Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøre på lavest mulig forbruk synes jeg også er morsomt, høres kanskje noe sært ut. 

 

Jeg synes også at dette er ganske morsomt... kanskje ikke alltid, men av og til. Vår VW Up! skal som best klare 0,37 liter/mil på landeveiskjøring. Dette har jeg aldri klart, men jeg har klart 0,40 liter/mil. Manuell måling, men over ca. 60 Km (vindstille og lite trafikk)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker for det meste å vaske og stelle, men er jo også morsomt å se hvor mange kilometer man klarer å klemme ut av en tank med drivstoff. Har klart rett over 1100 km på en tank med 325en og 980 km med 520en :) Men dette praktiserer jeg ikke til vanlig altså, blir for kjedelig :P

Nice! =)

Jeg prøver faktisk ganske ofte, men få ganger jeg har fått det til... Jeg begynner bra, så er det en idiot foran jeg MÅ forbi eller en annen situasjon, som resulterer i at turtellern når det røde feltet, i ett eller flere gir, og da er løpet kjørt for den tanken :P Så da blir tømming av gir lov igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet enn å kjøre deres egene biler, liker dere å gjøre med dem? :)

 

For meg må det nok være det å vaske/detaile dem, eller montere nye deler.

Hardcore vedlikehold og ettersyn. Sjekker de utroligste ting for slitasje, særlig lager og understellsdeler. Skal ta en sjau på en del bærekuler og foringer i forstilling nå :P Motoren har fått sin oppmerksomhet sammen med at jeg plukket ut girkassa på vogna rett før påske og fikla litt med den :)

 

Ikke at jeg behøver å gjøre noe med bilen hele tiden, men det er slik min bilhobby er, reparere, skru og fikse. Ting skal ikke forfalle :) Vask og støvsuging står i bakerste rekke.. Fordelen er at bilen har rukket å kjøre langt på "kort" tid, alle delene på undersiden av bilen har blitt byttet både 2 og 3 ganger i løpet av bilens levetid + at jeg har papirer på at ting har blitt holdt i orden regelmessig. På den måten er det aldri noe som er rusta fast, eller sitter dønn fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste følelsen, er når man får deler/pakker :) BMW Group-logo på, og følelsen når det er montert og kjøreturen etterpå.

Jeg vasker ikke ofte fordi jeg liker det, men fordi jeg får fnatt når den er skitten. Men så liker vel de fleste at lakken skinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri håndvasket Mercedesen, putter oppvasksåpe i høytrykken, dusjer over den et par ganger og lar det virke noen minutter før jeg spyler av overalt :P Blir greit nok! Nå er det heller ingen grunn til å gå nøye til verks slik som den ser ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med US Customs? Pakke jeg venter fra USA har "stoppa" opp der, 10 dager siden de stoppa'n. Irriterende! Googlet meg til at de har rett til å holde den i opptil 45 dager!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med US Customs? Pakke jeg venter fra USA har "stoppa" opp der, 10 dager siden de stoppa'n. Irriterende! Googlet meg til at de har rett til å holde den i opptil 45 dager!?

 

Du skulle aldri bestilt det kokainet fra over sjøen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at dette er ganske morsomt... kanskje ikke alltid, men av og til. Vår VW Up! skal som best klare 0,37 liter/mil på landeveiskjøring. Dette har jeg aldri klart, men jeg har klart 0,40 liter/mil. Manuell måling, men over ca. 60 Km (vindstille og lite trafikk)... :)

bruker mora mi sin 2006 focus 1.6tdci 89hk nå, hadde kjørt ganske friskt sist (ehrm, rettelse: bortimot det den late driten klarte), men sjekka snittforbruket - lå bare på 0.7 eller no sånn  :-s

så bestemte meg for å kjøre så økonomisk jeg greidde, er 120km fram og tilbake fra skolen, 70- og 80- soner, pluss ca 20km bykjøring, 3-4 forbikjøringer.. tur/retur endte på 0.43 l/mila  :shock:  spør du meg er det overraskende lite for en bil fra 06, meg bekjent er det samme som fra 2004, så 10 år gammel teknologi :P  er endel svinger og bakker på den veien og (Akkerhaugen-Porsgrunn om noen skulle være lokalkjente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker mora mi sin 2006 focus 1.6tdci 89hk nå, hadde kjørt ganske friskt sist (ehrm, rettelse: bortimot det den late driten klarte), men sjekka snittforbruket - lå bare på 0.7 eller no sånn  :-s

så bestemte meg for å kjøre så økonomisk jeg greidde, er 120km fram og tilbake fra skolen, 70- og 80- soner, pluss ca 20km bykjøring, 3-4 forbikjøringer.. tur/retur endte på 0.43 l/mila  :shock:  spør du meg er det overraskende lite for en bil fra 06, meg bekjent er det samme som fra 2004, så 10 år gammel teknologi :P  er endel svinger og bakker på den veien og (Akkerhaugen-Porsgrunn om noen skulle være lokalkjente)

 

Vår E46 318d Touring fra 2003 klarte også relativt enkelt rundt 0,50 liter/mil på blandet kjøring. Utfordringen var å komme under 0,45 liter/mil på langkjøring, men det var mulig. Forskjellen her er at Up´en har en liten bensinmotor på 1 liter i relasjon til BMW´ens dieselmotor på 2 liter. Disse motorene kan egentlig ikke sammenlignes, men jeg synes allikevel at det er litt morsomt å få Up´ens forbruk i antall liter ned på BMW´ens nivå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om noen butikker i Oslo som selger skikkelig verktøy? Hakket over Biltema-kvalitet. Trenger noe for å kutte i feite kabler, typ;

 

Dette må være en fjern slektning av Mister Spock (Star Trek)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...