Skulebollen Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Har demontert tårnstaget fremme på M3en min.. Må bilen vere oppjekket på begge sider fremme når dette skal monteres igjen for at det skal vere bli riktig? Mener og ha hørt noe om det engang.. Eller er det samma om den står på bakken eller ei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Dere ser ut til å tro at det automatisk blir høyere arbeidsmengde om priser justeres ned, noe som grenser til naivt. Ikke minst garanterer det ikke at lønnsomheten, altså kr/km går opp, om det skulle vise seg at arbeidsmengden stiger. Jeg jobber som sjåfør og har vært i bransjen i 3-4 år etterhvert og begynner etterhvert å vite en ting eller to om hvordan ting henger sammen. At dere tar drosje en gang i ny og ne og synes det er dyrt og mener vi automagisk skal lage det billigere og alle vinner på det... veeel, det funker ikke slik.. I land der taxi er billigere har man gjerne ikke alltid en flott oppdatert bilpark, skikkelige forsikringer (noe som er dyrt på biler som ruller 100k km i året) etc etc. Samt lønnsnivået er vidt forskjellig. Det er ganske enkelt ikke sammenlignbart. Noe jeg også stusser litt på er at folk har ingen problemer med å kolve i seg en spritflaske til flere hundre kroner, spise kebab/burger, drinker til hundrelappen/stk på utseteder, men i hele regnestykket for en lørdagskveld så er det akkurat drosja som man klager på og synes er dyrt. Ikke alt man skal forstå tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 JA det blir automatisk mer jobb jo lavere priser, så lenge priskuttet er signifikant. Men når det er sagt er det ikke sikkert at det blir mer lønnsomt, kanskje det blir like lønnsomt eller mindre lønnsomt. Men er det et "gap" i markedet som ville ha tillatt billigere priser og oppretthold inntjeninga, JA det er jeg ganske sikker på. Men ingen av oss vil kunne bevise det uten å regne på det, og ha markedsundersøkelser og teste det ut. I en pris/etterspørsels økonomikurve, vil man kunne beregne optimal pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Leste i Aftenposten at taxibransjen i Oslo har hatt prisøkning på 96% siste 7 år. Noe som fører til at bilene står mye stille....Ble foreslått å fjerne en del løyver for å få ned antall biler. Jeg har tatt taxi en gang på 10 år. Karl Johans gt til Oppsal kostet 415 kr! Aldri mer.... Wicky - jeg skjønner ikke at du vil si opp en trygg jobb for å forsøke et slikt stunt hos et småjalla firma som kan være konkurs om 6 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Hvis dem har hatt 96% økning på 7 år altså en dobbling i pris på 7 år, vi det si at kostnadene på biler/bompenger/forsikringer/lønnskostnader osv har dobblet seg siden 2006 og i dag? NEPPE.... Kostnader stiger hvert år men sakte men sikkert. Det har ikke vært en stor endring de siste 7 år over KPI. Så der har vi bevis svart på hvitt at taxi er for dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Jeg har tatt taxi en gang på 10 år. Karl Johans gt til Oppsal kostet 415 kr! Aldri mer.... Hehehe... jeg tok for godt og vel 6 år siden taxi fra nedre del av Grünerløkka til Besserud i Holmenkollen og betalte nogenlunde det samme. Jeg var full og en innvandrer kjørte sightseeing via Torshov før jeg oppdaget hva han holdt på med. Aldri mer... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Hehehe... jeg tok for godt og vel 6 år siden taxi fra nedre del av Grünerløkka til Besserud i Holmenkollen og betalte nogenlunde det samme. Jeg var full og en innvandrer kjørte sightseeing via Torshov før jeg oppdaget hva han holdt på med. Aldri mer...Jeg var edru og en trønder drev med det samme første gang jeg besøkte Trondheim! "Er du på besøk?" "Ja, første gang i byen ". 19 år og naiv... Fikk vite med en gang jeg kom frem at sjåføren hadde drevet juks, kostet det dobbelte av det som er normalt. wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 (endret) Sist jeg tok taxi var fra Malmøya til Stortingsgata. En god bedugget venn satt i framsetet og oppdaget raskt at sjåføren bedrev sightseeing en runde på Ring1. Det endte med at sjåføren slo av 200kr av regninga og vi ble rapportert til sentralen på signalement at vi skulle bli nektet tur resten av kvelden. Noen timer senere skulle vi samme ruta tilbake, norsk erfaren sjåfør, kjørte med god flyt og raskeste vei, kjørenekt så vi lite til og regninga ble 50kr billigere enn den forrige turen. Den første sjåføren nektet for at kunden(vi) hadde rett og var kranglete, samtidig påsto han at vi truet han og at han gjorde denne jobben hver dag og visste best. En periode i livet hvor jeg var ute stort sett hver helg, så var regninga på 1100kr på hjemveien. Vi ordnet det slik at en og samme drosje kjørte alle kamerater hjem og vi nullstilte taksameteret hver gang noen gikk av med fastpris videre. Jeg har ordnet tur Tollbugata til Malmøya på fastpris, 120kr. Tror nok den ferske sjåføren angret litt. Nå benytter jeg meg av Facebook for å komme seg hjem, en halvveis organisert vennegruppe som organiserer transport hit og dit i distriktet for en billig penge. Oslo-Drøbak 300kr osv. Gruppa har flere tusen medlemmer, så billig transport ordnes på minutter. