Fredrik 90 Skrevet September 13, 2014 Share Skrevet September 13, 2014 Holder deg pigg når du vet at bilen kan havarere når som helst Roadtrips med gamle biler = kan skje hva som helst hehe Er forsåvidt noe i det der ja Var litt anspent da jeg dro nedover i Tyskland med E34en i våres, men ca halvveis i Danmark så var all tvil glemt og jeg kjørte av gårde som det skulle være en ny bil. Å dra på langtur i gammel bil er ikke noe problem bare man kjenner bilen godt nok, og det føler jeg at jeg gjør. Jeg stoler på denne gamle bilen fordi jeg stoler på at bilen er godt vedlikeholdt av meg selv og jeg har sørget for at den er i god stand. I morgen kan jeg godt sette meg i min 20 år gamle 520i og kjøre non stop til München, det hadde jeg ikke vært redd for i det hele tatt. Ville bare ha peilet oljen, sjekket reservehjul og jekk før jeg satte avgårde Blir nok kanskje en tur til Nord Italia med bilen om noen år, vil ned til Villa de Estate ved Comosjøen. Har også en liten plan på å kjøre ned til München i forbindelse med E34 30 års jubileum i 2018 som det snakkes om allrede nå, som en liten avsluttning på lang og tro tjeneste som "daily driver". Tiden vil vise, men planen er å ha bilen på veien til da så lenge noe uventet ikke dukker opp Til neste år har jeg hatt bilen i 3 problem fire år, da er det bare å håpe på 3 problemfrie år til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 13, 2014 Share Skrevet September 13, 2014 MX5 er for femiklatter Når jeg drar ut og kjører denne: ...så pleier jeg å ta på meg et antrekk som ligner på det denne sjarmøren bruker: Hver gang jeg møter folk i halvgamle Chevrolet Tahoe 6.5TD blunker jeg og vinker med puselanken til kjekkasen bak rattet Diiesel og Kvasi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 13, 2014 Share Skrevet September 13, 2014 MX5 er for femiklatter Mens halvstore ubrukelig amerikanske er for folk som er usikre på seg selv ja? noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Noen kjører frisørbiler med symaskin motorer og tror det er bilentusiast nirvana mens andre kjører anvenlige bruksbiler med V8er og tror de er uovervinnlige, ett sted midt i mellom der finner du riktig redskap. Der 911 blir en penisforlenger for usikre eiendomsmeglere kommer BMW M5 inn i bildet, bil for ekte mannfolk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Etter det jeg har skjønt så har mange 911 eiere også M5... Er de da skikkelige menn med små peniser? Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Etter det jeg har skjønt så har mange 911 eiere også M5... Er de da skikkelige menn med små peniser? Tja, det er vel nettopp derfor de må supplere med en 911 i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Noen kjører frisørbiler med symaskin motorer og tror det er bilentusiast nirvana mens andre kjører anvenlige bruksbiler med V8er og tror de er uovervinnlige, ett sted midt i mellom der finner du riktig redskap. Der 911 blir en penisforlenger for usikre eiendomsmeglere kommer BMW M5 inn i bildet, bil for ekte mannfolk Ingenting er bedre enn fri flyt av fordommer... Jeg hadde en MX-5 1.6 og M5 3.8 samtidig, og solgte sistnevnte først siden kjøregleden ikke er like lett tilgjengelig der. Dette er jo høggamle biler nå, men selv oversatt til 2014 så tror jeg situasjonen er ganske lik. Jeg ser ikke essensen i en F10 M5 - det er en feit, falsk faen, og jeg mener du finner samme gleden i en tilsvarende MX-5 NC 2.0l Sport med 160hk. Jeg foretrekker roadstere hver dag framfor en overvektig luksusbil som gir høy nabofaktor. Jeg har skjønt at du er forelsket i F10 generelt, men personlig synes jeg dette er en døll og overkomplisert bil. Og forresten, en 911 uansett generasjon gruser en M5 uansett generasjon i kjøreopplevelse. 