Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har katt, en sær en.. Liker aller best å være for seg selv, eller i nærheten av deg når du feks. holder på ute. Litt i bakgrunnen. Når kvelden kommer og dagsrevy-vignetten kommer på, så skal det sittes på fanget i sofaen og koses på hennes premisser.

Ekstremt opptatt av mat, med årene har den blitt mer sosial, men liker ikke fremmede, særlig ikke fremmede som ikke håndterer katter. En person som er vant med å premiere en hund ved å klappe voldsomt på den og si noen fine ord til den får som oftest et forsiktig bitt på hånda for å bli advart(av katten altså), det skal klappes på bestemte måter.

Vil den være i fred, så gir den et relativt greit signal om det:

10409694_10154245180380341_5442378229316

Det jeg liker er at den kjenner våre daglige rutiner, lufter seg selv og passer på å få luftet seg til de samme tidene hver dag. Våkner samtidig med en eller flere om morgenen, skal drikke litt vann fra boblebadet hver morgen(tapper bittelitt vann oppi), får mat, lufter seg, får komme inn, er alene hjemme fram mot ettermiddagen(sover for det meste) og møter deg i gangen når du kommer hjem. Kaster seg ikke over deg, men kommer for å hilse på uten nærkontakt, for så å følge deg opp til matskålen for mat. Rett etterpå skal den vaske seg og ca. 5 minutter senere slipper man den ut. Ved besøk er den gjerne nysgjerrig og litt skeptisk, sitter den besøkende i sofaen lenge nok skal den sørge for å sette lukt på den besøkende ved å forsiktig sette seg på fanget. Ikke noe mas :P

Hunder er flotte greier det, de blir ordentlig glad i deg og alt det der, men å komme på besøk til et hjem hvor det befinner seg en hund er litt av et mas.. Evt. om man får besøk av en hund i hjemmet, så dreier alt seg om denne hunden. Blir som å få besøk av noen som helst bare vil se på Tven din på Lørdagskvelden(Norske Talenter, X-Factor blablabla).

Skrevet

Vi har en katt...lat og dum..detter ned fra bordkanter og sånt..men ålreit... søstra mi har en katt..hun er litt psycho...angriper og biter og dreper bamser... men hun er søt :P

Skrevet

Katter er minst 10 ganger smartere enn selv de smarteste hundene. Katter er sofistikerte dyr som ikke bruker mer krefter enn høyst nødvendig. Tamme hunder løper rundt på måfå og virker ofte totalt forvirret... spesielt fuglehunder og terrier. Allikevel skal jeg aldri ha en katt. Jeg elsker hunder for hva de er og spesielt langhårete dvergdachser. Vår nåværende er godt over 13 år gammel og still going strong. Hun er en deilig gammel dame og det beste hun vet er å spise gulerøtter... :)

Skrevet

hadde faktisk en pitbull for en del år siden..nydelig skapning som var akkurat kosete og akkurat aggressiv og akkurat leken nok til at dagene som student i en stor villa i BØ telemark gikk flyktig forbi!

post-42422-0-05754500-1408702552_thumb.j

post-42422-0-91639500-1408702552_thumb.j

Skrevet

Hadde en liten Kampfisk for noen måneder siden. Det ble totalt fiasko på alle måter..

Kjøpte en stor bolle for å ha fisken i, men den dagen jeg dro for å hente den på dyrebutikken, greide jeg å knuse glassbollen :( Missforsto det de sa på dyrebutikken om å "rense" bollen. Jeg trodde de sa at jeg skulle ha i kokende vann for å rense den skikkelig og gjøre den steril, men det de egentlig mente var jo å koke vannet, så kjøle ned og bruke vannet i bollen for å unngå at fisken ble syk. 

Iallefall, der sto jeg med knust bolle og en liten kampfisk med navn "Beemer" som fremdeles bodde i den lille plastposen fylt med litt vann fra dyrebutikken. I stress og delvis panikk, fant jeg en blomstervase i glass med litt størrelse. Jeg fant ut at det fikk være bra nok til jeg fikk tak i ny glassbolle. De første timene så det ut som Beemer hadde det bra, han fikk litt mat og hadde et lite slott han kunne hjemme seg i. Morgenen dagen etter, var Beemer død, og ble skylt ned i dass. 

post-70993-0-80073100-1408705098_thumb.j

Skrevet

Jeg har 2 katter, de er svære som gauper og generelt bare episke. Jeg har sett begge håndtere store/sinte hunder uten så mye som å blunke. Har jeg en dårlig dag får jeg alltid selskap på fanget. Spesielt den ene katta mi lodder ofte stemningen, han mjauer på sin litt raspete/hese måte og ser an responsen han får. Er det happy goodtimes lar'n meg ofte være i fred, er responsen litt mer laber kommer'n luskende. Litt bakvendt igrunn :wink:

Vi hadde en pusekatt som la _alle_ mennesker skikkelig for hat, tilogmed oss i heimen. Vi snakker 0 fysisk kontakt og 0 vilje til å interagere med mennesker. Bortsett fra èn gang, da jeg og fruen besøkte min mor som lå for døden. Det første denne noe mannevonde katta gjorde da vi åpnet buret var å hoppe opp i sofaen der min mor lå og legge seg varsomt over føttene hennes. Det satte spor i meg, det er enda noe av det vakreste OG noe av det snåleste jeg har opplevd.

Skrevet

Må si meg enig med Fredrik her. Katter er mye smartere. Var på sommerferie med brødrene mine i år.

Vi kjørte da 3 campingbiler. Alle bilene har markiser. Stropper som holder markisene nede ved vind. Stoler og bord hadde vi også masse av.

post-49693-0-95135100-1408705706_thumb.j

Begge brødrene mine har hund. En yorksher terrier hver.

De hadde ca 10 meter bånd hvær. Iløpet av 1 min så hadde de ca 20 cm å gå på fordi de viklet seg inn i markiser, stoler og bord hele tiden. Fikk nesten ikke gjort annet enn å knyte løs hunder.

Katta jeg hadde for mange år siden var med på en helgetur og satt i bånd en gang. Den gikk alltid samme vei tilbake. Var vel et par ganger iløpet av helgen ho satt fast med litt kortere bånd. Men ikke i nærheten av de kuntene de hundene laga.

Skrevet

Kanskje vi skulle fått til den kebaben alle skryter av på tåsen?

Den er go. Men har smakt bedre på barish på Jessheim og en som jeg ikke husker på Skedsmo.
Skrevet

hadde faktisk en pitbull for en del år siden..nydelig skapning som var akkurat kosete og akkurat aggressiv og akkurat leken nok til at dagene som student i en stor villa i BØ telemark gikk flyktig forbi!

Har du bodd her?!? :o ute å pressa runder i gata med rånerene da tenker jeg? :P

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...