Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Solgte fruens bil til en polakk, i påskehelgen, med bankoverføring. Null problem. Vi ble invitert inn hos han, han plukket frem laptopen, tastet inn beløp og kontonummer, endret språket på nettbanken til Norsk, slik at vi kunne se alt var rett. Deretter bladde han frem alt av papirer fra Nav ang. D-nummer, samt passet sitt. Vi fylte ut vognkort Del 2, han skrev under. Så ga vi han nøklene og tok med oss Del 2. Neste virkedag, klokken 06.45 var pengene på konto. Da leverte vi inn Del 2 og omregistreringen var ferdig et døgn senere.

Sålenge bilen ikke blir omregistrert før pengene er på konto kan jo man alltids melde den stjelt om de av en eller annen grunn ikke skulle dukke opp. Du har jo en god ledetråd til politietterforskingen når du har et dokument som tilhører bilen, med både personnummer og underskrift til tyven ;)

Greit nok å være litt skeptisk til slikt, men man kan ikke gå rundt å frykte at alle er banditter heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er rimelig skeptsik til det. Nå skal jeg ikke ha penger direkte fra kjøperen, men fra banken han skal bruke.

Har kjøper lånepapirer som skal postlegges? Da er det helt trygt å gi fra seg bilen når disse dokumentene er postlagt. Gjorde det på denne måten når jeg handlet bilen min for en måned siden, kjøper leverte fra seg bilen og hadde penger på konto fire dager senere :-)

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til deg også på facebook...Jeg hadde aldri gitt fra meg bilen om "kjøper poster papirene"... for alt jeg vet så kan du ha "bomma" på ett tall i fødselsnr ditt...eller signert på feil felt i papirene... da blir papirene automatiskt avslått hos banken...

 

Eller om du ringer inn til lånefolka dagen etter og bare "Hei ikke utbetal, bilen er levert tilbake"... Alt er mulig og alt kan svindles... jeg hadde ventet til mandag, fått bekreftelse fra banken til kjøper, og deretter gitt fra meg bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10308225_1419705658298239_83002667461030

 

 

Skal kjøpe sånn til meg og fruen over helga! EOD! Perfekt dings å ha med på bilferier o.l. Kikka endel på sammenleggbare sykler, men de koster rettogslett for mye. Denne koster 1200,- og har kapasitet til å bære svære bavianer AKA meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin Tempo! Hva måtte du ut med for den? :) Sikler på en grå Panter om dagen jeg. 

 

 

ga 5500. titta egentlig på en i fredrikstad, men ble solg rett før jeg ringte, de var så godt som strøken, grei stand denne og da, lyktekåpa trenger litt jobb da, så ekke montert (og setet ligger i bagasjen)

 

panter er greie mopeder, men har av en eller annen grunn aldri likt sachs motorene :P (er minarelli i tigeren)

 

En kompis hadde Tiger når vi har 16 og kjøpte trimsett på ferie i Italia. Husker ikke tallene lengre men med var null moment og toppeffekt på 15-16000 rpm. Gikk helt latterlig fort så lenge det varte  :)

 

er vell 3 forskjellige sylindere man får om jeg husker rett, tror jeg går for den som er 60cc om jg skulle gidde å trimme (om om det er mulig å skaffe den nå da)

 

org er motoren nesten lik og, null moment (treig i bakker men kjapp på flata :P) så noe må gjøres ivaffall, men rimelig sikker på at jeg klarte 8000rpm med den første min før jeg måte gire, denne vil ikke stort mer enn 6500 om ikke det går nedover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippelpost!

 

Hvor ble det "Slett innlegg" funksjonen av forresten?

Er "skjul"-funksjonen på egne innlegg fjernet? Finner den ihvertfall ikke lengre.

 

Savner å kunne slette/skjule egne innlegg om man har siste innlegg i en tråd, da det gjerne kan bli dobbelposter og slikt.

  

Denne funksjonen har vært borte lenge. Ble mye sletting av både tråder og innlegg i hytt og pine. Så dette ble fjernet.

Tror ikke de har mulighet til og gjøre slik at man kan slette post om man har den siste og ingen har postet etter deg.

Mulig det kommer.

Har du dobbelpost nå kan du rapportere den inn,

De blir også fjernet om en moderator ser de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no circut feilkode på begge lambdaene på 328i'n min,

 

Kan det være noe annet enn koblingsfeil?

 

Begge er nå kobla til men... kan jo være dårlig kobling langt innpå ledningsnettet en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til deg også på facebook...Jeg hadde aldri gitt fra meg bilen om "kjøper poster papirene"... for alt jeg vet så kan du ha "bomma" på ett tall i fødselsnr ditt...eller signert på feil felt i papirene... da blir papirene automatiskt avslått hos banken...

 

Eller om du ringer inn til lånefolka dagen etter og bare "Hei ikke utbetal, bilen er levert tilbake"... Alt er mulig og alt kan svindles... jeg hadde ventet til mandag, fått bekreftelse fra banken til kjøper, og deretter gitt fra meg bilen :)

 

Wicky er på facebook? :o :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...