911 er kanskje meglerbil nr1, men hva er F10? Ser flere F10/F11 langs veien enn jeg ser Opel Insignia, Citroen C5, MB W212 (ikke taxi), Mazda 6... Jeg har pr dags dato en Mondeo, og dette er en pen bil med gode kjøreegenskaper og enorm bagasjeplass. Jeg finner ikke et eneste argument for å svi av 200 000 kr mer på en tilsvarende F10/F11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Du er ikke mann før du gir faen i andres meninger flonoen, Diiesel, Shattered og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Ingenting er bedre enn fri flyt av fordommer... Jeg hadde en MX-5 1.6 og M5 3.8 samtidig, og solgte sistnevnte først siden kjøregleden ikke er like lett tilgjengelig der. Dette er jo høggamle biler nå, men selv oversatt til 2014 så tror jeg situasjonen er ganske lik. Jeg ser ikke essensen i en F10 M5 - det er en feit, falsk faen, og jeg mener du finner samme gleden i en tilsvarende MX-5 NC 2.0l Sport med 160hk. Jeg foretrekker roadstere hver dag framfor en overvektig luksusbil som gir høy nabofaktor. Jeg har skjønt at du er forelsket i F10 generelt, men personlig synes jeg dette er en døll og overkomplisert bil. Og forresten, en 911 uansett generasjon gruser en M5 uansett generasjon i kjøreopplevelse. 911 er kanskje meglerbil nr1, men hva er F10? Ser flere F10/F11 langs veien enn jeg ser Opel Insignia, Citroen C5, MB W212 (ikke taxi), Mazda 6... Jeg har pr dags dato en Mondeo, og dette er en pen bil med gode kjøreegenskaper og enorm bagasjeplass. Jeg finner ikke et eneste argument for å svi av 200 000 kr mer på en tilsvarende F10/F11. Da kan jeg dele hvorfor jeg ikke ser fasinasjonen i en MX-5. For det første er den stygg som faen, for det andre er den dau som faen, for det tredje har den eldgammel teknologi, for det femte har den pyton kjørekomfort og for det sjette er og blir det en kvinnfolkbil. F10 M5 er stor og feit ja (hvorfor snakker du om F10 egentelig, hvem har nevnt den her), men den flytter seg styggfort rundt Nurburgring så andre superbiler virkelig må trø til for å kunne holde tritt. M5 er jo liksom referansen i klassen som alle de andre produsentene hele tiden strekker seg etter, og noen klarer etter mye arbeid å nå målet å matche M5. Også slipper BMW biler som M5 30 Jarhe bare for å "haha, vi kan uansett bedre en dere" Joda MX 5 er sikkert en artig gokart rundt svingene, men du vil fort sitte å jokke forover i setet med pedalen i gulvet på rettstrekka mens dieselsedaner blåser forbi deg.... Hvis det er sånn at en bil blir dårlig pga at den selger mye så burde jo 911 ligge riktig så tynt an, er vel snart ikke ett gatehjørne i Oslo hvor det står en slik forfinet Folkevogn. Selvsagt gir den bedre gjøreopplevelse enn en M5, men skulle det ikke bare mangle at den sportsbil som 911 skulle kjøre bedre enn en familiesedan. Men går vi ned ett hakk til M3 så finner vi vel den eneste bilen som klarer puste 911 lengst opp i nakkehåra. Nei det var nok Mondeo diesel og Miata vi alle skulle kjørt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Du snakker om M5 som referansebil, da skal du vite at MX5 også er ansett som en referansebil i sin klasse. det var nok Mondeo diesel og Miata vi alle skulle kjørt ja En sliten E34 og en diesel BMW er nok det alle skulle kjørt. Diiesel og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Også slipper BMW biler som M5 30 Jarhe bare for å "haha, vi kan uansett bedre en dere" Til Mercedes kommer med BlackSeries.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Da kan jeg dele hvorfor jeg ikke ser fasinasjonen i en MX-5. For det første er den stygg som faen, for det andre er den dau som faen, for det tredje har den eldgammel teknologi, for det femte har den pyton kjørekomfort og for det sjette er og blir det en kvinnfolkbil. F10 M5 er stor og feit ja (hvorfor snakker du om F10 egentelig, hvem har nevnt den her), men den flytter seg styggfort rundt Nurburgring så andre superbiler virkelig må trø til for å kunne holde tritt. M5 er jo liksom referansen i klassen som alle de andre produsentene hele tiden strekker seg etter, og noen klarer etter mye arbeid å nå målet å matche M5. Også slipper BMW biler som M5 30 Jarhe bare for å "haha, vi kan uansett bedre en dere" Joda MX 5 er sikkert en artig gokart rundt svingene, men du vil fort sitte å jokke forover i setet med pedalen i gulvet på rettstrekka mens dieselsedaner blåser forbi deg.... Hvis det er sånn at en bil blir dårlig pga at den selger mye så burde jo 911 ligge riktig så tynt an, er vel snart ikke ett gatehjørne i Oslo hvor det står en slik forfinet Folkevogn. Selvsagt