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Desember 9, 2014 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Angående Øl som ble diskutert bak her, ingenting er som en øl når jeg går iland etter 4uker på sjøen!! Så imorgen blir det noen pils i Harstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Og så lenge alle "kjenner" hverandre der Fredrik, så er det vel ikke pirat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Og så lenge alle "kjenner" hverandre der Fredrik, så er det vel ikke pirat? Tja, dette er et hett tema i mediene i distriktet, drosjeholdeplassen er smikkfull i Ski på en Lørdagskveld med taxier som står ledig, mens ungdom i egne biler kjører rundt på hverandre for knapt nok bensinpenger. Politiet har sagt at vennetjenester er greit, så det er vel så og si akseptert. Det som slåes hardt nedpå er pirattaxier som åpenbart fisker utenfor utestedene hver helg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Der gikk strømmen i hele bygda, hurra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Leste i Aftenposten at taxibransjen i Oslo har hatt prisøkning på 96% siste 7 år. Noe som fører til at bilene står mye stille....Ble foreslått å fjerne en del løyver for å få ned antall biler. Jeg har tatt taxi en gang på 10 år. Karl Johans gt til Oppsal kostet 415 kr! Aldri mer.... Wicky - jeg skjønner ikke at du vil si opp en trygg jobb for å forsøke et slikt stunt hos et småjalla firma som kan være konkurs om 6 mnd. Skal nok ikke si opp jobben. Er ikke lett å få fast jobb i Oslo for tiden, så denne uber greia blir nok bare en ekstrajobb Sist jeg tok taxi var fra Malmøya til Stortingsgata. En god bedugget venn satt i framsetet og oppdaget raskt at sjåføren bedrev sightseeing en runde på Ring1. Det endte med at sjåføren slo av 200kr av regninga og vi ble rapportert til sentralen på signalement at vi skulle bli nektet tur resten av kvelden. Noen timer senere skulle vi samme ruta tilbake, norsk erfaren sjåfør, kjørte med god flyt og raskeste vei, kjørenekt så vi lite til og regninga ble 50kr billigere enn den forrige turen. Den første sjåføren nektet for at kunden(vi) hadde rett og var kranglete, samtidig påsto han at vi truet han og at han gjorde denne jobben hver dag og visste best. En periode i livet hvor jeg var ute stort sett hver helg, så var regninga på 1100kr på hjemveien. Vi ordnet det slik at en og samme drosje kjørte alle kamerater hjem og vi nullstilte taksameteret hver gang noen gikk av med fastpris videre. Jeg har ordnet tur Tollbugata til Malmøya på fastpris, 120kr. Tror nok den ferske sjåføren angret litt. Nå benytter jeg meg av Facebook for å komme seg hjem, en halvveis organisert vennegruppe som organiserer transport hit og dit i distriktet for en billig penge. Oslo-Drøbak 300kr osv. Gruppa har flere tusen medlemmer, så billig transport ordnes på minutter. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Men....det er jo organisert piratvirksomhet!? Slike grupper på facebook burde blitt slått hardt ned på... Apropo priser....Oslo Lillestrøm lørdag kveld koster fort 1000kr.. da blir det faktisk ganske dyrt for en edruelig innvandrer som har spist kebab for 100kr.... Nei...kjører selv uansett hvor vi skal Angående Øl som ble diskutert bak her, ingenting er som en øl når jeg går iland etter 4uker på sjøen!! Så imorgen blir det noen pils i Harstad Hei oe hallå!! Vent der til jula...skal oppover dit!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Hei oe hallå!! Vent der til jula...skal oppover dit!! Haha, nei blir nok å fly hjem ,inkl pitstop på Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Harstad er virkelig KJEEEDEEELIIIIIG!!! Den familiære delen er koselig....Men.... ingen kompiser der...ingenting er åpent på kvelden... booring!!! også er det mørkt hele tiden der!! Skal iallefall ta med RC bilene mine oppover iår as..ha noe å leke med på snøen der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg