Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

hadde du ikke vært ålreit i det siste hadde jeg vært rasist tilbake bitch! :P

Hehe, men her har vi jo bare en løs og fleipete tone ;) Både du og jeg vet at det er mange flinke pakistanere der ute i jobber Nordmenn bare kan drømme om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på nettet at Høyre åpner for at diesel-biler skal betale mer i bompenger pga høyere NOx-verdier..

 

Er det en måte for å få inn peng siden det er mye elbiler eller er politikere rett og slett kunnskapsløse?

 

Eksempel:

 

520iA BENSIN: 139 gram co2. 0,032 gram NOX. 520dA DIESEL: 119 gram co2. 0,017 gram NOX.

 

Så jeg må betale mer fordi naboen har en eldre diesel-bil.. Jadda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på nettet at Høyre åpner for at diesel-biler skal betale mer i bompenger pga høyere NOx-verdier..

 

Er det en måte for å få inn peng siden det er mye elbiler eller er politikere rett og slett kunnskapsløse?

 

Eksempel:

 

520iA BENSIN: 139 gram co2. 0,032 gram NOX. 520dA DIESEL: 119 gram co2. 0,017 gram NOX.

 

Så jeg må betale mer fordi naboen har en eldre diesel-bil.. Jadda..

 

Dette er helt sikkert ikke korrekte data. Jeg vil tro at du i farten har fått et null for mye med når det gjelder dieselbilen. De korrekte tallene er ganske sikkert 0,032 g/Km NOx for 520i (muligvis litt mer for en bil med automatgear, men langt fra 10 ganger mer) og 0,17 g/Km NOx for 520d. Politikerne er med andre ord ikke sååå kunnskapsløse (heldigvis får man vel si).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg de heller kan sette ned avgiften på bensinbiler istedenfor å øke avgiften på dieselbiler. Dette er jo sunn fornuft for alle mann ser man bort fra dem som jobber på tinget...

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på nettet at Høyre åpner for at diesel-biler skal betale mer i bompenger pga høyere NOx-verdier..

 

Så jeg må betale mer fordi naboen har en eldre diesel-bil.. Jadda..

  

Hvis det er sånn de skal ha det så kan jeg gjerne kjøre min gamle forurensende E34 når jeg skal til storbyene, her skal man være miljøvennlige ja....

Noe han missbrukt med kjepp av naboen da han var liten eller?

Vet ikke, kjenner ikke fyren personlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sikkert ikke korrekte data. Jeg vil tro at du i farten har fått et null for mye med når det gjelder dieselbilen. De korrekte tallene er ganske sikkert 0,032 g/Km NOx for 520i (muligvis litt mer for en bil med automatgear, men langt fra 10 ganger mer) og 0,17 g/Km NOx for 520d. Politikerne er med andre ord ikke sååå kunnskapsløse (heldigvis får man vel si).

 

Ja, mulig jeg tok litt feil her, gikk litt fort i svingene. :P

 

Men litt mangel på fornuft har de i såfall....... ;)

 

Vel, i følge BMW har 520i utslipp på 32 mg/km og 520d 17 mg/km med automat. Noe mer uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...