axept Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 "Min pappa er sterkere enn din pappa.." Sånn høres en diskusjon om hva som er best av BMW og MB ut. Alle liker forskjellige ting og ferdig med det. Vi kjører det merket vi vil om det er lada eller Renault. Hva som er best bryr i såfall meg en viss plass så lenge jeg trives med bilen jeg har. Har hatt 2 Opel biler og synst ikke dermed at Opel er bedre enn andre. Det er min mening om denne diskusjonen som man ikke blir enige i uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Er det lov å ha forskjellig dekkdimensjon fremme og bak, så lenge de er like på hver aksling? Altså kan eg ha to 16" bak og to 15" fremme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Bestilte meg ny klokke i dag. Den store dykkerklokka med chronograph (som faktisk brukes ganske ofte) som daglig befinner seg på håndleddet mitt er jeg storfornøyd med, men har lenge hatt et ønske om et litt mindre ur i litt mer klassisk stil for hverdagsbruk samt sammen med uniformen min på jobb. Ikke et spesielt dyrt ur fra en superkjent produsent, men skal være mye for pengene. Alvorlig pent er det hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 (endret) Men kreativiteten deres finner vel på en unnskyldning her også tenker jeg, letteste er egentelig da om dere bare pakker sammen og logger inn her: http://mbentusiastklubb.no/smf/ Jeg er svært aktiv på det forumet(jeg er også klubbmedlem), nettopp fordi jeg er Mercedeseier. Dessverre er nok ikke andelen Mercedeseiere like glad i å henge på forum som det jeg er, og når jeg har vært på Bimmers såpass lenge, så er det vanskelig å gi slipp på Tulletråden. Det som irriterer meg er at denne foregående dustediskusjonen ble utløst av mitt innlegg, hvor jeg nevnte totaløkonomi på en fremtidig BMW hybrid i en 5serie innpakning. Jeg har endret innlegget, tydelig at mange hang seg oppi at jeg sammenlignet med min egen bil når jeg hadde som formål å få det til å handle om en vilkårlig billigbil. Å utløse en diskusjon var det siste jeg ville. Jeg synes vi kan være rause med innholdet i denne tråden, men BMW vs. Mercedes diskusjoner trenger ikke alltid handle om hva som er best. Det er litt tilfeldig og mye smak som avgjør hva slags bil man kjører med. For min del var det fryktelig tilfeldig. BMW var den tiden for dyr i stasjonsvogn og diesel. Adrian, det der var en stilfull og flott klokke! Den der likte jeg! Hva er størrelsen på urskiva? Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret November 26, 2014 av FredrikE24 Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Er det lov å ha forskjellig dekkdimensjon fremme og bak, så lenge de er like på hver aksling? Altså kan eg ha to 16" bak og to 15" fremme?99% sikker på at det er lov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Relativt sett så er det få havarier som følge av swirl flaps. N serien motorer sliter med register (blant annet). Utrolig flau sak for bmw, og så til de grader kritikkverdig. Takk for svar... og ja BMW har dessverre uten tvil deres svin på skogen også. Det jeg liker dårlig er at man av og til kan få et inntrykk av at bilprodusentene bruker oss... kundene... som testdummies istedenfor å teste ut bilmodellene skikkelig før de sendes ut på markedet. adivass: Den klokken likte jeg også... litt mørkere rem og klokken er nesten perfekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Jeg har hatt lyst på en Certina DS Automatic. Mye klokke for pengene der, men nå tror jeg nok at jeg har funnet en klokke jeg liker enda bedre! DS Automatic: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Ah den klokka var sweet @adivass. Tør jeg spørre hvor du kjøpte den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 (endret) http://wornandwound.com/2012/08/29/review-orient-bambino-er24004b/ ^Review og info om klokka Er tilgjengelig flere steder på nettet Husker ikke hva sida jeg bestilte den fra heter, kan se om jeg finner det i loggen min hehe Endret November 26, 2014 av adivass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Ta heller en titt på ADAC sin statestikk over driftsikkerhet, jaggu er ikke 5-serien en bedre bil enn E-klassen. Litt surt er det jo at A6 er bedre enn 5-serien igjen, ironisk nok en modell jeg