Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

prøver å spore opp en fyr her på bimmers, han hadde en 525 som han bygde om til en manuell, og lakka i en lys blå e39 farge, bilen var ganske så srøken. så solgte han den go kjøpte seg en sort e36 m3 han har bbs felger men misslikte dekkstrekk og ville ikke valse. han bor en plass i søgne i vest agder, om noen kan hjelpe meg med å finne hann hadde det vørt supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepus ga beskjed om vekking når sola går ned...

jyde7y2a.jpg

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Katta mi fant seg en lekekammerat i dag. Katta ville leke. Den nye "vennen" prøvde hele tiden og stikke av.

post-49693-0-97810600-1401371824_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurt litt rundt om Toyota MR2 Spyder. Ingen har noe vondt å si om handlingen. Enkelte har eid Opel Speedster og foretrekker MR2en i stedet. Fått 5/5 stjerner hos evo magazaine også! Det sier sitt ;) Frisørbil my ass, trangsynthet skal ikke stå mellom meg og morsomme biler!

 

Jeg synes fortsatt MX-5 er en bedre bil enn MR2 mk3. Sistnevnte har farligere kjøreegenskaper og vanskeligere å skru på. Dog ser de ganske freshe ut med senk og feite felger. Noen av motorene har som du nevner hatt en del oljeforbruk, men det er jo ikke uvanlig blant andre merker heller.

Du må ikke høre på hva Ola Nordmann sier om bil - all smaken de har sitter i munnen og i likhet med amerikanere tror man større er bedre.

 

 

Dessuten er det mer hensiktsmessig å rette kontrollene til der hvor man regner med å få utslag, enn det vil være å ha storkontroll ved landeveien midt i uken. Du skulle bare visst hvor mye "søppel" som ferdes på veiene, som både mangler EU-kontroll, er ihjelrustet, har livsfarlige 195-dekk på 12" brede felger etc. At de bruker ressurser på dette er i mine øyne bare fint.

 

Du fikk kanskje med deg den enorme kontrollen på E6 ved Minnesund på onsdag? De sto og kontrollerte pendlere kl 14 på dagen, samt hadde laserkontroll på 4-felts vei.  God ressursbruk my ass. I mine øyne er den norske bilparken meget solid, og jeg ser aldri såkalt farlige biler på veien (type rustbomber med ødelagte støtdempere etc). Så her finner man opp i-lands problemer for å sysselsette offentlige byråkrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg en "forstå seg påer"?

Nei overhode ikke! De eventuelle "forstå seg påerene" er de som hadde kjeftet meg ut for at jeg klaget når vegvesenet egentelig bare gjør jobben sin når de har kontroller hver uke for å hanke inn bilister og penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt MX-5 er en bedre bil enn MR2 mk3. Sistnevnte har farligere kjøreegenskaper og vanskeligere å skru på. Dog ser de ganske freshe ut med senk og feite felger. Noen av motorene har som du nevner hatt en del oljeforbruk, men det er jo ikke uvanlig blant andre merker heller.

Du må ikke høre på hva Ola Nordmann sier om bil - all smaken de har sitter i munnen og i likhet med amerikanere tror man større er bedre.

Har du kjørt en MR2 Mk3? (mener ikke å være frekk bare så det er sagt, bare spør) Det jeg leser på britiske forum er at bilen er snillere enn Elise og VX220/Speedster når det gjelder "snap oversteer", så den skal være langt fra så nervøs som ryktet skal ha det til. Den skal også være en langt renere kjøreopplevelse enn det MR2 Mk2 var (pga. mye mindre vekt). Flere som har eller har eid bilen skrev "8/10 av kjøreopplevelsen til en Elise, bare mye snillere i hverdagen" så det lover jo bra.

 

Får bare kjøpe og se, er den ikke så god som forventet så får neste eier ta var på den i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk kanskje med deg den enorme kontrollen på E6 ved Minnesund på onsdag? De sto og kontrollerte pendlere kl 14 på dagen, samt hadde laserkontroll på 4-felts vei.  God ressursbruk my ass. I mine øyne er den norske bilparken meget solid, og jeg ser aldri såkalt farlige biler på veien (type rustbomber med ødelagte støtdempere etc). Så her finner man opp i-lands problemer for å sysselsette offentlige byråkrater.

 

Ja, jeg fikk med meg at det var en storkontroll, men hva som ble utfallet vet jeg ikke. Det har ofte vært storkontroll i området jeg bor, og resultatene bevitner om at det er svært hensiktsmessig å ha disse. Flere kjører i påvirket tilstand, flere biler med tyvegods, vogntog med utslitte dekk, øst-europeiske biler i svært dårlig forfatning, ihjelsenkede rånebiler med kappede fjærer og 195-dekk på 12" brede felger osv. E6 Minnesund er en vei som benyttes av langtransport, så at de står der er bare bra (de burde egentlig vært stoppet på grensen, men ok). Helt ærlig. Kontrollen stjeler et par minutter av tiden din om alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har jo sett hvordan de oppfører seg både på landevei og bane. Midtmotor-biler er jo tross alt vanskeligere å hente inn enn biler med motor foran. Er en del folk som har gått på en smell med MR2 på våt vei, spesielt mk2 har jeg inntrykk av. MK3 er garantert morsom og med lavt verditap, men likevel har jeg aldri hatt helt sansen for mk2 og mk3.

Elise synes jeg er ekstremt overpriset. Samme med Speedster. Dessuten er de veldig upraktiske og lite bra allroundere.

Mest sportsbil for pengene får du hvis du kjøper en MX-5 NA 1,8 med Torsen og hiver i en kompressor. Da har man en glimrende hverdagsbil med 180-200hk som fungerer relativt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...