Ess Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Første gangen jeg hører om dette problemet, men å la være å kjøpe en 335I fordi det er en problemmotor er jo også feil. Er ikke flere feil med disse enn med andre biler generelt, ingen motor er feilfri. S54 er en knall bra motor men spørsmålet er jo om man vil ha en nå gammel bil og tørst bil kontra en nyere konstruksjon som går nesten like bra. Torbfer sier jo seg at han egentelig ønsker seg noe nyere som han i større grad kan kjøre bekymringsfritt på vinteren. E46 M3 gjør 0-100 på 5,2 sekunder mens E92 335i bruker 5,5 sekunder, det er en forskjell man ikke vil merke en gang. Videre så leverer E92 335i ett blandet forbruk på 0,95 l per mil mens M3 forbruker 1,25 liter på blandet, og jeg skal ikke en gang begynne på forsikringspriser... Det er helt klart at det hadde vært kult om alle kjørte M3 men noen må tenke litt fornuft oppi det hele og da er E92 335I ett meget bra kompromis mellom ny bil, høye ytelser og levlig forbruk Der er iallfall min mening og forslag. Å la være å kjøpe en A6 2,5 TDI fordi det er en problemmotor er vel også feil da? Jeg ser til stadighet at du fraråder å kjøpe den og den bilen fordi den har en problemmotor, men når det er snakk om BMW er det tydeligvis ikke så farlig ... Snakker vi skylapper? Skulebollen, Haug og noekult reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Å la være å kjøpe en A6 2,5 TDI fordi det er en problemmotor er vel også feil da? Jeg ser til stadighet at du fraråder å kjøpe den og den bilen fordi den har en problemmotor, men når det er snakk om BMW er det tydeligvis ikke så farlig ... Snakker vi skylapper? Nå er det jo slik at problemene som som omhandler 2,5 TDI motoren er vesentlig mer omfattende enn problemene som nå plutselig dukket opp på N54. 2,5 TDI er en motor flere aktører i bilbransjen advarer mot og det er ikke tilfelle med N54. BMW har vel ingen moterer som er allment kjent som problemmotor, det må vel i såfall være de variantene av M57 som sleit med Swirlflaps Det er klart at alle motorer sikkert har litt smårusk, ingen er feilfri men vi snakker om størrelsen på omfanget her
Merrushe Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 som nå plutselig dukket opp på N54 At du aldri har lest noe negativt om den motoren ( eller andre BMW motorer) er jo ingen stor overraskelse. Det ryktes at bjørner driter i skauen og? Problemene har vært velkjente i flere år, mange amerikanere og engelskmenn tør ikke eie eldre N54 35i motorer uten en form for garanti. Det at det er nyheter for deg, betyr ikke at det ikke er et velkjent problem. N54 er en fin motor, men den har sine problemer. Det finnes mange mere pålitelige motorer i bmw`s portefølje. http://www.autospies.com/news/Have-A-BMW-With-An-N54-See-Why-These-Guys-Are-Pissed-58306/
awt Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Ang. N54 så er dette "velkjent" ja. Det finnes veldig mye om dette på amerikanske forum, og det er også noen tråder om det her inne. Det kan vel sjekkes opp mot chassinr hvilken årsmodell det er.Mnja, man får normalt bare opp produksjonsdato, men så lenge denne er etter september, er det uansett nesteårs modell.
316 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Du må tåle litt fleip etter å ha spammet ned Bimmers med pengesnakk og huskjøp i flere måneder nå om hvor fantastisk billig det er Er det noe jeg etterhvert har lært meg her i livet, så er det at man som regel får det man betaler for, og ingenting er gratis. Utenom bussen til Ikea da. Den er gratis Jada! Men er vel heller ikke nødvendig å sitte på vakt for å slenge drit når jeg legger ut noe! Det finnes ikke en eneste ku på flere mils omkrets her.Ps; Tok bilde av denne her om dagen, men dette er vel kanskje en sånn bondebil det?
