Skulebollen Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Det finnes faktisk en eller annne paragraf som inntreffer ved forbikjøring, til fordel for den som kjører forbi. Husker ikke ordlyden nå, men skal se om jeg finner den.Så det man må gjøre da er og ikke godta bot/beslag så er det faktisk ett lite håp?
awt Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Jeg vet ikke helt når man kan benytte seg av denne paragrafen, men den bør jo telle inn når man akkurat passerer grensen for å miste lappen som i det tilfellet her. Kjører man endel over dette igjen vil jo farten være "vesentlig høyere".
316 Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 jeg er helt Brian O conner bak ratttet skulle likt å se politiet følge etter meg Jeg trodde et lite øyeblikk at du var seriøs men nå vet jeg ikke lenger... !!! Shattered, Skårholen og noekult reagerte på dette 3
flobben Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 jeg er helt Brian O conner bak ratttet skulle likt å se politiet følge etter meg Han som kjørte seg i hjel?
Sjøbuse Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Nei. Det er bare en film karakter. Skuespilleren som spillte denne rollen omkom i en bilulykke der han var passasjer. Shattered reagerte på dette 1
adne95 Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 kommer jo helt an på hvem som kjører purkebilen, noen er desperadoer/cowboyer (en purk i bil fulgte etter en kamerat på cross utpå ett jorde/lignende i en jævli fart, er nødt te å ha slått i stykker alt som var under den passaten ), når jeg har hatt de etter meg har de bare gitt opp så fort jeg kjører av veien var en som ble luskende rundt i området i timesvis etterpå da..
Sjøbuse Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 kommer jo helt an på hvem som kjører purkebilen, noen er desperadoer/cowboyer (en purk i bil fulgte etter en kamerat på cross utpå ett jorde/lignende i en jævli fart, er nødt te å ha slått i stykker alt som var under den passaten ), når jeg har hatt de etter meg har de bare gitt opp så fort jeg kjører av veien var en som ble luskende rundt i området i timesvis etterpå da.. Aha. Så det er kammeraten din som skal ha regninga på dette da?
adne95 Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Aha. Så det er kammeraten din som skal ha regninga på dette da?hæ? jeg så ikke den politibilen etterpå, hørte bare at den fikk kjørt seg i terrenget
Gjest Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Jeg trodde et lite øyeblikk at du var seriøs men nå vet jeg ikke lenger... !!! hahaha jeg drev å tullet litt idag med denne diskusjonen håper ingen tok det seriøst xD
evi Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Altså, det er ulovlig å stikke ifra politiet, men når de ødelegger bilene ved å kjøre ut på jorder så syntes jeg det skal bli tatt rett fra lønna.. Det er mest sannsynlig snakk om noe relativt ufarlig på en crossykkel uten skilt el. situasjonen hadde vært en annen om han hadde stått bak grove kriminelle handlinger. Handler om prioriteringer.. adne95, M|Fjeld og Shattered reagerte på dette 3
Sjøbuse Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Altså, det er ulovlig å stikke ifra politiet, men når de ødelegger bilene ved å kjøre ut på jorder så syntes jeg det skal bli tatt rett fra lønna.. Nå var dette bare en spøk fra min side. Den politibilen ble ikke kjørt ut på et jorde. Ble brukt i en biljakt der politibilen ble kræsjet inn i den andre bilen med vilje. En såkaldt "PIT maneuver" for og stoppe bilen som stakk av. Politibilen er fikset igjen. Vet ikke hvem som betalte desverre.
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Aha. Så det er kammeraten din som skal ha regninga på dette da? skada firmabilen.jpg Norske politiet skulle hatt Ford Crown Victoria som i USA, de bilene skal det mye til for å kjøre i stykker i en biljakt. Men jeg har sett den del på britiske Traffic Cops og Motorway Cops og de kjører for det meste BMW 3 og 5 serie, de er ikke redde for å la bilene få gjennomgå der heller. Det går så plastikken spruter av og til, de er ikke redde for "kroppskontakt" for å si det sånn
adne95 Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Altså, det er ulovlig å stikke ifra politiet, men når de ødelegger bilene ved å kjøre ut på jorder så syntes jeg det skal bli tatt rett fra lønna.. Det er mest sannsynlig snakk om noe relativt ufarlig på en crossykkel uten skilt el. situasjonen hadde vært en annen om han hadde stått bak grove kriminelle handlinger. Handler om prioriteringer.. yes, kom etter når han kryssa veien for å kjøre i skogen. Kjører aldri på veien med mindre det er snakk om å krysse for å ta seg opp i skogen. Politiet her ska visstnok sette inn store ressurser på å få tatt folk som kjører cross... men vi er da ikke i veien for noen, jeg kjører hvertfall bare på tomgang forbi/i nærheten av folk, og kjører langt faenivold innpå fjellet på skogsveier/hogstfelt. Bedre å bruke ressurser på å ha politifolk klare når det f.eks er vold på kveldstid i helgene eller innbrudd osv.. Flere episoder her der purken ikke har hatt kapasitet te å komme til innbrudd eller andre relativt alvorlige ting, men å ha flere patruljebiler stående her en hel dag for å vente på eventuelle crossere??
Gjest Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 det er det som irriterer meg, politiet i norge går hardt ut mot slike bagateller og er aldri der når det skjer alvorlige saker
Sjøbuse Skrevet Juli 12, 2014 Skrevet Juli 12, 2014 Vel. Kjøringa på den veien (selv om han bare krysset veien) var ulovlig. Heller ikke kjøring i skoge trenger å være en bagatell. Jeg var i skogen med klassen min da jeg gikk på barneskolen. Det kom da en fyr på sykkel som nesten sykla oss ned fordi det var litt uoversiktelig. Han kom i 10-14 km/t kanskje. Hadde det istede vært en crosser som kom i 50 hadde han ikke hatt kjangs å stoppe. Og mest sansynlig avliva en 3-4 unger. Så uskylig ufarlig kjøring i skogen trenger ikke å være så trygt. Mye uventet kan skje. Derfor kan også dette være alvårlig nok til at det blir prioritert fremfor andre ting.
Anbefalte innlegg