytere for russ flest, så er jo leia av sjåfør forholdsvis dyrt, og det kan man jo si kom meg til gode uansett.. Brøyt bilen sammen fikk jeg bare ta kollektivt/sponset taxi til der gamle Bimmern min var parkert for natten slik at jeg kunne kjøre hjem :D Så kunne alltids et forelder komme ungene til utsetning :)

Jeg husker når vi kjørte til Kongeparken i Stavanger så var det noen russebiler som tok kvelden underveis, dette var som regel Transiter og Caraveller. Her hos oss forøvrig var Van ganske vanlig som russebil, for det meste Dodge og Chevy :) Starcraftene med 6,2 diesel har tendens til å slite ut girkassen da, men ellers så er det gode biler. Synes Dodgen var ganske ok å kjøre den også, hadde fungerende cruisecontroll til og med. Skikkelig Amerikabil med rammekonstruksjon, stive akslinger og båtaktige kjøreegenskaper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radioen at flere russebusser med jenter gladelig betaler alt fra 80 til 150 000kr for å produsere en egen "russelåt" tilhørende bussen.. Hva skjer med verden?

Å bruke over en million kroner på å få russebussen i stand var visst langt ifra unormalt!

 

Det er ikke unormalt det,nei.

 

Fant Nytern på facebook i dag, hahah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker når vi kjørte til Kongeparken i Stavanger så var det noen russebiler som tok kvelden underveis, dette var som regel Transiter og Caraveller. Her hos oss forøvrig var Van ganske vanlig som russebil, for det meste Dodge og Chevy :) Starcraftene med 6,2 diesel har tendens til å slite ut girkassen da, men ellers så er det gode biler. Synes Dodgen var ganske ok å kjøre den også, hadde fungerende cruisecontroll til og med. Skikkelig Amerikabil med rammekonstruksjon, stive akslinger og båtaktige kjøreegenskaper :P

Har hatt gleden av å kjøre og sitte på i Starcraft med 6.2 diesel mange ganger, det er meget amerikansk, nesten litt for mye av det "gode". Å kjøre rett fram med på motorveien er den helt grei å kjøre for å være såpass stor og tung. Kjøreegenskapene er noget spesiell, ikke akkurat en personbil får man merke :) I tillegg dersom man har lange bein så veit man ikke helt hvor man skal gjøre av beina på tur. Som russebil er den ultimat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med en GMC Vandura 3500 6.2d klassa ned til personbil som var fin i lakken men med dårlig interiør. Endte opp med flott interiør med sånn passe grei lakk :P

Det tok mange mange maaaange arbeidstimer å få istand bilen, men det var til slutt verdt det mtp at det ble en heidundrende russetid der bilen vår mer eller mindre ble midtpunktet.. grunnen? :roll:

 

31069_422553145732_6854476_n.jpg

 

Tror bilen går enda på ringerike elns :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte G30 vi, som var ombygd fra bensin til diesel. Bortsett fra overhaling av bremser, rattstamme og girkasse i løpet av en måned var det en kjempebil. Det morsomte av alt var kanskje de vi satte snuta i ræva på en annen bil og burnet med den midt på torvet i Elverum. Og det kjedeligste var første turen etter den var godkjent som russebil, ca 5 km fra Biltilsynet i en lang motbakke begynte kassa å slure noe jævlig. I juni, etter at vi hadde fått et bud på 60 000 så tok motoren kvelden midt i en sving. Mistet derfor både servo og bremser og endte nesten i autovernet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...