Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mye man må kjøre for fort i danmark og tyskland før man blir fotgjenger? :P

Dette har blitt mye strengere de siste årene her i Danmark. Nå mister man lappen allerede ved 160 Km/t på motorveiene. Det er også opprettet et fellesnordisk politisamarbeide som medfører at grove "norske" saker (som f.eks å miste lappen) automatisk blir overført til en politistasjon nær deg. Der vil du bli tiltalt etter norske regler og evt. dømt deretter.

http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Boeder-og-straf/Boedetakster/Motorkoeretoej/Beregner.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bmw museumet. Er det åpent hver dag? Bare og møte opp i München?

BMW Welt (BMW Verden) er stort sett åpent hver dag 09:00-18:00. BMW Museet er stengt på mandager, men ellers stort sett åpent hver dag 10:00-18:00.

http://www.bmw-welt.com/de/visitor_information/opening_times.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, trodde det var samme greia :) er det autobahn med mye fri fart etter Kiel? Lysten på en Roadtrip til München :) med kielfergen

Det er en del strekninger fra Puttgarden hvertfall som er "fri" fart. Det betyr ikke at du kan kjøre bånn gass som en idiot. 

Om du cruiser i 130 -> så merk deg at om du kræsjer er det den som kjører over 130 som får skylden.

Det har skjedd mye de siste 5 årene ang fri fart på autobahn. Mye 130 soner, og er det veiarbeid er det veldig lurt å holde fartsgrensen.

Skal ikke skryte på meg at jeg er noen engel, fikk testa 6ern godt på vei til Hamburg i påska. Men det er viktig å være klar over disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert greit, men er som sagt en del 130 soner der. Oftest rundt byer etter det jeg har merket meg.

Jeg har bruker å holde de sonene som er satt. Men når det ikke er satt noen fartsgrense så gir man på litt :)

Har du en GPS med fartsone visning ser du enkelt når du kan gasse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoen og C klassen fikk kjørt seg det de kunne når jeg var i Tyskland...ingen kontroller eller noe...130sona ble passert i 180...og likevel ble jeg forbikjørt... Men var påpasselig på å gasse når jeg så tyskregga biler grise... lokalfolka vet vel hvor de kan kjøre fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...