Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg cashet ut 600' når jeg kjøpte huset mitt i fjor. Jeg er 24, og alt sammen var spart selv

 

Sparing er veldig viktig å få en rutine på, slik at man kan spare en krone eller to, så man alltid har noe i bakhånd

Hvis jeg ikke hadde vært flink til det selv, så hadde jeg endt opp som et par av kompisene mine som måtte låne penger av foreldre til å kjøpe bolig, og betaler i faste utgifter i mnd ca 90% av lønna si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparing er overhode ikke oppskrytt, det er deilig å vite at du har penger i bakhånd om noe skulle skje. Jeg sparer på BSU, en konto kun til reising, en bufferkonto og det jeg kaller "bilsparing" som går til drømmebilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skifte klosser på en mb idag... Der er en splint som holder klossene på plass. Er dette en universell splint eller kun til mb? None som Vet? Den var desverre rusten.

Jeg innbiller meg at så lenge du finner noen splinter som er tilnærmet like, så kan du bruke disse.

Oppgaven til splinten er jo bare å holde klossene nogenlunde i ro, slik at de ikke faller ut eller forårsaker vibrasjoner under nedbremsing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splintene får du vel på biltema... Dette "korset" du mener?

Tipper det er de to pinnene som holder klossene på plass. De bankes ut med dor og hammer ved klossebytte, og bankes på plass igjen ved montering :P

 

Korset reduserer vibrasjon og sjingring i klossene som fører til fæl piping :)

 

tiicaliper-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...