Fredrik Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Når vi har et medlem som har vært med nesten fra starten av, får en så spesiell bil, så skal`n få lov til det på off topic tråden Gjelder forsovidt alle andre, hvis det er snakk om Porscher, ferrarier, lambo`s, bentley, aston martin osv, så trangsynte er vi ikke. For jeg regner med at vi alle liker superbiler og hyperbiler ???? =D Takk for hyggelige ord og ikke minst tilliten. En såpass gammel standard 911 er ikke akkurat "superbil" idag, men den har noen egenskaper jeg setter stor pris på. Den er temmelig lett (kun 1160 Kg) og det gjør at den er agil og lett på foten på en helt annen måte en mer moderne biler. Motoren er en variant av den velkjente luftkjølte boxersekseren på 2994 cm3 som yter 204 HK ved 5900 rpm og 267 Nm ved 4300 rpm. Dette er nok til at 0-100 Km/t gjennomføres på 6,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 240 Km/t. hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Hehehe... det hadde jo vært litt artig å lete etter en Porsche 911 i en VW Up!, men vi leier en BMW F30 i Hamburg og gjennomfører road trip'en i den. Turen blir ganske lang og når det ikke koster mer enn 2K pr. uke med fri kilometer for å leie en nogenlunde skikkelig BMW er det ingenting å lure på... Ja jeg regnet egentelig med at du leier en bil, skal vel holde litt hardt å kjøpe Tyskland på kryss og tvers i en Up selv om krabaten har overraskende god kjørekomfort. Høres ut som et riktig artig prosjekt og jeg må si jeg virkelig har sansen for folk som realiserer slike ting som dette Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Takk for hyggelige ord og ikke minst tilliten. En såpass gammel standard 911 er ikke akkurat "superbil" idag, men den har noen egenskaper jeg setter stor pris på. Den er temmelig lett (kun 1160 Kg) og det gjør at den er agil og lett på foten på en helt annen måte en mer moderne biler. Motoren er en variant av den velkjente luftkjølte boxersekseren på 2994 cm3 som yter 204 HK ved 5900 rpm og 267 Nm ved 4300 rpm. Dette er nok til at 0-100 Km/t gjennomføres på 6,5 sekunder og topphastigheten er i området rundt 240 Km/t. Det er tilnærmet samme vekt som en E30 325, dog med 35HK mer. Kan ikke NM tallene, så er aboslutt ingen treig bil heller... =) Nei og som jeg skrev tidligere, Bjørns Tesla er jo så velkommen, så det skulle bare mangle at en søt liten Porsche skal få være med =) Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Meg når jeg prøver å sjekke opp babes: (at jeg er superkløne, that is) adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 noen her som har vert på ferie på vestkysten i USA? ska på tur til sommern, lurer på om noen sitter med noen gode tips? Flyr til og fra LAX, planen er: LA-vegas-grand canyon-san fransico og så coastal highway ned til LA igjen reiser med far og stemor+stesøsken, vi blir 5 stk med bagasje til over 3 ukers ferie, så noen sportsbil blir det neppe... vurderte to leiebiler, en familievogn og en litt mer autofil bil, men fant ut at det er 25 års grense på leiebil der borte og ingen av gamlingane eier ett fnugg av bilinteresse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Det er tilnærmet samme vekt som en E30 325, dog med 35HK mindre. Kan ikke NM tallene, så er aboslutt ingen treig bil heller... =) Nei og som jeg skrev tidligere, Bjørns Tesla er jo så velkommen, så det skulle bare mangle at en søt liten Porsche skal få være med =) Du mener at 911' en har godt og vel 35 HK mer enn E30 325i. Porsche 911 SC var mer en direkte konkurrent til E30 M3. Den gromme 911 modellen fra perioden er Carrera modellen som har 231 HK, men den er dessverre for dyr. 911 Turbo (930) fra denne perioden har 300 HK, men den er latterlig dyr så den er helt utelukket. Jeg er heldigvis ikke spesielt begeistret for skjermbreddingen på den modellen. Den originale 911 modellen uten vinge, men med Fuchsfelger er langt mer elegant... FredrikE24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Du mener at 911' en har godt og vel 35 HK mer enn E30 325i. Porsche 911 SC var mer en direkte konkurrent til E30 M3. Den gromme 911 modellen fra perioden er Carrera modellen som har 231 HK, men den er dessverre for dyr. 911 Turbo (930) fra denne perioden har 300 HK, men den er latterlig dyr så den er helt utelukket. Jeg er heldigvis ikke spesielt begeistret for skjermbreddingen på den modellen. Den originale 911 modellen uten vinge, men med Fuchsfelger er langt mer elegant... Ja jeg har endret teksten til MER, oppdaget det nå før du skrev det Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Først når man skrur på en w124 merker man hvorfor det er verdens beste bil! Ikke mindre enn 30 klips for og holde på plass chromen på Bakfangeren 10 muttere for og holde bakfanger på plass. Osv. wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Verdens beste bil? Jaja... FredrikE24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Meg når jeg prøver å sjekke opp babes: (at jeg er superkløne, that is) Sier du som skal gifte deg å få masse unger og greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 noen her som har vert på ferie på vestkysten i USA? ska på tur til sommern, lurer på om noen sitter med noen gode tips? Flyr til og fra LAX, planen er: LA-vegas-grand canyon-san fransico og så coastal highway ned til LA igjen reiser med far og stemor+stesøsken, vi blir 5 stk med bagasje til over 3 ukers ferie, så noen sportsbil blir det neppe... vurderte to leiebiler, en familievogn og en litt mer autofil bil, men fant ut at det er 25 års grense på leiebil der borte og ingen av gamlingane eier ett fnugg av bilinteresse Det er da virkelig ikke 25 årsgrense på leiebil i statene? Jeg var der i oktober 2012 (var på sema showet), og da hadde vi gutta leiebil. Leide en Escalade i 7 dager, og ingen av oss var 25 da. Men de tar litt tillegg i prisen, samt at du må ha kredittkort ved leie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Meg når jeg prøver å sjekke opp babes: (at jeg er superkløne, that is) Vis det innlegget til kona di... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oball Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 noen her som har vert på ferie på vestkysten i USA? ska på tur til sommern, lurer på om noen sitter med noen gode tips? Flyr til og fra LAX, planen er: LA-vegas-grand canyon-san fransico og så coastal highway ned til LA igjen reiser med far og stemor+stesøsken, vi blir 5 stk med bagasje til over 3 ukers ferie, så noen sportsbil blir det neppe... vurderte to leiebiler, en familievogn og en litt mer autofil bil, men fant ut at det er 25 års grense på leiebil der borte og ingen av gamlingane eier ett fnugg av bilinteresse Var der nå i mars/april. Santa Barbara, langs Costal highway er fint, San diego er også verdt å få med seg. Når det kommer til bil er det ikk 25 års grense, vi reiste en på 22 og en på 24, leide en Camaro SS med 426 hk i to uker gjennom AVIS, kostet omtrent 6000,- ink alt og to sjåfører. Bare å huke av for at fører er under 25. gled deg ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Verdens beste bil er E46 M3! Kunne ikke sagt det bedre selv! Fredrik 90 og Kennethe34 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Vis det innlegget til kona di... Bitch I might Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg