Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

knoskar: Var du der for å grisekjøre? ;) Var en E30 som tok kvelden på et industriområde i Elverum for noen år siden, det endte med førerkortbeslagleggelse og erstatning av ødelagt lastebilhenger som han kræsjet i. En annen fyr sladdet inn i noen nye biler og stakk av. Kjett for han at det var overvåkning der... Filmen av E30 som kræsjer i hengeren ligger på youtube, søk på BMW e30 Elverum.

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør passe seg litt for S4/S6 med 4.2, litt problemer med ovale sylindre og høyt oljeforbruk. Skal det kjøpes V8 må det bli S6 Plus, men de ligger høyere i pris, men 326hk er stadig ålreit.

En kamerat er meget opptatt av S4/S6 og svei av enorme summer på en iløpet av et år(rett over 100 000kr). Galskap, men er man så fordømrade glad i Audi med svær motor og 300-hundrevis av hester, så er det vel noe man må gjennomgå.

AAN motorene(5-sylindret turbosak er både holdbart og sprekt), drivverket tåler enormt med krefter. Det morsomste er vel sleeper-faktoren kan være temmelig høy.

Jeg hadde min første tur i en S6 4.2 V8 med automat som står tilsalgs på Alnabru i høst, meget fin sak. Overraskende flott bil. Men greit med oljedamping fra eksosen og lukten av brent glykol gav ikke mersmak!

S4 har såkalte Ufo-bremser, svindyrt med deler til dem :P

GaryBrayUnicomUrS4UFO2_1.jpg

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at kaliperene sitter på innsiden slik at disse rare tyskerene kunne beholde små 15" felger selv med litt størrelse på bremsene :)
Det er uansett kun frem til 1995 slike bremser var i bruk, da på Audi 200, V8 og aller første generasjon S4 (C4 karosseriet)

Endret av Robkill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kjenner til noen som har bygget om E60 520i/525i/530i til M5 og godkjent det?

Holder på å hjelpe en kollega med søknader samt selve ombyggingen.

Av det vi har funnet hittil er det kun bagasjeromsgulvet som er forskjellig av deler som ikke er skrudd, kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Har komplett delebil med papirer, så er ikke noe problem om det skulle være mer som må sveises over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der Checker er en "artig" bilserie på tysk. 

Uansett hva man synes om Audi, så er det ikke til å komme bort i fra at det er sprekt. Dessverre synes jeg de feiler totalt med det futuristiske designet på forstilling, og motoren sitter altfor langt fremme grunnet quattrokassa, så vektfordelingen er jo helt på trynet.

Tar man en titt på hvor enkelt BMW forstillingene er bygget, så er det vanskelig å forstå at de er så gode når man står side om side med multilenkarmene på en VAG. Det enkle er veldig ofte det beste

Der Checker prøvekjører S6 Plus, den har ikke problemene 4.2 liter i S4/S6 har. S6 Plus er laget av Quattro GmBH og ikke Audi såvidt jeg har skjønt.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du lurer på om det er gamlebørsa? Gamlebørsa er det nok ikke, den lever i beste velgående hos en person som har til hensikt å ordne med rust der det trengs og ha en real koslig bruksveteran :)

Jeg savner den fært, men på en annen side ikke. Idag kjører den rundt på BBS RS, Hartge understell og diffbrems tror jeg :)

10391006_10154229844925402_6325323663169

Når det gjelder bilen du nevner, så er den nok 30 000kr for dyr, og Karmann-bygget E24 er ikke noe å samle på :/ Det ruster temmelig greit, og det snodige med disse er at det virker som de ikke er bygget i store kvanta og de er bygget av forskjellige personer eller team og ikke på "samlebånd" prinsipp. Knapper og brytere og den slags står forskjellig i "alle" bilene blant annet. det er liksom litt som engelskmennene bygget båter i flybridgeklassen på 70-80-tallet. 3 og 3 båter ble bygget ved siden av hverandre parallellt og de ble like. Så var det 3 nye som ble like hverandre. Blander man alle båtene tilslutt så er det mange forskjeller her og der. Ingen spesiell standard på hvordan ting skal være.

Sikkerhetsbeltene baki på den første "batchen" om jeg kan si det sånn, hadde Volvo belter bak og Mercedes W116 belter forran, bilen jeg hentet det svarte skinninteriøret fra hadde BMW belter bak og forran og brytere og slikt helt andre steder enn hvor jeg hadde mine i min egen bil. Så det ble jo mye tilpasninger og den slags når man skulle skifte interiør. Ombygging av stolunderstell og slikt.

Ser med bilder av tilsvarende modeller at slike ting varierer. Den jeg hadde var en av de første 100 produserte om kilden jeg kom til var korrekt iflg. chassinummer(som heller ikke samsvarer med BMW sitt VIN nummersystem).

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kjenner til noen som har bygget om E60 520i/525i/530i til M5 og godkjent det?

Holder på å hjelpe en kollega med søknader samt selve ombyggingen.

Av det vi har funnet hittil er det kun bagasjeromsgulvet som er forskjellig av deler som ikke er skrudd, kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Har komplett delebil med papirer, så er ikke noe problem om det skulle være mer som må sveises over :)

Si fra om jeg er helt på jordet nå, men jeg mener å ha lest det var enklere å bygge om fra diesel E60 til M5 pga vekta på blokka til dieselbilene kontra bensinbilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om jeg er helt på jordet nå, men jeg mener å ha lest det var enklere å bygge om fra diesel E60 til M5 pga vekta på blokka til dieselbilene kontra bensinbilene. 

Joda, vekten er grei, men såvidt jeg vet er det tilnærmet umulig å bygge om en bil til å gå på annet drivstoff?

Det skal bygges på en 520iA, og etter våre beregninger skal vi få den innenfor vektkravene.

Må bare lettes 90KG for å være innenfor M5 sin egenvekt + 5 personer a 75kg, det bør ikke være for vanskelig.

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vekten er grei, men såvidt jeg vet er det tilnærmet umulig å bygge om en bil til å gå på annet drivstoff?

Det skal bygges på en 520iA, og etter våre beregninger skal vi få den innenfor vektkravene.

Må bare lettes 90KG for å være innenfor M5 sin egenvekt + 5 personer a 75kg, det bør ikke være for vanskelig.

Glem det jeg skrev, kom plutselig på det var noe med godkjenning av bytte av drivstoff som var problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...