Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

W124 er mest driftsikkert. Mener mange! Kvaliteten er generelt sett god. Fordi bilene er bygd for og holde. Alt er skrudd med altfor mange skruer :)

124 er selvsagt ingen dårlig bil, den er svært god og solid men det er langt i fra verdens beste bil. Dette er den mest produserte Mercedes modellen og tilhengerskaren er stor, likevel mener jeg at modellen er oppskrytt i mange sammenhenger. 124 var plaget av store kvalitetsprobelemer igjennom siste halvdel av 80 årene og man kan i gamle AMS lese side opp og side ned om frustrerte bileiere og Mercedes sine rapporter om økte reklamasjoner. Ting ble bedre utover 90 tallet selvsagt men modellen har sine svin på skogen og da kvalifiserer man ikke til verdens beste bil :) Spør man hva som er verdens beste bil så dukker imidlertid W123 og gamle Landcruiser opp hos meg, muligens også Porsche 911.

De fleste biler fra den tiden er bygget for å vare, hvor mange skruer de er satt sammen med kan ha lite med hvor solid den er. Synes ikke 124 er noe bedre enn E34 fra samme periode, like solid og god den :)

Jeg synes 6er lyden er den beste ! V8 lyd er også tøft men ingenting kan overbevise meg

Rekkesekserlyden til BMW er helt klart fineste motorlyd, trimma Audi femmer kommer aldri i nærheten en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

124 er selvsagt ingen dårlig bil, den er svært god og solid men det er langt i fra verdens beste bil. Dette er den mest produserte Mercedes modellen og tilhengerskaren er stor, likevel mener jeg at modellen er oppskrytt i mange sammenhenger. 124 var plaget av store kvalitetsprobelemer igjennom siste halvdel av 80 årene og man kan i gamle AMS lese side opp og side ned om frustrerte bileiere og Mercedes sine rapporter om økte reklamasjoner. Ting ble bedre utover 90 tallet selvsagt men modellen har sine svin på skogen og da kvalifiserer man ikke til verdens beste bil :) Spør man hva som er verdens beste bil så dukker imidlertid W123 og gamle Landcruiser opp hos meg, muligens også Porsche 911.

De fleste biler fra den tiden er bygget for å vare, hvor mange skruer de er satt sammen med kan ha lite med hvor solid den er. Synes ikke 124 er noe bedre enn E34 fra samme periode, like solid og god den :)

Rekkesekserlyden til BMW er helt klart fineste motorlyd, trimma Audi femmer kommer aldri i nærheten en gang :)

Helt riktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bmw-sekser kan måle seg med den lyden, sånn er det bare ;)!

er så rått å se på gamle rally-klipp, hører bare masse syke plystrelyder og brumming og så kommer en urquattro flyvans i firhjulssladd gjennom skogen :D

Ifølge NAF sine papirer gjort over 25 år eller hva det var, var w124 blant di mest driftsikre. Den beste bilen var w210 med 4 trinns automat.

w210 beste bil? ehhrmm javel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge NAF sine papirer gjort over 25 år eller hva det var, var w124 blant di mest driftsikre. Den beste bilen var w210 med 4 trinns automat.

W210 beste bil ja, den var god :D Det er kun en ting 210 er god på og det er å ruste...

Skulle forøvrig likt å se de NAF papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss :o veit ikke om jeg har helt trua på det da.. drivverk er vel rimelig bra sikkert, men rust og ikke minst elektriske feil er de jo kjent for...  var 2000-2008 det stod på vg da, w210 facelift (00-03) var jo noe bedre og w211 (03-09) har jeg egentlig bare hørt skryt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eehh, ikke særlig driftsikker i det hele tatt ;) Dette fra AMS i 2008, "Audi og BMW mye mer driftsikker"

post-47692-0-94875100-1400192908_thumb.j

post-47692-0-84247900-1400192924_thumb.j

Audi skal man tydligvis ikke kimse av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på tyske autobahn og Norske drittveier :) Så at testene varierer fra land til land tviler jeg ikke på. Men Naf mener nå vertfall w210 er den mest driftsikre bilen i Norge...
Ikke at di har erfaring med og plukke opp biler langs veien osv. :)

Og det AMS bladet viser jo bilde av en e60? Da rekner jeg med motstander var w211? Dessuten var den mest driftsikre 210 en 200e med 4 trinns automat. Som igjen er motor og gir fra w124 :)  Jeg rekner da også med at det er få 200e i tyskland men heller mer v6 osv. Disse skal jeg ikke påstå er spesielt driftsikre. Selvom min mor har en e240 som har gått 110.000 i hennes eige omtrent uten ett feilslag. ( Var en sensor en gang )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...