majuz Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Syntes ikke diskusjon av religion hører hjemme her på forumet, det ender aldri bra. ^Straks klar for langhelg!http://imgur.com/gallery/rRhOW Vegard welle reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Kan ikke huske at du dro inn hinduisme når det var mye i media om alle voldtektene i India? Ikke bry deg og bare la det fare Wicky, vi vet jo av god gammel vane at Erebus aka Merrusche liker å provosere litt Thundercoil, Shattered, wicky124 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Ikke bry deg og bare la det fare Wicky, vi vet jo av god gammel vane at Erebus aka Merrusche liker å provosere litt Litt drøyt av han å dra inn religion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Litt drøyt av han å dra inn religion Religion bør man kunne diskutere, men om man blir enige er en annen sak Dette tilfellet her var nok myntet på enkelte brukere her inne... turbina10 og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Hvis dere skulle hatt en A-B bil for å bruke i to måneder før salg, hvilken bil hadde dere satset på da? Noe som ikke er vanskelig å selge igjen. Hvis CRXen forsvinner til fredag så har jeg ikke bil i 2-2,5 mnd (til F30en kommer). Edit: Noe sånt? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48756187&searchclickthrough=true Kompis hadde slik og misbrukte den heftig, men den bare gikk og gikk til rusten tok den Finn en brukbar kupp-bil til meg a, bruktbilorakelet Wicky! Max 20. Hvis du trenger bil i et par måneder, så anbefaler jeg å stikke på Rent a Wreck. Da jeg hadde MX'en min i biter for turbomontering, så leide jeg bil der. 4000ish per måned for en ny Nissan Micra. Stort billigere enn det får du vel ikke midlertidig bilhold. Og det slår heller aldri feil at du kommenterer mine innlegg... Jeg kan ikke helt se HVOR jeg ble hissig? Jeg svarte ved å spørre ett nytt spørsmål...Om det er det som kalles hissig i Danmark vet jeg ikke...kanskje du egentlig er en hissig person? Er du en hindu kanskje? Jeg skrev at du ofte hisser deg opp (som nå med det siste innlegget)... ikke at du hisset deg opp i forhold til Merrushe's innlegg. Du burde også forstå at det er din reaksjon han venter på og som er årsaken til at han poster slike relativt tåpelige innlegg. Forøvrig kommenterer jeg ganske nøyaktig hva jeg vil her inne. Hihi, dere az. Wicky tenner på ca alt, og Fredrik bare klarer ikke å la være å pirke. Sikker på at dere ikke er søsken? Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Loki: Jeg mener faktisk at det generelt er for mye negativ snakk om muslimer i media nesten uansett hva det dreier seg om. Mange andre hendelser der andre folkegrupper er involvert burde påkalle minst like mye oppmerksomhet i media, men dette er ikke tilfellet slik situasjonen er idag. Når dette er nevnt er det viktig å påpeke at ulike muslimske grupper for tiden utvilsomt står for de store overskriftene enten det dreier seg om Syria eller Nigeria. Vi taper alle på denne elendigheten, men spesielt andre saksløse muslimer taper på disse hendelsene iom. at media i den grad generaliserer og visker ut viktige nyanser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Man har naturligvis lov til å diskutere dagsaktuelle temaer. Om det er greit å gå til personangrep på merrushe er jeg derimot i tvil om. Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Har fått med meg at Wicky er pakistaner, men det var faktisk ikke et innlegg som tok sikte på å provosere han. At dette er et relativt vanlig fenomen i en hovedstad i et såpass stort land som Pakistan er det derimot verdt å notere seg , da særlig siden mange fra dette landet kommer hit og følgelig tar med seg endel holdninger og livssyn hit. Æresdrap er det uttallige eksempler på i skandinavia også, så det er dessverre ikke slik at de legger igjen disse barbariske skikkene når de setter seg på PIA til Norge. VI kan ikke ha det sånn at det ikke skal være mulig å kalle en spade en spade her i landet, da ender vi opp som Sverige som aldri har tatt noe ordentlig oppgjør med seg selv etter krigen og i dag sliter med et mediabilde der enhver debatt om innvandring er politisk ukorrekt og antirasismen forurenser enhver meningsutveksling. Det du da får er en motreaksjon i form av Sverigedemokratene som er endel lengre ut til høyre enn FRP ( som med urett kalles rasister her på berget) og nå sist ut til og med et nynazistisk parti som faktisk har en reell sjanse til å komme inn i riksdagen. Så JO, Religion må det være lov å diskutere. Dette er mitt land, med norsk kultur og norske tradisjoner som jeg setter svært høyt og vil forsvare til siste