aldri har sett med drosjelampe på taket Men kreativiteten deres finner vel på en unnskyldning her også tenker jeg, letteste er egentelig da om dere bare pakker sammen og logger inn her: http://mbentusiastklubb.no/smf/ Kan ikke tysk, men forsto det sånn at X5 hadde noe med batteriproblemer som påvirket plasseringen dens. Og da lurer eg egentlig på om en driftssikkerhets-rangering der filleting som batteriproblemer virker inn er noe poeng å sammenligne med alvorlige ting som motorbytter? Ja, det er sikkert flere Mercedeser som står en morgen pga småfeil, men småfeil kan de fleste leve med. Ingen leser en finn-annonse der det står "batteri byttet i høst" og blir skeptisk, men de fleste blir litt skeptisk når det nevnes motor og girkasse-bytte. Og hva er det med å behandle alle som finner på det uhørte å være kritisk til BMW som fiender Fredrik? Eg gir en god beng i Mercedes, vet ikke forskjell på en w112 og en w122 (om det finnes), og synes BMW er knall. Men det er vel lov å kritisere merket i sitt hjerte uten å bli forvist til de mørkeste kroker av internettet (mercedesforum)? Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Apropo bmw-eiere som ikke vil selge bilene sine...akkurat nå er det 4903 mercer til salgs... og 5356 bimmere til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Apropo bmw-eiere som ikke vil selge bilene sine...akkurat nå er det 4903 mercer til salgs... og 5356 bimmere til salgs Hvor mange er det av hver i Norge da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 aner ikke....Men fredrik90 skrev jo at bimmerseiere ikke vil selge bilene sine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Kan ikke tysk, men forsto det sånn at X5 hadde noe med batteriproblemer som påvirket plasseringen dens. Og da lurer eg egentlig på om en driftssikkerhets-rangering der filleting som batteriproblemer virker inn er noe poeng å sammenligne med alvorlige ting som motorbytter? Ja, det er sikkert flere Mercedeser som står en morgen pga småfeil, men småfeil kan de fleste leve med. Ingen leser en finn-annonse der det står "batteri byttet i høst" og blir skeptisk, men de fleste blir litt skeptisk når det nevnes motor og girkasse-bytte. Og hva er det med å behandle alle som finner på det uhørte å være kritisk til BMW som fiender Fredrik? Eg gir en god beng i Mercedes, vet ikke forskjell på en w112 og en w122 (om det finnes), og synes BMW er knall. Men det er vel lov å kritisere merket i sitt hjerte uten å bli forvist til de mørkeste kroker av internettet (mercedesforum)? ADAC som Europas største bilorganisasjon med 18 millioner medlemmer er vel så seriøs som det går an å oppdrive. Det jeg vet er at rapportene de lager er basert på resultater ifra DEKRA, TuV og ADAC sin egen redningstjeneste, så de dekker vel de fleste problemer som kan oppstå på en bil. Det er ikke snakk om å behandle noen som fiender men når man legger opp til en diskusjon så må man tåle å bli motsagt. Det er lov å være kritisk til eget merke men er det noe nødvendig å dyrke det, og på toppen av det hele sette frem feilaktige påstander som ikke kan bevises med annet enn annonser ifra Finn.no.... Jeg spør igjen, tror dere virkelig at BMW har klart å sette tidlige så mektige Mercedes så kraftig i bakleksa ved å lage dårligere biler enn de? Det virker sikkert som om jeg hater Mercedes men det er så feil kom det kan få blitt, jeg liker bilene og synes mange av dem er pene. Men jeg synes BMW er bedre og derfor kjører jeg det. Jeg vil gå så langt å si at BMW lager verdens beste biler, iallfall blandt de aller beste... Apropo bmw-eiere som ikke vil selge bilene sine...akkurat nå er det 4903 mercer til salgs... og 5356 bimmere til salgs Har nok noe med at de siste 10 åra så har BMW solgt veldig mye mer biler her i landet enn MB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 (endret) Går fint det mister...Jeg respekterer at du elsker bmw.... og jeg vet du respekterer de som elsker mercedes også....Men jeg er litt lei denne diskusjonen nå.... Kan vi ikke gå tilbake og diskutere 316 sine overtidstimer? Eller nyterns LED-lommelykter? Eller alle klokkene folk drømmer om? Endret November 26, 2014 av Wicky Vegard welle, Haukefer, Shattered og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg