Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Alle e39 diesel har jo originalt webasto tilleggsvarmer? Rart de gikk bort fra det på e60 :P

Nå har ikke jeg -20 men blir fort varme her i gården ja  :cool:

Golfen min er det verre med, blir ikke varmt der litt utpå høsten, trenger nok ny termostat... men latterlig liten vifte og. Så er ikke bilen spesielt tett  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjøre for å holde varmen med min, men da blir den like varm som en bensinbil. Kjempe fornøyd med det! :) Også kan jeg legge til at det er ganske så gøy med 4 motion på nysnø, trodde jeg hadde blitt voksen men neida!  [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E90 325d holdt varmen som bare det på høyfjellet i -28, bilen var tyskimportert og hadde ikke cold clima pakken men det var ingen ikke noe problem. Ei eller i 120 km/t på E6en i -22, varm og fin :) Det blir kaldt i Tyskland også....

Er det noen her med dieselbil som pleier å bruke aluminiumsfolie i grillen på vinteren når det blir skikkelig kaldt?

Er det noen som helst risiko for overoppheting?

Første vinteren med E34en så hadde den en uoriginal termostat som åpnet litt for mye og da ble bilen aldri helt driftsvarm når det var under -5. Da klipte jeg til en 3mm depronplate som jeg satte i nyrene og foran gitteret i fangeren, da varma den som bare pokkern. Nå har jeg original termostat og sist vi var på fjellet så varmet den godt i -18 iallfall, har ikke kjørt den i noe kaldere vær siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her med dieselbil som pleier å bruke aluminiumsfolie i grillen på vinteren når det blir skikkelig kaldt?

Ja, det er det risiko for. Jeg var på veteranbiltreff i dag og kjørte i følge med en gammel Opel dieselpurke som hadde stengt igjen grillen med diverse, han måtte stoppe og fjerne en del av det for bilen gikk for varm! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroën er jo komfortorientert så på de bilene kan man stadig kjøpe originale deksler til å ha foran grillen når det er kaldt. Vår C4 Cactus med dieselmotor er intet unntak, men man bør ikke kjøre hurtigere enn 120 Km/t eller når det er mer enn 10 varmegrader når dekselet er på. Man merker tydelig forskjell på hvor hurtig bilen blir varm, men rent teknisk er dekselet ikke nødvendig. Bilen blir uansett god og varm... :)

Vi har for tiden vintervær her i DK også med rundt 8 minusgrader og 10 cm sne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E90 325d holdt varmen som bare det på høyfjellet i -28, bilen var tyskimportert og hadde ikke cold clima pakken men det var ingen ikke noe problem. Ei eller i 120 km/t på E6en i -22, varm og fin :) Det blir kaldt i Tyskland også....

Da min begynte å miste litt temp var etter å ha liggi lenge i 80 på E18 i sjettegir, tempen var på 24 blå :P  Om jeg ga på eller girte til femte tok den opp temperaturen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kaldere motoren går, jo mer drivstoffeffektiv er den. Min erfaring med Vag er at de går kalde selv ved få minusgrader og har et sterkt behov for tilleggsvarmer.

Dieselmotoren er langt mer effektiv enn bensin dvs. At en mengde diesel omsettes til mer bevegelse enn varme i forhold til en bensinmotor som får samme mengde bensin. At en bensinmotor går kald på vinteren er dermed ganske uvanlig.

Jeg må derfor si at jeg synes det er ganske rart at 325D/525D ikke går kalde uten bruk av tilleggsvarmer.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...