Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig på hvor dette kappløpet vil ende...rett og slett...altså...du ser f.eks porsche... ferrari..lambo.... hver ny modell går 0,2sek raskere til 100.... ett sted må jo grensa gå? Ett sted må de sette en stopper for toppfart? En eller annen gang kan man faktisk ikke få mer utstyr i bilen som allerede lager donuts og stryker klærne dine på vei til jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wicky:

Akkurat det temaet tar de opp på hver Top Gear episode omtrent :P Ble mildt sjokkert da Ferrari lanserte F12 med 740 hk. Det er en bil tusenvis av gamlinger kommer til å kjøpe (de er de eneste som har råd). Samme med da Audi kom med litt over 550 hk i RS6 Avant for noen år siden, det var helt vanvittig.

 

Det eneste som er kjipt er at nesten alle biler vil ha turbo snart. Sorry, men med mindre det er snakk om 300 hk+ så vil turbomotor minne meg for mye om triste turbodieseler, spiller ikke rolle hvor bra skyv det er. Samme med Ferrari, neste midtmotor V8 modell vil ha turbomotor også - blir ikke det samme som en vill naturlig pustende motor som skriker ved 9000 omdreininger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus 33? ;)

 

Nimbus 2000? :P

 

nimbus_2000_png_by_princessxsnape-d4qte7

 

Wicky, on 30 May 2014 - 23:15, said:

    Jeg lurer egentlig på hvor dette kappløpet vil ende...rett og slett...altså...du ser f.eks porsche... ferrari..lambo.... hver ny modell går 0,2sek raskere til 100.... ett sted må jo grensa gå? Ett sted må de sette en stopper for toppfart? En eller annen gang kan man faktisk ikke få mer utstyr i bilen som allerede lager donuts og stryker klærne dine på vei til jobb....

 

En dag blir dette en realitet.

Phineas_and_Ferb_On_The_Flying_Car_Of_Th

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 x kad 43 ja, hvordan er de volvoen på driftsikkerhet? 2 drev også da, eller er det strak aksling? Har hørt litt av hvert om KAD 42 motorene derimot...

 

Vi her hos oss har aldri helt hatt sansen for "grønne maskiner i kjelleren", hadde Iveco i førstebåten (Scand Baltic) og en 6 sylindra Yanmar 270hk i den vi hadde etter den (Sun 33). God maskin, selv om vi rotet det til ved bytte av dieselpumpe og fikk registeret en tann feil. Dette resulterte i registerhavari med følgende utgifter (Nye stempler, vippearm, ventiler osv.)

 

Nåværende båt, en Rodman 38 har 2 stk Volvo Penta D6 a 370hk hver...Litt uvant med grønt i kjelleren ;) Men fasinerende maskiner. 5,5 liter med turtall opp mot 3600!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på hvor dette kappløpet vil ende...rett og slett...altså...du ser f.eks porsche... ferrari..lambo.... hver ny modell går 0,2sek raskere til 100.... ett sted må jo grensa gå? Ett sted må de sette en stopper for toppfart? En eller annen gang kan man faktisk ikke få mer utstyr i bilen som allerede lager donuts og stryker klærne dine på vei til jobb....

Wicky dette stopper aldri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil for deg, Wicky? :P

 

 

SELGES!!!

Bilen står i Egersund.

BMW E32 - 730i -1990 - 240xxxkm selges Hbo. 10.000,- (delebilpris)

Luksus kjøremaskin med 3 liter rekkesekser

Fullskinn i meget god stand.
Tilhengerfeste.
Nokian hakka 7 piggdekk kjørt litt mindre enn en sesong.

Spørsmål besvares kun på PM.

Lite rust, men det finnes noe på hjulbuene bak.
Noe trøbbel med sentrallåsen. Tror mekanismen inne dørene foran må justeres.
Skulle vært inne på EU kontroll.
Kan ikke tenke meg at det er noe i veien for en godkjenning.

Useriøse pratemakere trenger rett og slett ikke ta kontakt.

 

 

1554531_632776070148542_3179132693952055
10336754_632776110148538_452957545629362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på hvor dette kappløpet vil ende...rett og slett...altså...du ser f.eks porsche... ferrari..lambo.... hver ny modell går 0,2sek raskere til 100.... ett sted må jo grensa gå? Ett sted må de sette en stopper for toppfart? En eller annen gang kan man faktisk ikke få mer utstyr i bilen som allerede lager donuts og stryker klærne dine på vei til jobb....

Jeg tenkte det for mange år siden når E39 M5 ennå var i produksjon med sine 400 hester, noe som var helt vanvittig mye den gang. Nå går jubileumsversjonen av F10 M5 av samlebåndet med 600 hester, E63 AMG S har 585 hester og RS6 har 580 hester...det er virkelig ikke lett å si når toppen er nådd men jeg tror ærlig talt vi skal lengere opp. Men etterhver så tror jeg teknologien vil innhente hestene og gjøre at det trengs mindre hester for å produsere mer ytelser, første steg i den retningen er jo nye M3 og M4 som kun har 10 hester mer enn forgjengeren. Likevel er den 0,7 sekunder raskere til 100 takket være vektreduksjon og turboteknologi..

