Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

var jo helt perverst en periode..ALT endte opp i telemarks- området.. superstrippa M3 GT chassi lå henslengt midt i veien og ingen hadde sett noe... Moderatoren på bilforumet.no hadde jo blitt busta i det han stjal cossie-biler...? Første ryktene var at han var utsatt for en horribel bilulykke og var på sykehus...alle var sånn "ååå buhuuu stakkar han"...så fant de ut at han hadde prøvd å stikke av fra politi og eier av cossien han nettop hadde stjelt...da fikk pipa en annen lyd...  Han hadde alltid strøkne cossie og M3-deler til salgs som han hadde importert etc... 

Artig at han logga seg på forumet etter par uker og beklaget på det sterkeste og deretter forsvant for alltid fra internett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på "skogsfest" ved Rælingen (ved Lillestrøm). Privat fest midt i skogen med Psytrance musikk fra 21 - 07, rundt 500 påmeldte. Så sliten har jeg ikke vært på ganske lenge :P

Fant ut i dag at det som er mer slitsomt å ha med å gjøre enn fulle mennesker er mennesker høye på kjemikalier. Ren barnehage as, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo helt perverst en periode..ALT endte opp i telemarks- området.. superstrippa M3 GT chassi lå henslengt midt i veien og ingen hadde sett noe... Moderatoren på bilforumet.no hadde jo blitt busta i det han stjal cossie-biler...? Første ryktene var at han var utsatt for en horribel bilulykke og var på sykehus...alle var sånn "ååå buhuuu stakkar han"...så fant de ut at han hadde prøvd å stikke av fra politi og eier av cossien han nettop hadde stjelt...da fikk pipa en annen lyd... Han hadde alltid strøkne cossie og M3-deler til salgs som han hadde importert etc...

Artig at han logga seg på forumet etter par uker og beklaget på det sterkeste og deretter forsvant for alltid fra internett...

Wow. Ikke hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nervøs som faen, hehe. Kjøpte min første leilighet usett, og mens jeg var på jobb femti mil unna. Nå, tre år senere har jeg solgt den med 100k ish i gevinst og venter på å flytte inn i en ny tomannsbolig som er ferdig i slutten av november. Men det skal sies, enda mer nervøs var jeg faktisk da jeg skulle selge. Hadde mareritti lange tider om at det skulle gå skikkelig i dass, og at jeg skulle bli sittende med to boliglån. Heldigvis gikk det på 1-2-3, pengene fra overskuddet tikket inn i går :D

Å kjøpe usett tror jeg ikke jeg kommer til å tørre med det første! Tenkte det var like greit å komme seg inn på boligmarkedet nå, har hatt lyst på eget lenge, og nå ordna det seg plutselig :D Går bare og gleder meg til i morra nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snart helt umulig å komme seg inn der uten ekstern hjelp så jeg tror det er meget smart å benytte sjansen :) Hvor stort og hvor skal du? Link til finn?

Ja, sant.. Fikk innvilga lån og egenkapitalen er på plass, så da er det sikkert like greit å bare gjøre det! :) 72 kvadrat litt utenfor Ålesund, ser helt perfekt ut for min del. Nytt og fint, passe stort og litt utafor byen, akkurat slik jeg vil ha det!

Her er boligen det er snakk om: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?folderId=2299630&finnkode=51625321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe link til det via bilforumet? Eller klarer å finne frem? Blei nysgjerrig på den saken :P

Sent fra min HTC One_M8 via Tapatalk

Nei har ikke det as... men om du googler så regner jeg med du vil finne noe :)

Vært på "skogsfest" ved Rælingen (ved Lillestrøm). Privat fest midt i skogen med Psytrance musikk fra 21 - 07, rundt 500 påmeldte. Så sliten har jeg ikke vært på ganske lenge :P

Fant ut i dag at det som er mer slitsomt å ha med å gjøre enn fulle mennesker er mennesker høye på kjemikalier. Ren barnehage as, haha

Såpass..in my hood? And u didnt tell me? haha :P Var mye som skjedde her i Lillestrøm igår faktisk! Raveparty og Haram-film premiere og afterparty! Godt jeg holdt meg hjemme...