gir den bedre gjøreopplevelse enn en M5, men skulle det ikke bare mangle at den sportsbil som 911 skulle kjøre bedre enn en familiesedan. Men går vi ned ett hakk til M3 så finner vi vel den eneste bilen som klarer puste 911 lengst opp i nakkehåra. Nei det var nok Mondeo diesel og Miata vi alle skulle kjørt ja Vel, utseende er smak og behag. Så jeg kan ikke krangle med deg på den. Jeg elsker "less is more"-designet. Noe av poenget med en MX-5 er at den ikke skal være for godt motorisert. Det er MYE mer morsomt å kjøre ræva av en "undermotorisert" bil enn å holde igjen med en sprek bil. Det er derfor selv den nyeste MX-5en ikke blir levert med mye så mange hester. "Eldgammel teknologi" er bare en fordel, for det holder lenger enn de overfancy tyskerbrakkene. Viser til 240-diskusjonen. Kjørekomforten har jeg aldri hatt problemer med faktisk. Med originalt understell er dette en trivelig bruksbil uansett generasjon,. Kvinnfolkbil-argumentasjon er adoptert fra amerikanske fora hvor alle kjører pickup, så det tar jeg egentlig ikke helt alvorlig. Til det siste stikket ditt - det jeg sier er at man behøver ikke bruke 500 000 kr på en F11 når man får en glimrende Mondeo til 276 000 kr. Og hvorfor bruke 700 000 kr på en E60 M5 eller 1,4 mill på en F10 M5 som man aldri får brukt 100 % i Norge, når man får den samme kjøregleden i biler til 100 000 kr. Men selvfølgelig, er man en ubersnobb fra Arendal så betyr det vel ingenting, flash og fasade er ALT! Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Jeg har forståelse for fascinasjonen ovenfor MX-5. Greit nok, M5 er en helt konge maskin, men på norske veier, så får en aldri brukt bilen til det fulle. Dersom en skal kjøre friskt på små, svingete veier, så får en aldri gitt full gass, en må alltid holde igjen litt på gassen for ellers går det plutselig alt for fort. Det er også en stor og tung bil og samma pokker hvor flink M-gutta hos BMW er til å bygge bil, så er ikke det til å unngå. Det som er så artig med å kjøre en "svak" liten bil er nettopp det at den er svak. En må satse mer, en får utnyttet bilens fulle potensiale og sist, men ikke minst, en får testet sine egne kjøreferdigheter. Det krever mer av deg som sjåfør for å opprettholde en høy snittfart ettersom det ikke bare er å åpne kranene med en gang du får en strekke for å hente inn igjen alt det tapte. Dette med å slå et slag for de mindre og svakere bilene er det nok bare de som har opplevd begge deler som kan finne på å gjøre. For en som aldri har eid/opplevd begge deler, så blir det lett å se seg blind på tall. Kostnad er også en ting å ta hensyn til. Dersom en skal eie en strøken M-bil og fortsette å holde den strøken, så må en være dum. En må lære seg å aldri se på kvitteringer, begynn for guds skyld aldri å summer de. Enda verre er det om man kjøper en M-bil som ikke er strøken og en vil ha den til å bli strøken... Jeg var alt for kjapp i avtrekkern når jeg kjøpte den jeg hadde, og for å si det slik, jeg er glad for at jeg kjenner folk som kan skru litt for meg. På under ett år, så kosta det meg godt over 100 lapper å eie en M5. Det er 10.000 kr/mnd. FØR en begynner å medregne driftsutgifter. Det var uten tvil det mest turbulente bilholdet jeg har hatt og med stor sannsynlighet også det dyreste jeg noen gang kommer til å ha. Til tross for at jeg, på sett og vis, argumenterer mot M5, så savner jeg fortsatt det å eie en. Bilen tilbyr veldig mye og er et godt kompromiss mellom å være en brukervennlig medhjelper i det daglige og racerbil i helgene. En slik bil får definitivt frem godfølelsen hos meg, det er jo litt digg å ha 400 hestekrefter med tilhørende gromlåt tilgjengelig selv om en ikke alltid får brukt de... Jeg skal definitivt ha meg en M-bil igjen, men så er jeg litt dum også da. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Skjønner ikke hvorfor unger må opp mellom kl 6 og 7 hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Tipper du legger han skamtidlig, rundt 7tida? Seff står de tidlig opp da! Du må holde ungen våken til 11-12tida, samtidig som når du legger deg, så blir det nok saker! Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg