Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jada, tilbudet er godtatt og han har bestilt flybilletter :) Blir vemodig å selge godbilen. Var rimelig perfekt kombo den bilen når jeg fant den.

sitter å vurderer salg av gobilen min og... har tatt annonsebilder, men har litt "kalde føtter" :P   hvorfor selger du? ny bil i planene eller penger til andre ting?

http://www.nrk.no/telemark/kjorer-du-denne_-mister-du-lappen-1.12011198  tja, jada, den er kabba, men var da ikke sååå hinsides lav... ganske lenge sia jeg har hørt om noen her i området som mista lappen pga senk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hvilken stand bilen er i. Om den er i den standen det later til så synes jeg det kan være et godt kjøp, og muligens rom for å få den litt ned i pris. Det eneste åpenbare negative er mangelen på automatisk 2 sone klima.

Jeg har faktisk rådet en kompis til å stikke innom å se på den da han skal ha seg bil i 50k sjiktet, og da er det ikke så mange andre bedre alternativer om du skal ha diesel i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å vurderer salg av gobilen min og... har tatt annonsebilder, men har litt "kalde føtter" :P   hvorfor selger du? ny bil i planene eller penger til andre ting?

http://www.nrk.no/telemark/kjorer-du-denne_-mister-du-lappen-1.12011198  tja, jada, den er kabba, men var da ikke sååå hinsides lav... ganske lenge sia jeg har hørt om noen her i området som mista lappen pga senk :P

Hmmm.. Siden når hadde politiet kompetanse på slikt? Misforstå meg riktig, på et rent praktisk plan er jeg helt enig med den aktuelle politimannen. Men de beviser jo min mistanke til manglende kompetanse når det ikke er nevnt et ord om "dekkstrekken" på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hvilken stand bilen er i. Om den er i den standen det later til så synes jeg det kan være et godt kjøp, og muligens rom for å få den litt ned i pris. Det eneste åpenbare negative er mangelen på automatisk 2 sone klima.

Jeg har faktisk rådet en kompis til å stikke innom å se på den da han skal ha seg bil i 50k sjiktet, og da er det ikke så mange andre bedre alternativer om du skal ha diesel i alle fall.

Han ska hente den i helga sa han :)

Var ikke klar over at e39 520d holdt seg såpass godt i pris når jeg posta det der... skal reklamere litt for deg når han får henta den, jeg har aldri kjørt e39 520d selv, men regner med at kjøreopplevelsen ikke tar skade av litt justering på effekten ;)

Hmmm.. Siden når hadde politiet kompetanse på slikt? Misforstå meg riktig, på et rent praktisk plan er jeg helt enig med den aktuelle politimannen. Men de beviser jo min mistanke til manglende kompetanse når det ikke er nevnt et ord om "dekkstrekken" på bilen.

Det var storkontroll, stod mange biler fra vegvesenet der også så jeg, så regner med at de hadde en finger med i spillet :)

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei den tar ikke skade av å få effekten justert nei. Men så fort det er gjort så er det faktisk mye bil for pengene synes jeg. Jeg har jo en slik som brukes som litt flerbruksbil av meg og kona alt ettersom, og mtp at det er en "moderne" nok bil til at den er relativt trafikksikker (passive systemer), den er rimelig å kjøpe, rimelig å bruke, og tilbyr velkjente BMW egenskaper, så vet jeg ikke om du får så mye mer bil for den type penger. Men som du er inne på så synes jeg personlig at den grenser mot "ukjørbar" med original effekt :P Ser for øvrig ut som Steg 4 testing blir satt i gang om ikke så altfor lenge, forhåpentligvis klart rett ut på nyåret.

Edit: Det skal dog sies at dette er min oppfatning, og jeg har jo valgt å kjøpe en slik bil selv. Om noen har andre alternativer som "frister" like mye så kom gjerne med dem :)

At statens vegvesen har vurdert en bil som så trafikkfarlig blir noe annet ja, da er jo saken fremstilt litt skjevt vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tilbake til skolebenken etter noen år. Ikke så lett å betjene lån på 4000,- i mnd når man får stipend på 2500,- :P Jeg skal cruise litt i damen sin E82, også har jeg en Nissan Micra som står og venter  ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka at eg blei faktisk litt sint når eg leste om den senka mercen. Ka i alle dager er da Politiet drive på med? Bilen burde jo berre blitt avkiltet og føreren fått ei bot. Å ta lappen av mannen er jo heilt brød spør du meg  :stupid:  

+ Poeng til Politiet altså!  :stupid:

Heilt brød? Greit nok å miste skilta dersom man har ett greit senkesett som ikke er godkjent, gjerne i combo med uorginale felger. Raser man derimot rundt i ei vogn som ikke har noe verdens ting å gjøre på veier med andre trafikanter har man rett og slett ikke den respekten for andre ett sertifikat krever.

Jeg er generelt imot kapping generelt, men kapper man så mye at man er på linje med bunnjustert coilovers har man lite kontroll på hva man styrer med. Snakker vell fort høy risiko for at fjærene hopper ut av skålene og lav/ikke eksistærende fjæringsvei/elendig bremselengde, så for min del er jeg glad både bil og folk blir fjerna fra veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å fortsette å kjøpe Z-serien fra Sony, men nå for tiden er nyvinningene så få for hver generasjon at jeg godt kan vente til Z5 eller noe sånt :P Den Z2en jeg har er fortsatt hyperrask og kapabel.

PS. Apple er ganske slu som tvinger til seg nye iPhone kunder ved å bevisst sløve ned telefonhastighet og batteritid på eldre modeller når nye telefoner skal komme. Google Trends viser økte søk etter "slow iphone" rett før lanseringen av ny generasjon. Apple vil friste med oppdatering av OS til det nyeste for sine utgående modeller, noe alle selvfølgelig vil ha, og da er programvaren nesten alltid litt for tung for den utgående telefongenerasjonen, noe som resulterer i at telefonene blir sløve og mister batteritid. Det er ingen annen logikk i at utgående telefoner føles tregere på så kort tid...

Kjøpte ikke du iphone6?

Det med treg iPhone etter oppdatering visste jeg ikke, men der virker logisk nå når du sier det.

Jeg har en gammel iPhone 4s, som helt ærlig har vært moden for utskifting i hvertfall 0,5 års tid nå.

Har oppgradert til nye programvaren og nå er den så treg at jeg bare håper den skal virke hver dag.

Batteriet varer ca fra frokost til lunsj...

Noen som forresten vet hvor lang tid det er forventet å ta før butikker får inn iPhone 6 64gb?

De utsalgsstedene jeg har sett, så står det ukjent leveringstid :/

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Ikke noe bedre hell her!

Bestilte Note 4 på fredag, driten er fortsatt ikke sendt. Sto det var 32 stk på lager. Sjekket igjen på mandagen, og da var status "utsolgt", så frykter at min aldri var på lager (treg oppdatering av lagerstatus), så må nok vente et par uker selv. Drittirriterende mtp at jeg har vært uten telefon i 2 uker nå, og 32 på lager, når det egentlig er utsolgt, synes jeg er ganske grovt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...