Jeg husker godt det opplegget på Bilforumet, ble litt rabalder da. :) Det er sikkert en 8-10 år siden, så det spørs om det er så mye igjen av det nå.

huff....er jeg virkelig så gammel? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nervøs som faen, hehe. Kjøpte min første leilighet usett, og mens jeg var på jobb femti mil unna. Nå, tre år senere har jeg solgt den med 100k ish i gevinst og venter på å flytte inn i en ny tomannsbolig som er ferdig i slutten av november. Men det skal sies, enda mer nervøs var jeg faktisk da jeg skulle selge. Hadde mareritti lange tider om at det skulle gå skikkelig i dass, og at jeg skulle bli sittende med to boliglån. Heldigvis gikk det på 1-2-3, pengene fra overskuddet tikket inn i går :D

Synes det alltid er stress uansett på visning.

Var på utrolig mange visninger før vi fikk tilslag på rekkehuset vi har nå.

Bydde på mye, vant for såvidt en del også, men tapte på ansinitet.

Men var heldig, på åtte år,tjente jeg en mill på gamle leiligheten. Dama tjente også en del på sin, så det var jo greit når vi skulle handle nytt.

Akkurat det med å "tjene" så mye penger på boligen en har ved salg er et litt oppkonstruert begrep ofte føler eg. Om man kjøper i samme markedet man selger i, så har boligen man kjøper også sett den prisveksten de siste x åra som boligen man solgte har, og derfor forsvinner jo den vinninga. Sett at man ser på to hus, ett til en mill, ett til to mill.. Man finner ut at man har kun har råd til det på en mill, så får en heller vente med drømmeboligen til 2m. På fire år har prisstigningen vert 25%, og man selger huset sitt til 1,25 mill. Nå er 2millioners-boligen blitt dyrere, 2,5 mill, så det hadde jo vert bedre å kjøpt den til å begynne med. Ja, man har tjent 250k på sitt hus, men om man er nødt/vil kjøpe i det samme markedet som har sett den samme prisstigningen, er det bare tull. Flytter man fra by til bygd kan man se det som en bonus. Eventuelt at man kjøper kun for å selge, at man ikke er nødt å kjøpe igjen i det nye dyrere markedet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med å "tjene" så mye penger på boligen en har ved salg er et litt oppkonstruert begrep ofte føler eg. Om man kjøper i samme markedet man selger i, så har boligen man kjøper også sett den prisveksten de siste x åra som boligen man solgte har, og derfor forsvinner jo den vinninga. Sett at man ser på to hus, ett til en mill, ett til to mill.. Man finner ut at man har kun har råd til det på en mill, så får en heller vente med drømmeboligen til 2m. På fire år har prisstigningen vert 25%, og man selger huset sitt til 1,25 mill. Nå er 2millioners-boligen blitt dyrere, 2,5 mill, så det hadde jo vert bedre å kjøpt den til å begynne med. Ja, man har tjent 250k på sitt hus, men om man er nødt/vil kjøpe i det samme markedet som har sett den samme prisstigningen, er det bare tull. Flytter man fra by til bygd kan man se det som en bonus. Eventuelt at man kjøper kun for å selge, at man ikke er nødt å kjøpe igjen i det nye dyrere markedet.

Jepp, er med på den. Snakket med en nabo her, de hadde gitt tre mill i 09, vi handlet i 2013 for nesten fem, så ja hadde man visst bedre så hadde man handlet større og dyrere før.

Men blir ond sirkel og handle maks hele tiden også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant.. Fikk innvilga lån og egenkapitalen er på plass, så da er det sikkert like greit å bare gjøre det! :) 72 kvadrat litt utenfor Ålesund, ser helt perfekt ut for min del. Nytt og fint, passe stort og litt utafor byen, akkurat slik jeg vil ha det!

Her er boligen det er snakk om: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?folderId=2299630&finnkode=51625321

Wow! Veldig smakfull bolig, rett og slett kjempelekker! :) Grattis mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...