bloddråpe. Og innvandrere og andre som kommer hit er selvsagt hjertelige velkommen til det, men de må rette seg etter norsk Lov og forøvrig hensynsta at man ikke er i midtøsten lenger. Dette er et sivilisert vestlig samfunn og da følger du spillereglene, ellers kan du dra tilbake dit du kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 nettop....innlegget til merrushe var myntet som ett personangrep....samme om jeg hadde skrevet om voldtektsskandaler og swinging i Danmark...det er lite interessant for folk men det er "direkte mot deg" om du skjønner.... Den steiningen har ingenting med religion å gjøre. Er snakk om mangel på kunnskap iblandet en idiotisk kultur.... Islam sier klart og tydelig at man skal gifte seg med den man selv ønsker! Vel Wicky….. Akkurat steining og andre bestialske straffemetoder (også elektrisk stol osv) synes jeg det er helt legitimt at media slår opp, uannsett hvem som måtte stå bak. Historisk sett er det flere grupper som har benyttet steining, i moderne tid er det dessverre utviklet seg til å bli et særmuslimsk fenomen (med unntak av f.eks. steiningen av en Yazadi jente i Kurdisk Irak, men dette var mer en lynsjing på åpen gate). Jeg mener fysiske avstraffelser bør avskaffes totalt, ganske enkelt fordi vold avler vold. Steining har hjemmel i lovverket i store muslimske land som Iran, Saudi Arabia, Pakistan, Afghanistan og Somalia*. Det er ikke analfabete som legitimerer steining, det er lærde. Både klassisk islamsk rettslære og moderne fatwaer legitimerer steining av utro mennesker (se f.eks. IslamOnline). Analfabetisme, fattigdom, korrupsjon, brutale styresmakter og utenlandsk intervensjon er alle faktorer som bidrar til at utviklingen stagnerer og menneskerettighetene får liten oppslutning. Jeg er klar over det. Det forandrer ikke det faktum at steining legitimeres i islamsk rettslære, er kodifisert i nasjonale lovverk og vil fortsette å være en del av islamsk strafferett. Steining er et forhistorisk fenomen i resten av verden.. Jeg er ikke offer for islamofobi, tvert imot er jeg på mange måter en som synes Islam har mye godt for seg og mange gode læresetninger, og nettopp derfor veldig interessert i at slike straffemetoder henlegges for at man skal kunne fokusere på mer sentrale islamske verdier jeg mener er konstruktive for samfunnsutviklingen i muslimske land. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Nå er det bare 3 timer siden dette ble postet i denne tråden. Det er på forrige side. Så vanskelig er det vel ikke å bruke multisitat folkens? 7. Unngå dobbeltposting (flere innlegg under hverandre) - Når man svarer på flere innlegg samtidig, prøv å samle disse svarene i ett innlegg. Bruk knappen "Multisitat" for å sitere flere tidligere innlegg samtidig. Dobbeltposting er selvfølgelig lov i prosjekttråder(vurder å bruke bloggfunksjonen her på Bimmers).http://bimmers.no/topic/772489-forumregler-for-bimmersno/ e30_joakim, Shattered og Haukefer reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Langt bedre fremlegging av saken Merrushe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Hå hå hå - M119 "Sauber" 6.0 er hissige saker. Denne motoren er oppgitt til 374 -381 hester avhengig av årsmodell - i praksis leverte de imidlertid godt over 400 hester - noe som ble innrømmet av daværende AMG sjef - men for ikke å overskygge "toppmodellen" 600 så ble den offisielle effekten satt noe lavere. Lyden…. Julianv og majuz reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 Man har naturligvis lov til å diskutere dagsaktuelle temaer. Om det er greit å gå til personangrep på merrushe er jeg derimot i tvil om. Jeg kan ikke se at Merrushe ble utsatt for et angrep på sin person i denne diskusjonen. For min egen del stilte jeg meg kun tvilende til hans motiver i et bestemt innlegg, men dette har vi fått belyst bedre nå. Spesielt hans siste innlegg i diskusjonen er informativt og jeg er langt på vei enig i det han påpeker der. Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 http://mobil.bt.no/nyheter/lokalt/Slik-reklamerer-de-for-slamsuging-3128074.html#.U4XoldE8xTd M|Fjeld reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 28, 2014 Share Skrevet Mai 28, 2014 tmp_tanker.jpg?updated=2805201413231358693337.jpg http://mobil.bt.no/nyheter/lokalt/Slik-reklamerer-de-for-slamsuging-3128074.html#.U4XoldE8xTd Knall bra mener nå jeg, kanskje litt i overkant det bilde av damen ;p om dere sjekker VG eller F-B.no, hadde de en liggnende sak fra ISTE reklame, en som heller iste over en som ligger i bikini på stranden på reklame. Tv2 fjernet denne da den var seksuel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg