Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

F10 530d kan anbefales ja, har samme understell på min og jeg digger det ;) Jeg følte også at 325en jeg hadde var hakket raskere, vi hadde jo sånn ca samme effekt i 325ene våre. Men jeg fant ut at dette er pga F10 sin manglende fartsfølelse, og at ting virker litt mindre "brutalt" med automat. Vi har en strekning på E18 her hvor vi tester litt fart, vi starter oppå påkjøringsfeltet og gir gass til vi passerer en bro som ligger ca 1000 unna. Her har får jeg akkruat samme fart som med E90en jeg hadde, tro det eller ei ;)

Så jeg gleder meg til det kommer noe brukbar Tuning til F-modellene, så kommer jeg kanskje under 6 tallet på 0-100 (6,3 sek i dag) :)

Morsomt at det er så likt. Men må si at fra 0 til 1000m med flat pedal, så har du veldig høy fart på enden. Høres veldig usunt ut for førerkortet og lommeboka di... Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 530d kan anbefales ja, har samme understell på min og jeg digger det ;) Jeg følte også at 325en jeg hadde var hakket raskere, vi hadde jo sånn ca samme effekt i 325ene våre. Men jeg fant ut at dette er pga F10 sin manglende fartsfølelse, og at ting virker litt mindre "brutalt" med automat. Vi har en strekning på E18 her hvor vi tester litt fart, vi starter oppå påkjøringsfeltet og gir gass til vi passerer en bro som ligger ca 1000 unna. Her har får jeg akkruat samme fart som med E90en jeg hadde, tro det eller ei ;)

Så jeg gleder meg til det kommer noe brukbar Tuning til F-modellene, så kommer jeg kanskje under 6 tallet på 0-100 (6,3 sek i dag) :)

Ja hadde vell tilsvarende effekt i min e92 som det er i f10 530d, og derfor er den teoretisk kvikkere sett bort ifra girkassen(da e92'n er en god del lettere). 

Man får vell utnyttet effekten bedre med dagens girkasser og derfor går biler med mindre effekt like bra som eldre med mer.

Men når man først er i gir føltes e92n sterkere og sprekere, selv om det ikke nødvendigvis går bedre pga trege giringa mi :P

Manglende trykk i setet er kjedelig i forhold til det jeg hadde syns jeg da :)

Ser 540i'n min skal gjøre 0-100 sprinten på 5.7 sek  :cool: i følge wikipedia vertfall :P

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Jeg så Immortal live i fjor sommer, råfett band, til å være en trio var de tighte og tøffe.

Han er min onkel, så jeg kjenner godt til immortal og hypocrisy etter hvert... Har blitt et par konserter på meg også med tiden.

Immortal er bra live, litt morsomme og faktisk :)

Men musikken er dessverre litt for hard etter min smak...

Blir ikke noe jeg klarer og høre på i lengden :/

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noke special edition du har da?

Vanlig E39 540i med manuell kasse gjer 0-100 på 6.2 og rundt 6.5 med autolat. om eg ikkje er helt på jordet nå da :P

Har Vanos motor ja :) Gamle motoren som har de tidene du nevner ;)

5.5 på manuell og 5.7 på automat.

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det er så likt. Men må si at fra 0 til 1000m med flat pedal, så har du veldig høy fart på enden. Høres veldig usunt ut for førerkortet og lommeboka di...

Ja det går unna, men nå skal det sies at dette er noe som praktiseres svært sjelden. Har egentelig kun gjort det en gang med hver av bilene jeg har hatt, begge ganger sent på natten. Men det er ikke så lenge siden sist gang, med E-UPen til madammen...traff toppfarten på 135 km/t lenge før broa :P

Ja hadde vell tilsvarende effekt i min e92 som det er i f10 530d, og derfor er den teoretisk kvikkere sett bort ifra girkassen(da e92'n er en god del lettere). 

Man får vell utnyttet effekten bedre med dagens girkasser og derfor går biler med mindre effekt like bra som eldre med mer.

Men når man først er i gir føltes e92n sterkere og sprekere, selv om det ikke nødvendigvis går bedre pga trege giringa mi :P

Manglende trykk i setet er kjedelig i forhold til det jeg hadde syns jeg da :)

Ser 540i'n min skal gjøre 0-100 sprinten på 5.7 sek  :cool: i følge wikipedia vertfall :P

Ja første og tredje giret var de gira jeg synes E90en dro best i, men problemet er at registeret er så kort på dieselbiler. Med Sportsautomaten så utnyttes momentet i motoren på en mye bedre måte enn hva man kan oppnå med manuell gir på en eldre modell som E90en, men de var begge veldig like. Problemet med E90en var at førstegiret ble som regel bare spint bort, samme med deler av andre også mens på F10en så biter det bedre helt ifra starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på wikipedia :P

Har ikke lett noe i dybden på det jeg :) er bare tall for meg uansett, betyr ingenting. Så det bare nå når jeg var å kikte litt på f10 og sånt :)

Men i USA blir den levert med annen utveksling på Diffen tror jeg(til samme som M5 som er lettere) i "sport" versjoner. Mulig det er det de tallene på wiki er tatt ifra :) ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...