Merrushe Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Jada! Men er vel heller ikke nødvendig å sitte på vakt for å slenge drit når jeg legger ut noe! Det finnes ikke en eneste ku på flere mils omkrets her. Ps; Tok bilde av denne her om dagen, men dette er vel kanskje en sånn bondebil det? WP_20140729_001.jpg Ligger som en hai i rundkjøringa når du legger ut noe , på hugget Neida. Huset ditt ser kjempeflott ut, men det blir litt hummer og kanari å sammenligne boligpriser på landet og i de sentrale hovedstedene. Man får mye mer på landet, helt enig i det. Nedsiden er jo at man ikke har råd til å flytte tilbake senere. Men om det er for alltid at man flagger ut ser jeg absolutt poenget! Fin Porsche...
Fredrik Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Man får mye mer på landet, helt enig i det. Nedsiden er jo at man ikke har råd til å flytte tilbake senere. Men om det er for alltid at man flagger ut ser jeg absolutt poenget! Et alternativ i denne settingen er hvis selve byområdet utvides kraftig. Nå snakker man jo om østlandsregionen som et sammenhengende by/befolkningsområde. Dette området strekker seg fra Moss/Horten og helt opp til Hamar/Elverum. Det vil derfor i nær fremtid bli helt alminnelig å pendle fra f.eks Elverum til Oslo. Hvis eller når NSB får skikkelig fart på togene vil det trolig ikke ta mer enn ca. 45 minutter med toget inn til Oslo. Det tar til sammenligning ca. 30 minutter med Linje 1 fra Voksenkollen til Stortinget... sannelig noe å tenke på... hermanoo90 reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Skal ut å besiktige en E39 528i, hva ser man etter på denne motoren?
noekult Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Ps; Tok bilde av denne her om dagen, men dette er vel kanskje en sånn bondebil det? WP_20140729_001.jpg Oh Lawd, why wont you buy me, a Porsche 964 Carrera 2... My friends all have BMW's, I must make amends... lolz Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Hehe, fikk meg nettopp en overraskelse over at en god gammel kamerat har blitt homo... Ikke snakka så mye med fyren de siste 3 årene etter han flytta til Oslo men vi skjønte vel egentelig hvor det gikk når han kjøpte seg hvit Audi A1 her for noen år siden Har ingenting i mot de som ferdes i feil fil men man kan ikke hjelpe for at man får seg en overraskelse når noen du trodde du kjente godt kommer ut av skapet
Kattlikzm Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50449780&searchclickthrough=trueHva synes folk om denne? Er på utkikk etter en ny speilrefleks. Gidder ikke å kjøpe ny da jeg ikke har råd akkurat nå. Har folk noen anbefalinger? Ps: Setter STOR pris på om folk kan øke kunnskapen min innen speilreflekskamera. Jeg kan absolutt INGENTING, men vil lære meg å ta proffe bilder.
awt Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Husk at det som regel er personen bak kameraet som er "hovedproblemet", ikke selve kameraet. 7D betegnes som et proffkamera, så om du har et enklere kamera i dag har du nok kanskje mye å gå på der før du trenger å oppgradere.
Kattlikzm Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 har ingen kamera idag hehe. Har alltid hatt lyst på et proft kamera, men bil kostnadene har stått i veien hele tiden. Nå som jeg endelig har litt penger til overs tenker jeg å bruke dem på et bra kamera
awt Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Jeg hadde nok heller satset på et 700D, 650D e.l. (gjerne brukt) og lagt litt penger i en god linse. Jeg har selv et 650D som jeg kjøpte for to år siden, og jeg er ikke i nærheten av å utnytte kameraet engang.
hermanoo90 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Nytt og bra er for eksempel denne: Canon EOS 700 D med 18-55mm http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/systemkamera/EOS700D1855IS/canon-eos-700d-systemkamera-m-18-55-mm?scid=Pricecomparison2989 Så kan du føye til med objektiv etterhvert.
Anbefalte innlegg