Ja det er tøft med flammespyttende AMG biler med motorer som puster selv og spytter bensin på jordkloden BMW prøver å redde som Wicky sa. Men spørsmålet er hvor lenge kan de holde på slik, det er ikke lenge tror jeg for det er dessverre ikke veien å gå i dag. Mye av dette er grunnen til at Mercedes ligger litt etter tror jeg, det er tøft men ikke særlig fremtidsrettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom de siste sidene nå ettersom at jeg ikke bare sitter her og griner om alt mulig rart. Så jeg vil bare si til folk, finn noen venner som du kan ta i hånda når du snakker og ikke gjennom et tastatur. Og bli med på fisketur eller noe, fikk ei gjedde på 2,5 sko (bruker 42 i skostr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det for mange år siden når E39 M5 ennå var i produksjon med sine 400 hester, noe som var helt vanvittig mye den gang. Nå går jubileumsversjonen av F10 M5 av samlebåndet med 600 hester, E63 AMG S har 585 hester og RS6 har 580 hester...det er virkelig ikke lett å si når toppen er nådd men jeg tror ærlig talt vi skal lengere opp. Men etterhver så tror jeg teknologien vil innhente hestene og gjøre at det trengs mindre hester for å produsere mer ytelser, første steg i den retningen er jo nye M3 og M4 som kun har 10 hester mer enn forgjengeren. Likevel er den 0,7 sekunder raskere til 100 takket være vektreduksjon og turboteknologi..

Ja det er tøft med flammespyttende AMG biler med motorer som puster selv og spytter bensin på jordkloden BMW prøver å redde som Wicky sa. Men spørsmålet er hvor lenge kan de holde på slik, det er ikke lenge tror jeg for det er dessverre ikke veien å gå i dag. Mye av dette er grunnen til at Mercedes ligger litt etter tror jeg, det er tøft men ikke særlig fremtidsrettet :)

 

Først og fremst - vektreduksjon er noe engelskmenn har syslet med i 60 år. Er på tide at feite pølsetyskere tar hintet om hvor man finner ekte kjøreglede. 1500-1600 kg er fortsatt tungt - for tungt til å få skikkelig god respons og følelse.

Jeg er imponert over hvordan du snur med vinden og mener at AMG er lite korrekt i 2014 - snakker vi hykler?

Mercedes går for å produsere de beste V12 og V8 på markedet. Mercedes har bygd beist av noen biler siden 50-tallet - med suksess. Også har du baller til å snakke ned om det #-o

Mens BMW fislet rundt med 4ere spyttet Mercedes ut 6.3 V8ere i små sedaner. Når BMW presterte å putte turbo på firern og noen små seksere kjørte Mercedes 6.9 liters sedaner som var verdens beste bil i årevis. BMW klarte å konkurrere på 90-tallet, men på 2000-tallet fortsatte Mercedes med V12 biturbo o.l. mens det nærmeste BMW kom var en V10er i et par-tre år. De siste 7-8 årene har Mercedes fortsatt å dominere med gromme motorer, mens BMW har rotet seg vekk i underskogen som består av en miks av inkompetanse og politisk korrekthet.

SLS-elbilen kom på veien for mange år siden. I8 har BMW brukt evigheter på, og den er fortsatt ikke på veien. BMW har mye til felles med franske produsenter - de gjør det glimrende i showroomet, men de sliter med å levere varene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på rudskogen, i 2005 tror jeg det var, når Vidar Strand kjørte E34en med over 1000hk på bane for første gang. Heelt sinnsykt og de andre bilene som hadde vært badass as fuck med 5-600 hk frem til da ble parkert.

Det var på en måte et generasjonsskille på bana den dagen og det samme har på en måte skjedd i bilindustrien generelt. Ny teknologi og knowhow genererer imponerende tall og målinger og de tror jeg ikke vi ser slutten på før bellona får bestemme 100% over utslippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - vektreduksjon er noe engelskmenn har syslet med i 60 år. Er på tide at feite pølsetyskere tar hintet om hvor man finner ekte kjøreglede. 1500-1600 kg er fortsatt tungt - for tungt til å få skikkelig god respons og følelse.

Jeg er imponert over hvordan du snur med vinden og mener at AMG er lite korrekt i 2014 - snakker vi hykler?

Mercedes går for å produsere de beste V12 og V8 på markedet. Mercedes har bygd beist av noen biler siden 50-tallet - med suksess. Også har du baller til å snakke ned om det #-o

Mens BMW fislet rundt med 4ere spyttet Mercedes ut 6.3 V8ere i små sedaner. Når BMW presterte å putte turbo på firern og noen små seksere kjørte Mercedes 6.9 liters sedaner som var verdens beste bil i årevis. BMW klarte å konkurrere på 90-tallet, men på 2000-tallet fortsatte Mercedes med V12 biturbo o.l. mens det nærmeste BMW kom var en V10er i et par-tre år. De siste 7-8 årene har Mercedes fortsatt å dominere med gromme motorer, mens BMW har rotet seg vekk i underskogen som består av en miks av inkompetanse og politisk korrekthet.

SLS-elbilen kom på veien for mange år siden. I8 har BMW brukt evigheter på, og den er fortsatt ikke på veien. BMW har mye til felles med franske produsenter - de gjør det glimrende i showroomet, men de sliter med å levere varene!

Men hva hjelper det når de ikke klarer å hverken lage eller kjøpe en garkasse som er brukende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...