Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så det er en permanent skade? Glad jeg ikke har tatt MR av ryggen... Tør nesten ikke å høre hva som er galt baki der.

Jeg går egentlig selv og bare venter på at det skal smelle til skikkelig en dag! Nå knekker det og spraker omtrent i alle ledd i kroppen, men ryggen skremmer meg en del innimellom. Sitter ved et skrivebord store deler av dagen, etter et par timer med jobbing så stivner ryggen etterfulgt av at jeg feks. reiser meg og går et par skritt før det raser baki der og braker til. Gjør ikke spesielt vondt, men ting flytter seg :( Ble sånn etter å ha skjøtet fiber i litt gale stillinger 16-18 timer om dagen i to hele uker :P

 

Det høres ikke godt ut Hermanoo, man skal være glad man er frisk, man kan ikke klage på noe da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare anbefale alle å passe godt på ryggen iom. at man skal ha den hele livet. Jeg fikk belastningsskader i ryggen etter å ha lagt om fra gress til taksten på taket av hytta helt alene. Dette var for 16-17 år siden og jeg får stadig vondt i ryggen hvis jeg løfter noe mer enn en alminnelig kuffert. Det hjelper å løpe så det er noe jeg gjør 2-3 timer i uken. Ellers vil jeg anbefale alle å investere i en skikkelig kvalitetsseng. Det kan ikke overdrives hvor viktig den er hvis man har vondt i ryggen... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps. Jeg sliter med smerter hver eneste dag, og takler ikke å sitte eller stå stille lenge (statisk belastning) går på sterke smertestillende også... fun dette her når man er 23 år... men men får bare gjøre det beste ut av det, kunne sikkert vært mye værre.. :)

hva har skaden kommet av da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har skaden kommet av da? :(

Mye sitting, feil teknikk og trening av vekter da jeg var fersk på treningsstudio som 16 åring... var nok feil Markløft som starta det hele... :( Har vært plaget av ryggen siden da, men nå det siste året har det tatt helt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare anbefale alle å passe godt på ryggen iom. at man skal ha den hele livet. Jeg fikk belastningsskader i ryggen etter å ha lagt om fra gress til taksten på taket av hytta helt alene. Dette var for 16-17 år siden og jeg får stadig vondt i ryggen hvis jeg løfter noe mer enn en alminnelig kuffert. Det hjelper å løpe så det er noe jeg gjør 2-3 timer i uken. Ellers vil jeg anbefale alle å investere i en skikkelig kvalitetsseng. Det kan ikke overdrives hvor viktig den er hvis man har vondt i ryggen... :)

 

Helt enig, en god seng har mye å si. Byttet ut min for 1 år siden til en som var bedre for ryggen. Driver å går turer annenhverdag, ellers går jeg litt hver dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sitting, feil teknikk og trening av vekter da jeg var fersk på treningsstudio som 16 åring... var nok feil Markløft som starta det hele... :( Har vært plaget av ryggen siden da, men nå det siste året har det tatt helt av...

auauau.. man lærer gjerne på den harde måten at man burde fått opplæring og hjelp i startfasen av treningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å selge AvantGarde M510 felgene mine. 20" med continental contact sport 5. Lite brukt. Ene felgen er sendt til retting, dog ingen skader på den kun vibrasjoner så det bør bli perfekt. Hva kan sånt selges for? 12.000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i Roskilde området når Roskilde festivalen har vært uten å vært på festival? Er det håpløst å ferdes i Roskilde sentrum?

 

Har leid et sommerhus i Skibby, rett utenfor Roskilde, akkurat den uken selvfølgelig.. (Ikke planlagt sånn sett :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotorer som har BluePerformance teknologien vil ha et NOx-utslipp på nivå med bensinbiler eller marginalt bedre, men at man skal bruke tilsetningsstoffer i dieselen virker ikke spesielt sofistikert. *snipp*

Lastebiler har brukt adblue teknologien i et par år nå, og en euro6 lastebil brenner idag renere enn alle euro5 diesel- og bensinbiler. I praksis er den så ren at feks Bergen hadde fått bedre luftkvalitet om man bytter ut all personbil trafikk med denne type kjøretøy. Når de får dreisen på denne teknologien i personbiler vil vi nok se de større motorene ala v8, v10 og v12 komme for fullt tilbake. Dette er hvertfall noe jeg håper på. Teknologien er der, nå må bilprodusentene ta den i bruk.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i Roskilde området når Roskilde festivalen har vært uten å vært på festival? Er det håpløst å ferdes i Roskilde sentrum?

 

Har leid et sommerhus i Skibby, rett utenfor Roskilde, akkurat den uken selvfølgelig.. (Ikke planlagt sånn sett :P)

 

Vel... trafikken i Roskilde under musikkfestivalen er relativt massiv, men har du tid og tålmodighet er alt mulig. Selve sentrum av byen er lite og oversiktlig så hvis dere får parkert eller kommer med tog/buss er det intet problem å finne rundt. Det er en sentral gågate som er utgangspunktet for det meste i byen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... trafikken i Roskilde under musikkfestivalen er relativt massiv, men har du tid og tålmodighet er alt mulig. Selve sentrum av byen er lite og oversiktlig så hvis dere får parkert eller kommer med tog/buss er det intet problem å finne rundt. Det er en sentral gågate som er utgangspunktet for det meste i byen... :)

 

Ahh, okay! Vi får vel nesten ta det litt som det kommer da. Ja, har funnet ut at det er en gågate som er der det "skjer" i byen. Blir vel sikkert ikke mange gangene inne i Roskilde rekner jeg med, men hadde vært fint å vært innom i såfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...