Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hva står på selve DACen? Jeg vil tro denne kameraladeren du har funnet gir litt for lite strøm, 300mA sett mot 1A er litt forskjell.

5V/1A(typisk spenning/strøm) mobillader kan funke(altså USB lader). Dette kan du trikse til ved å lodde litt :) Skjøt apparatledningen fra strømforsyningen som ikke passer mot en USB kabel slik at den passer i evt. mobillader med USB. Evt. Let etter noe mer passende i ledningsskuffen i boden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hva som kan være galt med scootern min? :P

Noen ganger starter den og går helt fint fra første kick, andre dager må jeg stå i to minutter å kicke for å få fyr på den, men når den først er i gang, så går den som en drøm... Hittil har jeg bare prøvd å bytte plugg, noen gode innspill på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette spørsmålet har vært stilt mange ganger før, men svaret forandrer seg også med tiden så jeg spør likevel :smile:

Hvilken av tv serier som er ferdig anbefaler dere?

Gidder ikke begynne på en ny serie som ikke er ferdig enda. Liker å se fortsettelsen når jeg vil :)

Har sett blant annet The wire, Sopranos, The shield, Breaking bad, dexter, prison break, lost, oz og sikkert flere :smile:

Sent from my iPad using Tapatalk HD

mange forslag her, men ingen har sagt Banshee!  er ikke ferdig da, men er to sesonger ute. nye kommer ikke før i 2015.. :( 

under the dome var helt ok mener jeg, akkurat starta på vikings, som virker ok :)   har jo kommet mer 24 og, men husker ingenting fra tidligere sesonger.. lyst til å prøve å se alt fra start t slutt, men det blir mange timer foran skjermen :P

Jeg fikk tips om The Killing, en amerikansk serie som er basert på danske forbrytelsen. Har ikke sett forbrytelsen, men the killing svarer iallefall til forventingene foreløpig. Er litt usikker på om det er ferdig, men det finnes mange sesonger til nedlastn.... eeeeh, kjøp.

så på den før, ble ikke helt overbevist mener jeg å huske..  trur jeg så forbrytelsen og, husker ikke :P  

Noen som har peiling på hva som kan være galt med scootern min? :P

Noen ganger starter den og går helt fint fra første kick, andre dager må jeg stå i to minutter å kicke for å få fyr på den, men når den først er i gang, så går den som en drøm... Hittil har jeg bare prøvd å bytte plugg, noen gode innspill på hva som kan være feil?

farge på gamle tennpluggen?  kan være veldig mye forskjellig egentlig, feil tomgangsinnstillinger på gassern kanskje? er det autochoke så kan det være den som kødder f eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du ett diagram fra Auto Motor und Sport som viser driftsikkerheten på A6, E-klasse og 5-serie :) Dette er ifra 2004 og grunnlaget er i større grad basert på E39 da E60 da bare var ca to år som modell og ikke gammel nok for ett slikt grunnlag.

attachicon.gifimage.jpg

Hadde helt glemt den ubetydelige diskusjonen jeg så beklager at du måtte vente så lenge ;)

Står jo 2005.. Det eneste jeg ser i det diagrammet er at BMW og ikke minst Audi er mer pålitelig enn Mercedes. Det lille jeg klarer å tolke av tekst fra det uklare bildet er blant annet "max 3 jahre alt", altså maks tre år gammel bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farge på gamle tennpluggen? kan være veldig mye forskjellig egentlig, feil tomgangsinnstillinger på gassern kanskje? er det autochoke så kan det være den som kødder f eks?

Husker ikke fargen på den gamle, men har den liggende, så kan alltids ta en sjekk i morra! Den går veldig lavt på tomgang ved kald motor, men det er ikke noe problem så lenge den er varm. Når den er kald går den så lavt at den dør ut dersom jeg ikke har litt gass. Det er nok autochoke og om jeg ikke tar helt feil, så det og kan jo være noe ja, ettersom det kommer og går helt sporadisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke fargen på den gamle, men har den liggende, så kan alltids ta en sjekk i morra! Den går veldig lavt på tomgang ved kald motor, men det er ikke noe problem så lenge den er varm. Når den er kald går den så lavt at den dør ut dersom jeg ikke har litt gass. Det er nok autochoke og om jeg ikke tar helt feil, så det og kan jo være noe ja, ettersom det kommer og går helt sporadisk.

God komp? Bunnpakning lekker ikke? Har flere ganger hatt lignende problem når bunnpakningen har vært dårlig. En varm sylinder utvider seg og gir mindre lekkasje, dermed forsvinner ofte problemet når motoren er varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 318ia er tydeligvis freske greier, hele 279km/t toppfart,

DSC_0137-1.jpg

bare jeg som leser gjennom instruksjonsboka på min "nye" 318i (desverre ikke a får jeg vell si da :P )

Ja, det er jo tross alt offisielle tall fra BMW dette. Så vi må bare konkludere med at det er fakta som ikke kan motbevises :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner moralleken! Golfen er lagt ut til salgs på finn.no. Hvor går grensa for ærlighet? Skal noekult være 100% ærlig, og aldri få solgt bilen? Eller skal noekult være en drittsekk, bare svare vagt på det kjøper spør om (er tross alt kjøper sin oppgave å gjennomprøve bilen) og få solgt bilen?

That's the question. (jeg er så kul at jeg blander inn engelsk innimellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...